Morgen naar de tandarts.....
na n CBT avontuur (angstbegeleiding) weer naar m'n eigen tandarts.
En nu geen zin om te gaan slapen, dan is 't zo snel morgen.
Beetje ontwijkend gedrag.
en ik heb nog een gaatje, dat hadden ze bij 't CBT nog maar laten zitten voor m'n eigen tandarts.
Ik hoop dat 'ie morgen een beetje aardig voor me blijft.
:-?
na n CBT avontuur (angstbegeleiding) weer naar m'n eigen tandarts.
En nu geen zin om te gaan slapen, dan is 't zo snel morgen.
Beetje ontwijkend gedrag.
en ik heb nog een gaatje, dat hadden ze bij 't CBT nog maar laten zitten voor m'n eigen tandarts.
Ik hoop dat 'ie morgen een beetje aardig voor me blijft.
:-?
Laat ons weten hoe het ging.
Groetjes,
JAN
:smt006 Monique
het ging me beter af dan ik verwachtte.
Hij heeft twee beginnende gaatjes gesealed en vond 't (nog) niet nodig er iets aan te doen verder.
Ik opgelucht.
Over een half jaar weer.
Ik moet zeggen dat ik me wel relaxter voelde dan eerder. Toch wel wat geleerd bij 't CBT.
En eerder was ik echt weken van tevoren gestressed en nu pas de dag ervoor echt.
Ja....ik ben wel positief.
En blij dat ik 't gehad heb nu.
grtz
Gelukkig dat het je beter afgaat en de zenuwen minder erger zijn dan voorheen, probeer je vast te houden aan dat positieve gevoel...
Heerlijk dat het zo goed is gegaan. Dit moet toch weer extra spannend zijn geweest. Goed zeg, dat je je pas een dag van te voren begon druk te maken erover. En dan 2 kiezen geseald, da's ook niet verkeerd (qua hoe 'spannend' het is, bedoel ik).
Goed gedaan!!!
:smt006 Monique
Vertrouwen hebben in m'n tandarts, dat verlaagt de spanning merk ik.
Dat ie niet zomaar iets gaat doen zonder dat ik 't weet ofzo.
Volgens mij is dat wel wat meer aanwezig nu - na m'n CBT angstbegeleidingstraject (duur woord)
En het idee dat ik niet helemaal uitgeschakeld, weerloos daar lig.
Ik kan zeggen dat ie moet stoppen enzo. Dat heb ik wel geleerd nu en dat scheelt ook 'n hoop moet k zeggen.
Ik merkte wel dat ze allemaal hun eigen werkwijze hebben.
Ik geloof dat ze CBT 'n gaatje had laten zitten zodat m'n eigen tandarts ook wat kon doen ( in het kader van weer wennen en vertrouwen enzo) -
maar daar dacht m'n eigen tandarts dus anders over blijkbaar - hij ging 't sealen.
"t was ook nog maar 'n beginnend iets, dus....zal wel goed zijn.
maar ik vond 't wel grappig om dat verschil te merken.
Je noemt 2 dingen die voor veel mensen heel belangrijk zijn bij het overwinnen van angst voor de tandarts: vertrouwen (en dan m.n. de tandarts kunnen vertrouwen) en zelf de controle houden...
Ik weet dat sealen qua behandeling niet echt iets voorstelt, dus in feite wel goed dat toch iets van behandeling is geweest, zonder dat dat belastend was.
Groetjes,
Monique
Dus nog ff weer spuien op de oude vertrouwde plek hier.
Eigenlijk......lig ik nu nog niet in bed, omdat het anders zo snel morgen is
Ik heb nog steeds vluchtgedrag.......
Ik ga 't wel zien morgen. Ik heb me al allerlei scenario's bedacht om weer weg te komen uit die stoel. We zullen zien of 't nodig is.
Pfff......best wel stressen. Waarschijnlijk praat ik morgenavond wel anders, zo van 'het viel wel mee'. Maar nu even niet!
Ik blijf 't moeilijk vinden. :S
Brrr