afgemaakte wkb en nog steeds napijn

Author:
weygertze
Posted:
wo, 06/01/2005 - 21:23
3 weken wkb gevuld in bovenste kleine kies,maar ik bleef steeds napijn houden, foto gemaakt en blijkt dat de vulling een hoekje om gegaan is in de kies en het gebied eromheen was behoorlijk zwart.
ik word nu doorverwezen naar kaakchirurg, maar kunnen hun dan iets doen aan die vulling die de hoek omgaat of zullen ze apex uitvoeren en doen ze dat al na 4 weken of is dat nog te vroeg heb wel konstant pijn in bijholte en bij de neus,zie er wel tegen op als maar goed verdoofd gaat worden. heeft iemand dit wel eens gehad> :smt006
carabelli

Is er niet gewoon een stukje kanaal bij de wortelpunt niet gereinigd omdat de vijl tijdens het vijlen 'uit de bocht' is gevlogen??

Dit komt nl. wel vaker voor en wanneer dan het apicale (wortelpunt) deel niet goed gereinigd is gaat de onsteking gewoon verder.
do, 06/02/2005 - 11:49 Permalink
weygertze

bedankt voor jullie reacties>
toen ze ermee klaar waren en een foto hadden gemaakt zag ik dat de staafjes gewoon recht zaten en nu 4 weken later is er in zeg maar krom gegaan. hoe gaan ze dit dan behandelen en is dit een ververlende behandeling en wordt je goed verdoofd ben nl nogal erg bang voor tandarts en dus zeker voor kaakchriurg.

[edit] even de hoofdletters weer klein gemaakt [/edit] (Maja)
vr, 06/03/2005 - 16:37 Permalink
carabelli

De kaakchirurg zal van buitenaf de wortelpunt benaderen en schooonmaken en eventueel uitstkende wortelkanaalvulling verwijderen. Eventueel kan hij de wortel voorzien van een vulling aan de punt.

Hieronder een impressie (Met dank aan Maja, voor de link :D )

http://www.drgerrets.com/media/apicoectomy5.gif
zo, 06/05/2005 - 17:54 Permalink
weygertze

ben vandaag naar kaakchirurg geweest en had brief incl printfoto op de brief en het enige wat er gedaan werd is dat er op de kiezen geklopt werd en omdat ik bij allebei de kiezen gevoeligheid aangaf zei hij we gaan de boel schoonmaken en wortelpunt behandelen ik denk dat dat het is, verder had hij geen foto gemaakt.
waar ik nou bang voor ben, bij de tandarts bleek toen bij de ene kies dat de wortelpunten in de kaakholte uitkwamen, kaakchirurg zegt valt wel mee dnek ik (hij heeft geenens een foto bekeken) kan het nou zo zijn als ze die punten gaan behandelen en omdat die in de bijholte zitten(kunnen z\e er dan wel bij? en kan zon punt als ze die araf halen niet los gaan zitten in de bijholte|?? misschien wel rare vraag hoor ben gewoon bang dat dit ook weer fout gaat(eerst al dat doorsteken in het kaakbot toen weken gelopen voordat eindelijk wkb gedaan werden en nu is die vulling er weer door. vond die man ook niet prttig in de omgang,maar ja als die maar goed is. hoop nog iets te horen van jullie
ma, 06/06/2005 - 18:42 Permalink