Hoi,
Een vraag voor een tandarts.
Volgens mijn (ex)tandarts is het niet altijd nodig om een endo te doen als een kies avitaal is geworden. Volgens hem gaat het niet altijd ontsteken en dan hoeft het dus gewoon niet....
Ik heb dat nog nooit gehoord.
Wat is het nou: wel of niet een endo bij een dode kies?
Groeten en alvast bedankt,
Kamille :smt001
Een vraag voor een tandarts.
Volgens mijn (ex)tandarts is het niet altijd nodig om een endo te doen als een kies avitaal is geworden. Volgens hem gaat het niet altijd ontsteken en dan hoeft het dus gewoon niet....
Ik heb dat nog nooit gehoord.
Wat is het nou: wel of niet een endo bij een dode kies?
Groeten en alvast bedankt,
Kamille :smt001
Dat je niet merkt dat er een ontsteking zit betekent niet dat er niets mis is.
Bedankt voor jullie antwoord!:smt002
Ik kan weer verder...
Ik heb nog wel een vraag voor jullie.
Hoe komt het dat de ene tandarts vaak het ene zegt en de ander weer het andere. (is dit ervaring, of zelfinterpretatie van iets misschien)Jullie krijgen toch allemaal dezelfde opleiding?.Ik heb dit vaak meegemaakt met tandartsen en daardoor weet ik vaak niet meer wie ik moet geloven...
Ik zou jullie visie/ideeën hierover wel es willen weten.Krijgen jullie hier ook wel eens mee te maken in jullie praktijk bv?
Alvast bedankt voor jullie antwoord, :smt006
Kamille
In de eerste plaats kan per opleidingsplaats de opleiding een beetje verschillen. de basis is hetzelfde, maar bv materiaalgebruik kan heel anders zijn. Daarnaast speelt ook wanneer de opleiding gevolgd is. Tussen de oudste en jongste tandarts zit zeg maar 40 jaar. in die 40 jaar zijn de opleidingen ook geevolueerd.
Daarnaast is er inderdaad een stukje voorkeur van een tandarts bv voor bepaalde materialen/technieken, of tegen bepaalde materialen/technieken.
De ene tandarts kan er goed mee overweg, een andere kiest liever voor een ander materiaal/techniek. Het eindresultaat telt, want daar is de tandarts op aan te spreken, dus de tandarts zal vermijden waar hij/zij slechte resultaten mee heeft, ook al boekt een andere tandarts wellicht wel resultaat ermee.
Het is dus allemaal niet zo zwart/wit als wel gedacht wordt, en die 4 tandartsen met 4 verschillende visies kunnen best alle 4 gelijk hebben.