wie weet er raadt met gevoelig kiezen

Author:
zeerkiesje
Posted:
di, 06/07/2005 - 22:39
Gevoelige kies.

Ik heb sinds ruim een half jaar een heel gevoelige kies. Je kent het wel warm en koud moet ik vermijden, maar ook eten.
In januari was het zo erg dat als ik mijn mond buiten open deed met koud weer het al heel pijnlijk was.
Dit kon zo niet langer met de wintersport voor de deur.

Eenmaal bij de tandarts getikt op de kies, erg pijnlijk. Foto gemaakt niets op te zien. IJsje na gebootst au au.

2 verdovingsspuiten gehad en er kon nog niet worden geboord omdat het zo gevoelig was, nog 2 erbij en lang gewacht toen ging het wel.(Ben wel schildklierpatient).

Onder de vulling zijn nog amulgaanvullingen niets te zien. Alles zag er perfect uit volgens de tandarts. De tandarts zei dat hij op z´n kies met pijn in het hart een WB zou doen omdat hij nog zo mooi was.

Noodvulling erin en proberen maar. Perfect helemaal geen pijn meer. Na 6 weken stond de halfjaarlijkse controle gepland en zouden we als het goed ging een nieuwe vulling plaatsen.

Tijdens de controle was er geen tijd voor de nieuwe vulling dus nieuwe afspraak maken. Toen het tijd was voor de afspraak werd de kies weer gevoelig.
Wel naar de tandarts gegaan,in overleg maar even geen behandeling gedaan. inmiddels zijn we 2 maanden verder en de kies is weer zo gevoelig als in het begin.

Wat moet ik doende ijsjes tijd komt er aan. :(
Geke

Onder de vulling zijn nog amulgaanvullingen niets te zien. Alles zag er perfect uit volgens de tandarts. De tandarts zei dat hij op z´n kies met pijn in het hart een WB zou doen omdat hij nog zo mooi was.
:(

Zoals ik het begrijp is er dus geen wkb in gedaan, maar eerst een noodvulling in gemaakt. Het kan zijn dat door het uitboren van de oude vulling de zenuw na een tijdje alsnog geirriteerd is geraakt, als de pijn bij warm en koud niet te lang duurt, kan het nog wegtrekken. Verder zou het kunnen zijn dat de noodvulling wat is gaan lekken, maar dat verwacht ik niet in zo'n korte tijd. Dat eerste vind ik toch waarschijnlijker. Het kan misschien ook zo zijn dat de tandhalzen de gevoeligheid geven bij warm en koud en dat dat een tijdje weg is geweest. Het is wel vreemd dat de gevoeligheid ineens weer zo is als in het begin. Laat de tandarts er nog een keer goed naar kijken en testen met een koud watje, hij of zij kan beoordelen of de zenuw echt blijvend beschadigd is of dat het nog kan herstellen en dat het misschien door het boren van vorige keer komt.

Succes ermee

:smt006 Geke
wo, 06/08/2005 - 16:30 Permalink