Facings voor je 16e ?

Author:
EsmeraY
Posted:
di, 01/25/2005 - 23:16
Hooii allemaal,,
Misschien klinkt dit echt heel erg dom maar ik wil hier echt antwoord op en dan niet gelijk van me tandarts :P

Mijn situatie is..
.. ik ben 13 jaar en moet eigenlijk een beugel,, ik loop al meer als een jaar bij een ortho maar die weten volgens mij niet echt wat ze met me willen doen..
Ik heb ook al foto's enzoo laten maken,, eigenlijk alles wat nodig is voordat je een beugel krijgt..
Maar mijn probleem is dat ik ruimte tekort heb en dus 4 kiezen moet laten trekken :o
en ik ben daar erg van geschrokken want ik ben als de dood voor kiezen trekken...
Dus ik zat te denken en te denken want mijn tanden zijn ook aardig geel uitgeslagen en ik gebruik ook allemaal van die tandpasta's enzoo.. maar dat is volgens mij doelloos..

Maar hoe dan ook zat ik te denken aan facings;;
ik heb er al aardig wat informatie over opgezocht enzoo..
Ik heb alleen nog niet echt nagedacht of nagevraagd of dat mag en kan voor je 16e.. Hopelijk hebben jullie antwoord :roll:

Ik hoop zo gauw mogelijk antwoord te krijgen

DoeiiDoeii en in ieder geval bedankt voor de moeite 8) !
minique

Ik denk dat een tandarts hier niet snel aan zal meewerken. Je bent nog zo jong en kies je eenmaal voor een facing, dan zit je daar voor je hele leven aan vast, want er moet een (dun) laagje van je tanden afgehaald worden. En facings hebben ook een bepaalde levensduur, dus die moeten om de zoveel tijd vernieuwd worden.
Natuurlijk is het vervelend als er kiezen getrokken moeten worden, maar het is op de lange duur misschien wel de beste oplossing! Vraag eventueel advies aan je tandarts of aan een andere orthodontist!

:smt006 Monique
wo, 01/26/2005 - 07:51 Permalink
painless

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken als ik jou was. Ik heb het laten doen op mijn 30e en had zo'n enorme spijt dat ik antidepressiva moest gaan slikken..
di, 06/07/2005 - 13:57 Permalink
tammie

Hoi,

toen ik ongeveer net zo oud was als jij (ben nu 21) moest ik ook een beugel en moesten er ook 4 kiezen getrokken worden. (toevallig woon ik zelfs ook nog in dordrecht) Ik was als de dood voor de tandarts en ortho, maar het is iets waar je doorheen moet. Ik snap wel dat je nu heftig op zoek bent naar alternatieven.....alles om er onderuit te komen ;)
Ik heb zelf weinig verstand van facings dus, kan daar ook weinig over zeggen. Bespreek de mogelijkheden in ieder geval met de ortho of de tandarts...dat kan nooit kwaad.

Als je nog wat wilt weten kan ik je misschien verder helpen. (als je nog op het forum zit)
di, 06/14/2005 - 16:37 Permalink