Ben net op dit forum beland en zie dat ik (gelukkig) niet de enige schijterd ben...Ben zelf al jaren niet naar de tandarts geweest en toen ik eindelijk de moed bijeen had geraapt om toch maar een afspraak te maken, bleek dat ik uitgeschreven ben! Begin nu ook klachten te krijgen en ben dus spoedig op zoek naar een ander. Heb op deze site nog enkelen in de buurt gevonden die wel nieuwe patienten aannemen, hopelijk direct en niet via een wachtlijst, want dan schiet het nog niet op. Het ergste vond ik altijd de pijn bij het boren, dat was eerder nog gewoon zonder verdoving, vreselijk! Als het met verdoving gebeuren zou, zou ik het al heel wat minder eng vinden. Moet dus binnenkort maar bellen om te kijken of ik nog bij iemand terecht kan. Er zijn ook 2 klinieken die me wel wat lijken, maar die zitten in Brabant en Limburg en dat is veel te ver weg, vooral omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Duimen jullie voor me dat ik een nieuwe tandarts kan vinden?
:smt006
Je hebt iig de eerste stap al genomen!
Vertel als je belt voor een afspraak ook waarom je al zolang niet meer ben geweest.
Je merkt dan vanzelf wel of ze er begrip voor hebben en of ze je dan aannemen.
Maar een goede TA, 1 van deze tijd moet dat begrip volgens mij wel op kunnen brengen en je gewoon willen helpen.
Succes met het zoeken en vinden van een TA.
Ik zal voor je duimen :smt006
Wat dapper van je dat je hier een berichtje durft te schrijven! Zoals Wendy al zei, is dat al de eerste stap! Heel knap van je!
Vertel inderdaad aan de telefoon al dat je heel bang bent, dan kunnen ze er bij een eventueel bezoek rekening mee houden. Vaak weten tandartsen in de regio wel van elkaar welke tandartsen er nog patienten aannemen. Zo ben ik ook aan mijn tandarts gekomen!
Laat je even weten hoe je zoektocht gaat???
Hoop dat je een fijne TA hebt getroffen.
Laat je nog ff weten hoe het is geweest?
Gr Wendy
Dat scheelt toch een hoop.
Ik hoop voor je dat de ontsteking eruit gaat en dat je kies behouden kan worden.
Had je verder nog gaatjes, of echt alleen tandsteen en die ontsteking?
Bij mij is het goed gegaan, al was ik erg bang.
Heb zeker 10 minuten zitten snikken in de stoel en wilde in eerste instantie niet gaan zitten.
Rustig alles uitgelegd en dat hij alleen zou kijken en foto's zou maken.
Als ik aangaf dat hij weer verder kon ging hij weer verder en eerder niet.
Hele begripvolle en rustige TA gevonden gelukkig, hele lieve man en een hele lieve assistente, die mij de controle geeft en eigenlijk zo'n beetje alles op mijn eigen tempo laat doen.
Bij mij moeten 5 gaatjes gevuld worden, 1 kies gemaakt worden (gelukkig geen wkb) en 1 witte vulling en 1 zilvere vulling worden vervangen.
Tandsteen viel erg mee en hoeft maar van een paar tanden verwijderd te worden.
Komen in totaal 3 behandelingen, startend volgende week dinsdag 21 juni en dan de week daarna nog 1 en de week daarna nog 1.
Als ik alles in 1x trek met de zenuwen en de angst ben ik er 5 juli dus vanaf.
Mocht het zo zijndat het te veel in 1x is dan kan ik dat aangeven tijdens de behandeling en dan volgen er gewoon meer behandelingen met extra ingeplande tijd.
Ik moet ook eerlijk zeggen, als mijn nieuwe tandarts me dit soort mededelingen zou doen ben ik meteen vertrokken.
Zo'n TA was ik ook best bang voor want zo heb ik er al 2 gehad, maar ik heb het geloof ik erg getroffen dit keer.
Geen neerbuigend of kleinerend gedoe over mijn gebit, totaal geen oordeel geveld, maar gewoon we gaan het op jou tempo weer lekker opknappen, komt allemaal goed.
Waarom hebben ze het niet meteen gepolijst eigenlijk?
Meestal doen ze dat toch meteen?
Gelukkig vallen de gaatjes iig mee, scheelt toch een hoop :smt002
Jammer dat je napijn hebt gehad. Dat kan inderdaad gebeuren. Hopen maar dat napijn gauw helemaal weg is!!!
:smt006 Monique