Vorige week woensdag is door een te hard broodje een stukje van mijn vulling linksboven afgebroken. Voelde meteen een gat. Een week voorbij, niks aan de hand, wilde tandarts bellen om het op te lossen, maar ja... iets te nalatig daarin geweest. Want vanochtend vroeg begon het: een zeurende kiespijn. Heb al eerder aan die kies problemen gehad en nog steeds (zelfs na de vulling die 2 jaar geleden gevuld is) blijft het koud/warm gevoelig (vooral koud).
Vandaag werd de pijn steeds sterker en heb inmiddels ibuprofen genomen, 2 stuks van 200gr vanmiddag en net weer 2 stuks. Wilde 1 nemen maar dat hielp niet dus maar 2 gedaan. Nu werkt het goed, maar weet nu al dat het maar voor een paar uurtjes zal zijn. En je mag volgens de voorschriften maar 6 ibuprofens van 200gr per dag. Wat gebeurt er als je daar overheen gaat?
Ik kan pas dinsdagmiddag terecht bij mijn eigen (angst)tandarts en niet eerder. Denk dat de kies ontstoken is, wat kan het anders zijn? Er zijn nu momenten dat ik het liefst wil dat -ie eruit getrokken wordt. Of moet ik toch naar de noodtandarts vanavond/morgenvroeg??
Vandaag werd de pijn steeds sterker en heb inmiddels ibuprofen genomen, 2 stuks van 200gr vanmiddag en net weer 2 stuks. Wilde 1 nemen maar dat hielp niet dus maar 2 gedaan. Nu werkt het goed, maar weet nu al dat het maar voor een paar uurtjes zal zijn. En je mag volgens de voorschriften maar 6 ibuprofens van 200gr per dag. Wat gebeurt er als je daar overheen gaat?
Ik kan pas dinsdagmiddag terecht bij mijn eigen (angst)tandarts en niet eerder. Denk dat de kies ontstoken is, wat kan het anders zijn? Er zijn nu momenten dat ik het liefst wil dat -ie eruit getrokken wordt. Of moet ik toch naar de noodtandarts vanavond/morgenvroeg??
er is een ontzettende 'druk' op de kies, zowel als ik er langsga met mijn tong als even voel met mijn vingers. zo erg heb ik het nog nooit gehad. Kauwen kan ik er uiteraard niet op, heb net alleen maar 'op rechts' gegeten. Erg vervelend, wat kan het zijn en hoe kom ik er vanaf (althans tijdelijk tot mijn tandartsbezoek dinsdag).
Ik hoop dat de pijn snel weg is!
Heel veel sterkte
Ga dus opnieuw 2 ibu's nemen en dan hopelijk goed slapen. En morgen maar eens kijken of er inderdaad extra pijnstillers zijn voor komend weekend !