hallo,ik heb het eerste deel van wortelkanaalbehandeling gehad,volgende week terug,in het gaatje wat de tandarts heeft geboord zit een klein watje,dit geeft een ontzettend vieze smaak,irritant want het gaat er de hele tijd,kan ik dit eruit laten,dan voel ik wel een gatje(in de voortand)maar is wel fijner zo,,kan dat?groetjes,ellen
Succes!
:smt006 Monique
ik heb ook een wkb gehad voor een dode ontstekende tand. Bij mij heeft de tandarts er een gat in gemaakt wat hij 2 weken open heeft gelaten zodat t vuil van de ontsteking eruit kon. Het kan denk ik dus niet heel erg kwaad....misschien dat er wel wat vuil in kan komen van etensresten, maar de tandarts maakt alles sowieso nog schoon voordat hij het opvult.
Mijn tandarts heeft wel watjes gebruikt om het gat schoon te maken, maar hij heeft t er niet in laten zitten. Heeft je tandarts er niks over gezegt of het eruit mocht of hoe lang het moest blijven zitten?
Er vindt wel een bacterie-invasie in het kanaal plaats via de mondholte hoe goed je ook spoelt, maar ik verwacht niet dat je daar last van zult ondervinden tot woensdag wanneer de tandarts het kanaal opnieuw zal reinigen en afvullen.
Dus voorlopig niet teveel zorgen maken.
Succes woensdag :smt006