Hoi,
Ik ben vorige week voor het eerst bij de orthodontist geweest, en deze vertelde me dat om mijn gebit goed opelkaar te krijgen een kaakoperatie noodzakelijk is. De bovenaak breder gemaakt moet worden...
Dat is een behoorlijk pittige ingreep waarvan ik me af vraag in hoeverre dit wordt vergoed door de zorgverzekeraar.
Weet iemand wat een dergelijke ingreep bij benadering gaat kosten?
En heeft iemand ervaringen met verzekeringen en orthodontie na je 18e...?
En hoe zit dat allemaal met het nieuwe zorgstelsel...?
:smt005
Ik ben vorige week voor het eerst bij de orthodontist geweest, en deze vertelde me dat om mijn gebit goed opelkaar te krijgen een kaakoperatie noodzakelijk is. De bovenaak breder gemaakt moet worden...
Dat is een behoorlijk pittige ingreep waarvan ik me af vraag in hoeverre dit wordt vergoed door de zorgverzekeraar.
Weet iemand wat een dergelijke ingreep bij benadering gaat kosten?
En heeft iemand ervaringen met verzekeringen en orthodontie na je 18e...?
En hoe zit dat allemaal met het nieuwe zorgstelsel...?
:smt005
Wellicht is e.e.a. wat lastiger te regelen bij een particuliere verzekering, maar onder de streep mbt de financien zal het uiteindelijk niets mogen uitmaken. Als het goed is zijn dit zaken die door ortho/KC ook besproken zullen worden, er gaat een uitgebreid onderzoeks/planningstraject aan vooraf.
Tja de basisverzekering. Voor iemand die nu ziekenfondsverzekerd is zal dit naar verwachting weinig uitmaken, voorlopig. Men is veel te druk de verzekering in te voeren om ook nog eens nu al het deel tandheelkunde, wat relatief beperkt is, uitgebreid te gaan veranderen. Maar dit is mijn eigen indruk nu, wil je het zeker weten moet je toch kontakt opnemen met de verzekering! die weten op dit moment het meest (hoewel ze ook nog niet alles loslaten..)
Wat wordt beschouwd als medisch noodzakelijk...?
En bestaat er ook een mogelijkheid om alleen de onderkaak 'te beugelen' en er een overkapping op te zetten, of moet ik daarvoor dan ook eerst opereren...?
Het voorgestelde alternatief kan ik niet geheel volgen.
Het is nogal wat zo`n operatie, anderzijds is mijn visie: doe het goed, of niet.
Ik vraag me echter af of een nieuwe verzekeraar wel bereid zal zijn om een ostheotomie en alles wat daarbij komt kijken te vergoeden... of mogen ze dat niet weigeren?
Heeft ook niets met aanvullende verzekeringen of zo te maken, is gewoon een landelijke regel die voor iedereen hetzelfde is, in de hoofdverzekering.
Het is ook niet waarschijnlijk dat hieraan op kortere termijn gesleuteld gaat worden.