Vandaag geweest

Author:
vervelend
Posted:
ma, 06/20/2005 - 19:42
Ja, jullie denken misschien we horen niets meer van vervelend maar toch wel dus.... Na jaren niet meer naar de tandarts te zijn geweest was ik afgelopen januari naar de tandarts van vriendlief gegaan. Wat gaatjes, maar eerst tandsteen laten weghalen. Nou, twee keer naar de mondhygieniste geweest en drie weken geleden de stap genomen om een afspraak te maken om de gaatjes te laten vullen. Drie weken ellende. Me niet goed voelen, niet kunnen genieten van leuke dingen, elke ochtend bij het wakker worden denken....nog zoveel dagen. Expres mijn angsten hier niet op gezet, anders lijkt het net of ik dan alleen steun nodig heb. Vanavond gegaan. Vriendlief ging mee. En dan die drempel over..nou ik dacht echt ik ga ter plaatse overgeven...De tandarts gaf me verdovingsspuiten, na een lichtelijke paniek dat ik dacht niet meer te kunnen slikken, realiseerde ik me: wat een uitvinding, verdoving! Daarna begon het daadwerkelijke boren. Vriendlief stond naast me met zijn hand op mijn been. En dat gaf rust en kracht. Goed, twee gaatjes gevuld. 1 Gaatje was een echt gat. Er zit nu een vulling overheen maar het kan zijn dat die vulling het niet redt, en dan moet er doorbehandeld worden. (weer iets om over wakker te liggen) Gaatje 2 stelde echt niets voor. Nog even foto's gemaakt, dat durfde ik de eerste keer niet en daar krijg ik morgen de uitslag van. Ook wel eng, wie weet wat daar weer uitkomt....Maar ik zie al minder tegen het boren op, ik heb er echt niets van gevoeld! Nu de avond een beetje doorkomen met een doos paracetamol en genieten van het moment dat ik ben gegaan.....

Groet Vervelend
Moon

Wauw vervelend! Ik vind je heel erg dapper!!! Je bent een kanjer! Supern hoor!!! suc6 met je paracetamolletjes, maar de euforie dat je toch gegaan bent is natuurlijk al pijnstillend genoeg! Super hoor!!!
ma, 06/20/2005 - 20:21 Permalink
minique

Geweldig, goed gedaan. Wat mag jij trots zijn op jezelf!!! Nu alleen hopen dat er niet teveel 'ellende' uit de foto's naar voren komt. Enne... Niet gaan wakkerliggen van de ene vulling die misschien te groot is. Probeer het rustig af te wachten, over je heen te laten komen en geniet, geniet en geniet van deze overwinning!!!

Maarre...
Expres mijn angsten hier niet op gezet, anders lijkt het net of ik dan alleen steun nodig heb.

Dat hoeft niet hoor!!! Je mag het hier juist WEL neerzetten, dan zijn er voldoende mensen die je een hart onder de riem willen steken!

:smt006 Monique
di, 06/21/2005 - 07:59 Permalink
vervelend

De uitslag van de foto's....vriendlief laten bellen, ik durfde niet. En het valt mee! Nog twee kleine gaatjes! Dus ik moet nog een afspraak maken, dat staat voor morgen op het programma.
Ik heb echt heel veel pijn nog steeds, is dat normaal na boren? Heel mijn linkerkant doet pijn.

Vervelend
di, 06/21/2005 - 17:09 Permalink
minique

Nou, gelukkig maar dat de uitslag van de foto's meeviel!

Na boren kan het wel een tijdje gevoelig zijn. Zeker als het een diep gaatje is (is het die kies met die grote vulling waar je al over schreef?) kan het wel een tijdje duren voordat je klachtenvrij bent. Als het echt erger wordt, moet je misschien wel even contact opnemen met je tandarts, maar ik zou proberen het nog even aan te kijken. Overigens kan een witte vulling ook een tijdje klachten geven, dat komt door het krimpen van het vulmateriaal tijdens het uitharden.

:smt006 Monique
di, 06/21/2005 - 18:48 Permalink