beste mensen,ik ben een man van 37 met echt zeer slechte tanden,zowel onder als boven.net als andere mensen ben ik te bang om te gaan ,alhoewel ik goed besef dat het echt beter is om te gaan.met zulke rotte tanden en kiezen lach je anders en minder vaak,met eten ga je rekening houden met de staat van je gebit,ook praat je onduidelijker.ik heb gewoon steun nodig van een lotgenote met hetzelfde probleem.mischien is het een uitdaging om te zien wie voor de ander niet onder wil doen en zo beiden door de tandarts geholpen kunnen worden.mochten er mensen zijn die een oplossing weten of een adres o.i.d. hoor ik dat graag.
bedankt whyme
bedankt whyme
Ik was 27 toen ik me realiseerde dat het echt zo niet verder kon,
dus je bent echt geen uitzondering... Ik zie dat je in Eindhoven
woont, misschien is CDC in Best wat voor jou, voor mij waren
ze te duur (zie mijn topic), dus ben ik naar Kerkrade gegaan.
Er staat bovenin deze rubriek ook een "sticky" met adressen,
misschien dat je daar ook wat aan hebt.
Succes,
JAN
Je verhaal is kort maar zeer herkenbaar. Ik was 38 toen ik mijn gebit liet nakijken. Toen ik naar de tandarts ging durfde ik eigenlijk alleen nog maar te glimlachen. Eten ging voornamelijk met mes en vork. Zelfs een hamburger.
Whyme, je bent echt niet de enigste.
:smt006
Zelf ben ik een 43-jarige vrouw die al vanaf haar 13e niet meer naar de tandarts geweest was en nu pas heb ik het aangedurfd, mede door deze site, een afspraak bij de Angsttandartsenkliniek in Kerkrade te maken. Het was echt nodig want ik had bijna geen kiezen meer in mijn mond. IK heb het jaren verzwegen maar nu ben ik blij dat ik erover durf te praten en ook ik heb op deze site mijn zeggie gedaan. De 1ste afspraak heb ik nu achter de rug en ik weet wat er nu gaat gebeuren...heleboel kiezen worden eruit getrokken en voor de rest krijg ik protheses tussen de tanden geplaatst en dit alles onder narcose. 28-06 is de dag dat dit alles gaat gebeuren en ik moet zeggen dat ik 1000 kleuren 'schijt' ondanks dat ik weet dat ik er alleen beter van wordt. Het durven lachen weer dat is mijn doel.
Ik wens je heel veel sterkte met het maken van een afspraak in Best of Kerkrade en toi toi toi.
Groetjes, Chantal
Ik heb uiteindelijk na jaren niet geweest te zijn een afspraak gemaakt bij een nieuw centrum, Narcosetandarts (puntnl) in Alphen aan den Rijn.
Ik durf eigenlijk nog steeds niet, maar ik wil zo graag met een mooi gebit rond lopen en lachen zonder mijn hand voor mijn mond te houden....