wat zal ik doen?

Author:
ellen25
Posted:
ma, 06/27/2005 - 15:53
hallo,ik heb een abces in mond,is al behandeld geweest,maar blijft terugkomen,nu zegt de tandarts,dat kun je zelf openmaken,net zoals je bij een puistje doet?is dat wel hygienisch en verstandig?als het blijft terugkomen moet ik naar de chirurg,en hoef ik geen antibiotica?wel gehad maar sloeg niet aan,groetjes,elle
admin

Ik heb hetzelfde probleem. Zie item Tandartsen in Frankrijk...ik heb nog altijd een abces tussen kaak en wang en ik vraag me af wat ik daar nou mee aan moet.
Morgen ga ik naar mijn eigen tandarts voor advies. Dat lijkt me een betere optie dan dit forum, waar iedereen je berichten leest maar waar niemand reageert :cry:
ma, 06/27/2005 - 16:04 Permalink
Van Leeuwen

Het klinkt heel logisch maar ik denk dat het het belangrijkste is eerst de oorzaak van het abces te onderzoeken. Wanneer de oorzaak wordt weggenomen zal het abces ook beter behandeld kunnen worden en dus ook definitief kunnen verdwijnen.

Ieder abces heeft een oorzaak (zelf een reeds behandeld abces dat weer terugkeert) en voor iedere oorzaak is een behandeling aanwezig.

Gr. Maurice
ma, 06/27/2005 - 16:10 Permalink
dj

Het forum is niet een optie ipv tandartsbezoek, zoals duidelijk in de popup en de eerste forumregel staat. Dat zou gevaarlijk zijn. Tandartsbezoek is prioriteit no1 bij haast alle problemen.
ma, 06/27/2005 - 16:37 Permalink
admin

Het forum is niet een optie ipv tandartsbezoek, zoals duidelijk in de popup en de eerste forumregel staat. Dat zou gevaarlijk zijn. Tandartsbezoek is prioriteit no1 bij haast alle problemen.

Uiteraard is het forum niet een vervanger voor het tandartsbezoek. Het forum zou een waardevolle aanvulling kunnen zijn op het tandartsbezoek. Helaas is het dat niet. Na geruime tijd dit forum gelezen te hebben en af en toe een bijdrage te hebben geleverd kom ik tot de conclusie dat dit forum alleen dienst doet om angstpatienten te helpen...

Dat is prachtig natuurlijk, maar tevens de enige opzet waarin dit forum blijkt te slagen. En verder niet....

Over mijn verdere ervaringen met het abces en de buitenlandse tandheelkundige zorg zul je mij dus verder niet horen....
ma, 06/27/2005 - 17:35 Permalink
dj

Welnu, als dat uw mening is mag dat natuurlijk. Toch had dat beter in uw eigen thread gestaan. Nu leidt het af van het verhaal van ellen (en ja dat deed mijn reaktie ook en ja dat was echt nodig).

Discussie hier gaat dus verder over de vraag van ellen, niet over de kwaliteit van dit forum, dat wordt verwijderd.

Enneuh, de reden dat ik op ellens probleem niet inhoudelijk in ga is omdat ik het niet weet. Kan gebeuren.
ma, 06/27/2005 - 17:58 Permalink
ellen25

hey!is niet erg,je kan ten slotte niet alles weten,maar ik ben vrijdag bij tandarts geweest,en die woensdag van die week is de kanaalbehandeling afgemaakt,week eerder was toen het gaatje in tand geboord,dat die pus eruit kon,en heeft hij het gewoon opengelaten,toen ik dat vrijdag terughad,dacht ik meteen,hij had dat gaatje meteen dicht moeten maken,ivm andere bacterien..
maar vrijdag was dus zijn plaatsvervanger,maar morgen zit mijn eigen tandarts,maar wat ik dan niet snap is dat hij in begin zei,als je er te lang mee blijft lopen moet je naar de kaakchirurg,snappen jullie dat ik eht even niet meer kan volgen?en niet meer weet wat ik moet doen?groetjes,ellen
ma, 06/27/2005 - 20:44 Permalink
dj

Nou, als je die ontsteking laat zitten heb je kans dat dat zich verspreidt, ook het bot kan aangetast worden denk ik. Als een ontsteking zich echt verspreid wordt op een gegeven ogenblik een flinke operatie nodig, lijkt me, en dat betekent kaakchirurg ipv tandarts.
di, 06/28/2005 - 03:35 Permalink
tammie

Hoi,

ik heb zelf ook al een paar weken last van een terugkomend abces.
Ik heb al een wkb gehad en alles en uiteindelijk toen de definitieve vulling erin zat leek de ontsteking weg te zijn......maar een aantal weken later begon het weer zeer te doen en kwam er weer een abces. Het zit er nu weer zo'n 2 weken en om de dag maak ik het zelf maar open.

Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn tandarts heeft gezegd dat ik maar naar de kaakchirurg moet omdat de ontsteking niet zelf geneest, maar omdat ik op vakantie ging moest ik hiermee wachten.

Ik zie er zelf ook heel erg tegenop om te gaan omdat ik me afvraag of de kaakchirurg hier wel goed iets aan kan doen en of ik niet straks complicaties krijg zoals een kaakontsteking. (dit was waarom de tandarts mij afraadde te gaan voor mijn vakantie)

groetjes tamara
ma, 07/04/2005 - 15:29 Permalink
tammie

hallo,ik heb een abces in mond,is al behandeld geweest,maar blijft terugkomen,nu zegt de tandarts,dat kun je zelf openmaken,net zoals je bij een puistje doet?is dat wel hygienisch en verstandig?als het blijft terugkomen moet ik naar de chirurg,en hoef ik geen antibiotica?wel gehad maar sloeg niet aan,groetjes,elle

nog even een vraag....

mijn tandarts heeft ook gezegd dat als het abces blijft terugkomen ik naar de kaakchirurg moet, maar hoe lang is die periode ongeveer??? Ik heb nu namelijk 2 weken weer een abces en mijn wkb was ongeveer 2 maanden geleden. Moet ik het nog meer tijd geven om te genezen (ik heb er niet veel pijn aan) of blijkt uit dit abces dat het dus juist niet geneest??? Wat kan ik het beste doen??
ma, 07/04/2005 - 16:25 Permalink
ellen25

ik weet het niet,maar bij mij doet het geen pijn,is alleen irritant,en aangezien ik ontzettende angst heb gekregen,zomaar 3 jaar geleden,maar nu in september onder narcose ga bij angsttandarts,had ik zoiets van,ik wacht tot dan,hij heeft ook laats die zenuwbehandeling gedaan,en dat abces,ook dat advies gegeven van uitduwen,maar het begint me echt te vervelen,dus ik ga toch gewoon bellen,mischien toch n anti biotica kuur,want om naar de kaakchirurg te moeten,dat zie ik niet zitten....groetjes,ellen
di, 07/12/2005 - 20:23 Permalink