Het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik hier voor het eerst was... en nu zit ik weer te shaken! M'n ondertanden beginnen zo los te staan(en zeer te doen) dat ik er dit jaar weer aan moet geloven.
2 jaar geleden al m'n boventanden eruit en nu zullen m'n ondertanden het onderspit moeten delven (hoop wel dat ik m'n hoektanden kan behouden zodat ik daar m'n onderprothese aan vast kan klikken).
Moet er nog niet aan denken,maar ik geloof niet dat ik het nog een jaar red met m'n tanden :(
Geen leuk vooruitzicht,dat kan ik je wel vertellen.
Ben blij dat de mogelijkheid er is,maar had toch liever m'n eigen tanden gehouden. Ben nu na bijna 2 jaar nog steeds niet helemaal gewend aan m'n bovenprothese,al ben ik wel blij dat ik van de pijn af ben (nu nog van de pijn in m'n ondertanden).
Slik sinds een half jaartje weer efexor (antidepressiva) en merk wel dat het sinds ik daar weer mee begonnen ben het sneller achteruit is gegaan en m'n tanden een stuk gevoeliger zijn.
Loop nu al weer een paar dagen met kiespijn(vulling afgebroken)maar durf gewoon de stap niet te zetten om een afspraak te maken.
Dus voorlopig zul je me hier weer regelmatig tegenkomen... ga nu weer eens op m'n gemak wat andere topics doorspitten (d'r is een hoop bijgekomen sinds de laatste keer dat ik hier was :D )
Groetjes Natascha
2 jaar geleden al m'n boventanden eruit en nu zullen m'n ondertanden het onderspit moeten delven (hoop wel dat ik m'n hoektanden kan behouden zodat ik daar m'n onderprothese aan vast kan klikken).
Moet er nog niet aan denken,maar ik geloof niet dat ik het nog een jaar red met m'n tanden :(
Geen leuk vooruitzicht,dat kan ik je wel vertellen.
Ben blij dat de mogelijkheid er is,maar had toch liever m'n eigen tanden gehouden. Ben nu na bijna 2 jaar nog steeds niet helemaal gewend aan m'n bovenprothese,al ben ik wel blij dat ik van de pijn af ben (nu nog van de pijn in m'n ondertanden).
Slik sinds een half jaartje weer efexor (antidepressiva) en merk wel dat het sinds ik daar weer mee begonnen ben het sneller achteruit is gegaan en m'n tanden een stuk gevoeliger zijn.
Loop nu al weer een paar dagen met kiespijn(vulling afgebroken)maar durf gewoon de stap niet te zetten om een afspraak te maken.
Dus voorlopig zul je me hier weer regelmatig tegenkomen... ga nu weer eens op m'n gemak wat andere topics doorspitten (d'r is een hoop bijgekomen sinds de laatste keer dat ik hier was :D )
Groetjes Natascha
Zijn er mensen die in Kerkrade zijn geweest voor een onderprothese waarbij de hoektanden bewaard zijn gebleven om de prothese op vast te zetten?
Zo ja,hoe gaat dat dan allemaal in z'n werk?
Het zal waarschijnlijk betekenen dat ik meerder keren moet,maar hoe vaak?
Weet iemand hier antwoord op?
Groetjes Natascha (die nu zit te zenuwen omdat ze morgen de h.a. moet bellen)
Yikes! Als iemand me had gezegd dat ik dat gewoon met een verdoving zou doen had ik hem/haar voor gek verklaard. Na m'n ervaring met K'rade wilde ik niets anders meer.
Maar ja,je hebt het niet altijd voor het zeggen... de pijn was gewoon ondraaglijk dat ik van mezelf gewoon m'n eigen ta moest bellen! Er moest iets gebeuren... en snel.
En ik heb (zoals eigenlijk meestal het geval is)alleen de verdoving gevoeld (5 keer die naald erin!) en van het trekken helemaal niets.
Alleen naderhand nog even wat last van m'n kaak,maar niet noemenswaardig.
Maar vanavond is de ellende weer begonnen... ditmaal 'n kies aan de andere kant! ^#&&Q#&Q#(!! :smt013 en die houd me nu dus wakker.
Geen pijnstiller die helpt,die maar enigszins de pijn draaglijk maakt.
Dus morgen maar weer die telefoon pakken en hopen dat die lieve goede man (of vrouw... wie van de 2 er ook maar 'n plekje vrij heeft)me zo snel mogelijk kan helpen.
En dan zo snel mogelijk de rest ook eruit en onder ook 'n prothese.
Wil nu van alle pijn af,al had ik (net als vele anderen met mij)liever m'n eigen happertjes gehouden.
Het is nu kiezen tussen 2 kwaden... of m'n eigen happertjes met pijn of neppers zonder pijn.
Dan is voor mij de keuze snel gemaakt... eruit die handel!
Ben alleen nog steeds benieuwd hoe het in z'n werk gaat als ik m'n hoektanden kan behouden en daar m'n prothese op vast geklikt kan worden... is er iemand die me daar een antwoord op kan geven?
Groetjes Natascha
Doeg,
Hij had eigenlijk geen plaats meer vandaag maar de assistente vond toch dat ik hier niet langer dan vandaag mee rond moet lopen en heeft me er gewoon bij gezet.
En dan ga ik vandaag ook maar gelijk een afspraak maken om de rest te laten trekken... na m'n bezoekje van dinsdag zijn m'n voortanden nog pijnlijker (komt waarschijnlijk omdat ie daar achter heeft gehangen om kracht te zetten :( .)
Heb inmiddels van 2 mensen vernomen die hun prothese op de hoektanden hebben geklikt dat hun prothese al een aantal malen gebroken is. Dus of het nu wijsheid is om (indien mogelijk)m'n hoektanden te behouden weet ik ook niet.
Ga daar dus nog maar even over nadenken.
Ik dacht dat het een ideale oplossing zou zijn... toch een beetje houvast voor m'n onderprothese... maar ik heb nu wel begrepen dat dat dus niet altijd het geval hoeft te zijn.
Hoop dus nog steeds dat er iemand is die me er meer over kan vertellen voordat ik alles kwijt ben...
Maar straks eerst maar eens zien hoe m'n bezoekje aan de ta weer verloopt en of ik dan van de pijn af ben (zou wel prettig zijn).
Doei!
Heel veel succes straks he.. Mét een (Missy)kaarsje:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=3461&start=50
En na m'n ervaring dinsdag (geen pijn,alleen even van die kracht op m'n voortanden),weet ik dat ik me drukker maak om de verdoving dan om wat er verder gaat gebeuren.
Toen ik dinsdag in de wachtkamer zat was trouwens plots m'n pijn verdwenen... ben benieuwd of dat nu ook weer het geval is en of meer mensen die ervaring hebben (en misschien 'n idee hebben hoe dat nu precies komt).
Ik hoop in elk geval dat ik vannacht weer heerlijk door kan slapen en niet om de 15 min. wakker word van de pijn en dan weer 2 uur wakker lig.
En wat betreft m'n hoektandenkwestie... dat vraag ik maar 'n keer aan m'n ta (weet niet of ik daar straks aan denk) en of hij daar wat meer over kan vertellen (ervaringen van andere patienten,voordelen,nadelen etc).
Doeg,
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan...
En over je ervaring dat de pijn ineens weg is, die herken ik wel ja. Volgens mij is dat puur een mentale kwestie, een soort wegdrukken. Ik weet niet hoe of wat precies, maar ik heb het ook wel gehad in het verleden.
:smt006 Monique
Had dit keer een ta die ik niet kende. Ik was blij dat ik vandaag weer mocht,maar na het zetten van de verdoving was ik bijna gevlucht.
Begon het al te merken toen hij nog bezig was... m'n tong begon helemaal te tintelen en toen ik zat te wachten tot ik weer terug de stoel in mocht was m'n hele tong zowat verdoofd en kon haast niet meer slikken.
Toch maar besloten om te blijven want die kiespijn was helemaal 3 x niks... dit keer is de pijn dus niet weggeweest maar werd 't steeds erger.
Maar... de kies is eruit! Zonder al te veel problemen.
Gelijk een afspraak gemaakt voor het aanpassen van m'n bovenprothese (begint een beetje heel erg los te zitten) en bespreken hoe en wat er allemaal aan de onderkant moet gebeuren.
Alvast een beetje besproken met de ta die ik vandaag had en hij denkt dat ik m'n hoektand en kaasmolaar aan beide kanten voorlopig nog wel kan behouden (die zitten ook nog goed vast en zijn nog in goede staat).
12 juli mag ik daarvoor terug... hoef dus gelukkig ook niet al te lang te wachten.
De verdoving begint nu een beetje uit te werken en hopelijk slaap ik vannacht weer heerlijk door zonder pijn!
Doei :smt006
Na 2 jaar moet ik er weer aan geloven
Wat een gedoe allemaal, met je tanden. Ook nog 2 keer in een week naar de tandarts gaan. Ik hoop dat de pijn nu weg gaat, en weg blijft. Wat hoop jij dan wat ze gaan zeggen, van je ondergebit... Ik hoor het dan wel van je..
Groetjes Senna.
Jammer dat het toch een beetje tegenviel, maar wat vind ik het dapper van je dat je toch zo verstandig was om te blijven. Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt geslapen? En anders: neem gewoon wat pijnstillers, hoor, want het heeft geen zin jezelf te gaan zitten kwellen met napijn van het trekken.
Goed dat je een afspraak hebt staan voor het bespreken van wat er onder moet gaan gebeuren.
Met andere woorden: je bent een kanjer!!!
:smt006 Monique
Ben in elk geval wel blij dat ik donderdag voor het trekken al een vervolgafspraak heb gemaakt want anders had ik dat ws niet meer gedaan voorlopig.
Had dinsdag ook nog zoiets van ik wacht tot september en dan maak ik een afspraak voor het behandelplan van de rest.
Maar helaas,m'n tanden waren toen al weer 'n stuk pijnlijker geworden dat ik niet kan wachten tot ik er vanaf ben (eindelijk geen pijn meer!) en hopelijk hoef ik na m'n afspraak over 2 weken niet al te lang meer te wachten tot ze eruit gaan.
Ik heb alleen geen idee hoe het er nu straks uit gaat zien als er nog 'n paar van m'n eigen tanden blijven staan en hoe de prothese er dan uit gaat zien. Komen er dan gewoon gaten te zitten op de plaats van m'n eigen tanden en schuif je de prothese daar overheen?¿ Heb geen idee... dus als er iemand is die dat heeft of weet waar ik ergens kan zien hoe dat eruit ziet... laat het even weten.
Ga nu nog even wat pijnstillers pakken voordat de pijn straks echt ondraaglijk word en die dingen dus helemaal niet meer helpen.
Doei,Natascha :smt006
oh ja dj,ik snap wat je bedoelt... heb zelf ook 'n dubbel gevoel dat ik hier weer terug ben.
Heb veel aan alle verhalen en ervaringen die hier staan (die helpen me om door te zetten)en het is fijn om even de reacties te lezen die je krijgt (en dan nog kanjer genoemd worden ook!... dat hoor ik niet zo vaak :smt121 )