Pijn in m'n neus na noodkroon

Author:
miepie
Posted:
do, 06/30/2005 - 11:04
Hallo,

Ik heb eergisteren een noodkroon gekregen voor m'n linkervoortand. Nu is er alleen iets raars aan de hand, want sindsdien heb ik een heel gevoelige linkerneusvleugel!

Hij is zelfs een beetje opgezwollen aan de binnenkant. Ik ben gisteren en eergisteren ook wat koortsig geweest en had flinke hoofdpijn. Maar misschien komt dit alleen van de verdoving.

Moet ik me zorgen maken om die pijn in m'n neus of is dit een normale reactie?

Alvast bedankt voor de reactie!

Mary
carabelli

Het kan zijn dat de verdoving wat irritatie heeft gegeven (bijv. doordat de vloeistof te snel is ingespoten en er hierdoor wat weefselbeschadiging is opgetreden) en dat daardoor je neusvleugel wat gevoelig overkomt. Dit moet vrij snel over gaan.

Een andere mogelijkheid is dat de zenuw toch geirriteerd is geraak en is gaan ontsteken, gezien het soort klachten lijkt het niet heel erg waarschijnlijk, maar laat je tandarts voor het plaatsen van de definitieve kroon even nakijken of de zenuw nog leeft, het zou zonde zijn wanneer er bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling door de definitieve kroon heen gedaan zou moeten.
vr, 07/01/2005 - 00:17 Permalink
miepie

Bedankt voor de snelle reactie.

Nu 3 dagen na de behandeling nog steeds raar gevoel in m'n neus.

Ik denk niet dat het een ontstoken zenuw is, aangezien mijn voortand al een lange tijd dood is. Die wortelkanaalbehandeling had ik al een aantal jaar geleden ondergaan, maar m'n tand was na verloop van tijd toch weer donker geworden..vandaar de kroon.

Kan er ook een ontsteking ontstaan ondanks dat ik al een wortelkanaalbehandeling heb gehad?
vr, 07/01/2005 - 12:23 Permalink