angst

Author:
pet
Posted:
ma, 07/04/2005 - 15:23
ik heb in juni een noodvulling in mijn kies gekregen omdat die eruit was gevallen nu moet ie in september een gewone in en krijg dan een verdoving zei die tandarts maar moet er dan weer geboort worden ik stik als is die afzuiger achter in mijn mond krijg.
wat kan ik daar tegen doen ik ben al zo zenuwachtig snachts slecht slapen en eten kan ik ook bijna niet ik ben een en al ellende voor die tandarts.
WIE KAN MIJ HELPEN??????????????????
Geke

Als de noodvulling er uit moet, moet dat inderdaad geboord worden. En ik kan me voorstellen dat het heel erg vervelend is met een afzuiger in je keel, dat is een heel naar gevoel. Wat je het beste kunt doen is bij de tandarts aangeven dat je heel erg bang bent, en ook waarvoor. Dus vooral voor het afzuigen en water in je keel. Misschien is het een oplossing als de tandarts bij het boren een rubberen lapje over je kies heen zet, dat heet een cofferdam. Dan komt er geen water van het boren in je keel, maar ook geen speeksel uit je mond bij de vulling. Vaak wordt dit er pas op gedaan als de vulling er in moet. Maar je zou met de tandarts kunnen overleggen of hij dit ook bij het eruit boren kan en zou willen gebruiken. Ik denk dat dat voor jou een stuk prettiger is, omdat je aangeeft dat vooral het water en de afzuiger in je keel moeilijk is.

Sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
ma, 07/04/2005 - 18:01 Permalink