Hallo,
Nadat er een stukje van mijn kies is afgebroken is er dus een kroon opgeplaatst. Ondanks mijn angst vooraf heb ik totaal geen last gehad van die behandeling. Maar het is nu iets meer dan 2 weken geleden en ik heb nu in aanvallen behoorlijk veel pijn aan die desbetreffende kies (er is geen wkb uitgevoerd). Is dit normale irritatie na zo'n behandeling of zit er waarschijnlijk een ontsteking onder die kroon? Is er iets wat ik tegen die pijn kan doen??? Ik gebruik al tandpasta en mondwater voor gevoelige tanden...
Nadat er een stukje van mijn kies is afgebroken is er dus een kroon opgeplaatst. Ondanks mijn angst vooraf heb ik totaal geen last gehad van die behandeling. Maar het is nu iets meer dan 2 weken geleden en ik heb nu in aanvallen behoorlijk veel pijn aan die desbetreffende kies (er is geen wkb uitgevoerd). Is dit normale irritatie na zo'n behandeling of zit er waarschijnlijk een ontsteking onder die kroon? Is er iets wat ik tegen die pijn kan doen??? Ik gebruik al tandpasta en mondwater voor gevoelige tanden...
Sterkte ermee!! Mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.
:smt006 Geke
Mocht het alsnog tot een wkb komen, gaat dan dus mijn net nieuwe kroon eraan? En is het normaal dat ik pas na 5 weken na de eerste boor-behandeling pijn krijg? Ik heb na het eten meer pijn maar het is een continu aanwezige doffe pijn die dan dus tijdelijk erger wordt. Hé, ik was net zo blij dat ik klaar was met die behandeling voor een kroon! :cry: Zou het ook kunnen dat ik eerst bv een antibiotica kuur krijg (om de nieuwe kroon te sparen?)? Alvast bedankt!
:smt006
Heel erg veel sterkte ermee en laat nog even weten hoe het afloopt.
:smt006 Geke
De tandarts heeft wel een foto gemaakt toen er een stuk van mijn kies was afgebroken (12 mei), ongeveer 2 wk later kreeg ik de eerste behandeling voor een kroon en de echte kroon kreeg ik op 23 juni. Ik heb dus pas afgl. zondag pijn gekregen, met name met warm eten.Maar ik voel de hele tijd wel "ïets". Ik weet dat ik naar de tandarts moet maar ik zie er zooooo tegenop... ik heb nog steeds niet gebeld. :oops: Ik twijfel ook een beetje omdat ik hoop dat na een paar dagen de pijn misschien wel verminderd of overgaat, of is dat ijdele hoop denk je?
:smt006
Was ik alweer... :lol: Ik heb net toch maar gebeld en kon gelukkig meteen langskomen (geen tijd om te lopen zenuwen...!). De tandarts heeft erop getikt en met kou erop geweest maar het deed niet echt pijn. Omdat er recent dus nog een foto was gemaakt was dat nu ook niet nodig (een evt. ontsteking zag je pas na een hele tijd). Hij denkt nu dat er een zenuw aan het afsterven is, en vertelde dat als dat langzaam gaat dan voel je er niets van maar als het snel gaat dus wel. Hij raadde aan om nog maar even af te wachten, het kan minder pijn gaan doen en dan heb ik geluk en als het plotseling veel meer pijn gaat doen dan heb ik dus pech. Afwachten maar weer! Maar ik ben toch wel blij dat ik gegaan ben, voel me wel geruster nu. En hopelijk wordt de pijn minder... :-?
Groetjes! :smt006