Wachten met kroon na WKB?

Author:
GerW
Posted:
di, 07/05/2005 - 20:30
Vele jaren geleden is er een WKB gedaan en omdat kies nu verkleurd is wil ik kroon laten plaatsen. Mijn vraag: kan deze snel na de WKB geplaatst worden of wordt daar over het algemeen enige tijd mee gewacht? Ik heb overigens geen last van deze kies, maar wil een kroon ivm verkleuring
Wie kan me wat meer hierover vertellen? Alvast dank
dj

Volgens mij kan het behoorlijk snel na een wkb, op zich, maar wordt er als dat een reele mogelijkheid is gewacht met het plaatsen van een kroon tot het "echt nodig" is. Na verloop van tijd na een wkb verzwakt een element iets. Tot die tijd is je eigen tand/kies in principe een beter alternatief, zolang je er geen last van hebt.

Een aantal jaar na een wkb zou de tijdsduur op zich volgens mij geen reden meer zijn om langer te wachten, sterker nog, over het algemeen is dat beter zelfs meen ik.
di, 07/05/2005 - 20:46 Permalink
de digitale tandarts

Indien de kanaalbehandeling naar wens gegaan is, wordt over het algemeen vrij snel de afspraak voor een kroon gemaakt.
In sommige gevallen wordt +/- 6 maanden gewacht om te kijken of de kanaalbehandeling is aangeslagen.

De reden waarom vaak een kroon wordt geadviseerd na een kanaalbehandeling is dat gebleken is dat tanden/kiezen na een kanaalbehandeling dermate zwakker geworden zijn, dat deze kunnen breken. Een kroon verbetert de tien-jaars overleving van deze elementen significant.

Met vriendelijke groet.
di, 07/05/2005 - 20:57 Permalink