hoe dikwijls controle tandarts?

Author:
karel207
Posted:
wo, 07/06/2005 - 14:17
Eén keer per jaar ontvang ik een uitnodiging van mijn tandarts voor een preventieve controle. Ik lees dat velen op de 6 maanden voor een controle worden gevraagd. Kan ik voortaan ook best om de 6 maanden gaan zoals bij de meeste personen? Of kan ik de frequentie van één keer per jaar aanhouden? Waarom bij sommigen 6 maanden en bij anderen jaarlijks? Heeft het met leeftijd te maken, ik ben 4.

Groetjes,
Karel
Geke

Dat beslist de tandarts vaak, of je een keer per jaar of twee keer per jaar komt. Vaak hangt dat af van de mondhygiene en of je veel gaatjes hebt of juist helemaal niet. Als er niks aan de hand is, kun je vaak ook 1 keer per jaar voor controle komen. Over het algemeen heeft het niet zo veel met de leeftijd te maken. Als bij een controle blijkt dat er toch vaker controle nodig is, kan de tandarts dat altijd nog beslissen en 1x per half jaar een oproepkaartje versturen.

Ik hoop dat zo je vraag een beetje beantwoord is, mocht je nog vragen hebben, laat het dan maar weten. En ben je echt 4, of was dat een typfout?

:smt006 Geke
wo, 07/06/2005 - 16:03 Permalink
karel207

Ja, een typfout is vlug gemaakt

Ik ben geen 4 maar wel 44 jaar. Dat is een groot verschil. Ik zou wel terug 4 jaar willen zijn ....

Bedankt voor jullie antwoordjes

Karel
do, 07/07/2005 - 10:54 Permalink