Ik moet morgen naar de tandarts, hij gaat mijn verstandskies eruit snijden. van elk bericht dat ik lees, gaat iedereen naar een kaakchirurg.. mijn tandarts heeft mijn andere kies ook zelf getrokken.. maar deze moet gesneden worden. Heeft iemand er ervaring mee met het laten snijden van een verstandskies door de tandarts zelf?
Ik begin er bijna spijt van te krijgen dat ik niet gewoon naar de kaakchirurg ben gegaan, heb het ook bij de tandarts gevraagd.. maar dat was absoluut niet nodig?!
Kan er iemand mij wat geruststellen???
Ik begin er bijna spijt van te krijgen dat ik niet gewoon naar de kaakchirurg ben gegaan, heb het ook bij de tandarts gevraagd.. maar dat was absoluut niet nodig?!
Kan er iemand mij wat geruststellen???
Op het moment dat een tandarts iets moet snijden, weet hij zelf wel wat hij wel en/of niet aan kan!
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik zal een digitaal kaarsje voor je branden!
Heel veel sterkte morgen. Hoe laat moet je er zijn?
Verstandskies laten snijden door tandarts.
Ik moet er (gelukkig) al om 09.00 's ochtends zijn... dus ik ben er snel vanaf en kan ook weer snel naar huis.
Toen mijn verstandskies werd getrokken wist ik dat van te voren niet, ging gewoon op controle en ineens zei hij ik trek hem er gelijk uit. OW !!!
Maar dat was achteraf wel fijn omdat je dan geen tijd hebt om te gaan stressen.
Ben heel bang dat het heel veel pijn gaat doen en dat er dadelijk allemaal van die enge ontstekingen komen.
Tips om ontstekingen tegen te gaan misschien??
Hier lees je natuurlijk nare verhalen, maar dat komt ook omdat men pas op zoek gaat naar informatie op het moment dat ze problemen hebben. Bij mij zijn er al 3 verstandskiezen getrokken en heb geen enkele ontsteking gehad!
Ik heb ook het idee dat die tand nog helemaal niet ver is doorgekomen.. er hangt ook tandvlees overheen.
Maar ik zal idd goed spoelen na elke maaltijd en in het begin even opletten misschien met wat ik eet.
Verder kan 4x 20 minuten goed koelen op de 1e dag helpen om zwelling tegen te gaan. Daarna heeft het geen zin meer.
Alle 4 mijn verstandskiezen zijn verwijderd door mijn eigen tandarts, weliswaar kwam er geen snijwerk aan te pas, maar ik weet dat hij ook dat zelf doet.
Heel veel sterkte toegewenst in ieder geval. Ook ik zal voor je duimen!
:smt006 Monique
We zullen morgen wel afwachten.. ik ben nooit bang geweest voor de tandarts, maar nu ik ouder wordt en meer nadenk ofzo vind ik het allemaal maar eng al dat gesnij en getrek in mijn mond.
Ben blij als het erop zit.
Denk dat ik morgen ook maar geen echt avondeten ga eten, alleen maar pudding en bouillon ofzo.. dan kan er ook niets raars in dat gat komen te zitten..
Maar heb je eigenlijk wel een gat als je laat snijden? Want dan wordt er ook wat gehecht toch?
Ja, het wordt waarschijnlijk wel gehecht, ja (ook weleens als er gewoon getrokken wordt trouwens), maar toch blijft het belangrijk dat je de 1e 24 uur niet spoelt!
Mijn tandarts zet trouwens ook implanten en nog meer van die ingewikkelde dingen. Volgens mij doet hij ook niet meer gewoon de controles. Dus hij zal wel goed zijn, maar toch je gaat gewoon een beetje twijfelen als je hoort dat bijna alle tandartsen je doorsturen naar n kaakchirurg en zulke behandelingen niet zelf doen.
Maar we zien het morgen wel.. hoop echt dat het gaat meevallen..
Sterkte hoor morgen!
Thanks !!
Heb helemaal niets gevoeld en mijn kies floepte er zo uit.
Nu heb ik wel wat pijn bij de hechtingen.
Ze hadden de operatiedoek aan mijn kin geplakt.. en deze moest eraf.. dit was nog het meest pijnlijke van heel het gebeuren.
Bedankt voor de tips !!
doeii
Sterkte met de hechtingen, die lossen waarschijnlijk met een week ongeveer op...
Dus nog 1 keertje daar liggen, maar daar zie ik niet zo tegenop.. het ergste heb ik gehad.