Hallo,
Ik heb gisteren een endo gehad, en er is een vijltje afgebroken en in het wortelkanaal blijven zitten.
Dat zou geen problemen moeten geven, maar nu heb ik een loopneus aan 1 neusgat waar ook bloed bij zit (aan de kant waar de endo is uitgevoerd) en ook komt het in m'n keel. Het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, want vind het wel vreemd. Ook voel ik pijn als ik voorover buig, aan de bovenkant van mn kaak/neusholte. De endo was overigens aan de onderkant.
Alvast bedankt, groetjes Susanne
Ik heb gisteren een endo gehad, en er is een vijltje afgebroken en in het wortelkanaal blijven zitten.
Dat zou geen problemen moeten geven, maar nu heb ik een loopneus aan 1 neusgat waar ook bloed bij zit (aan de kant waar de endo is uitgevoerd) en ook komt het in m'n keel. Het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, want vind het wel vreemd. Ook voel ik pijn als ik voorover buig, aan de bovenkant van mn kaak/neusholte. De endo was overigens aan de onderkant.
Alvast bedankt, groetjes Susanne
Nou ben ik een leek, maar ik kan me niet voorstellen dat als je een endo onder hebt gehad, dat op de een of andere wijze voor deze klachten in de neusholte kan zorgen.
:smt006 Monique
Bij ingrepen waarbij ook de top van de tandwortel (apex) betrokken is, zoals bv extractie maar ook bij een apexresectie, heb je kan op een antrumperforatie, dat betekent het ontstaan van een opening tussen de tandkas en de kaakbijholte. Ook een endo komt tot in de apex, als erg diep (te diep?) wordt uitgevijld kun je in ieder geval dicht bij de kaakbijholte komen denk ik zo. Als ik het goed begrepen heb kan de apex zelfs in de kaakbijholte liggen.
Weer iets wat ik niet zeker weet maar volgens mij staat de kaakbijholte in open verbinding met de neusholte.
Als ik op een rijtje zet wat ik denk erover te weten lijkt het me niet onmogelijk als verklaring. Maar ik kan het dus mis hebben.
Thnx voor je antwoord, had daar zelf ook aan gedacht maar heb de blaasproef gedaan en hoor geen valse lucht.
Ben overigens gisteravond nog naar de huisartsenpost gegaan omdat het bloed eruit liep als ik voorover boog. Maar ook zij wist niet wat het was :-? Dus nu maar ff afwachten, en anders morgen maar naar de tandarts/huisarts.
Als iemand nog meer suggesties heeft wil ik ze graag lezen, ben erg benieuwd wat dit kan zijn.
Groetjes, Susanne
Susanne kan je ons op de hoogte houden wat de afloop en de mogelijke oorzaak van dit probleem is?
1 eerst uit de kaakbijholte moeten lopen, en dat gebeurt echt niet met een druppeltjes.
2 daarna omhoog moeten lopen. Dat kan alleen met neus snuiten of niezen ofzo denk ik.