Hello,
Ik maak me een beetje zorgen, ik ben gisteren bij de tandarts geweest voor controle. Vlak voordat ik de tandarts bezocht maakte ik me al zorgen over de kies die naast mijn hoektand ligt. Het tandvlees ligt daar veel hoger dan bij de rest van mijn tanden. Ik heb geen gaatjes en de tandarts zie dat mijn tandvlees er gezond uitziet, dus het komt door te hard poetsen. Hoe moet ik dan poetsen??? Ik weet nu dat je niets aan teruggetrokken tandvleess kan doen, maar hoe voorkom ik dat het erger wordt??? Ik heb zelfs gehoord dat de tand los kan komen te liggen en je de tand kan verliezen?
Moet ik me hier nu zorgen over maken??? Als het echt te veel opgetrokken is, had de tandarts dan wat gezegd. De tandarts zie gisteren alleen dat het tandvlees inderdaad opgetrokken is.
Ik reken op jullie reacties, alvast bedankt
Nadia
Ik maak me een beetje zorgen, ik ben gisteren bij de tandarts geweest voor controle. Vlak voordat ik de tandarts bezocht maakte ik me al zorgen over de kies die naast mijn hoektand ligt. Het tandvlees ligt daar veel hoger dan bij de rest van mijn tanden. Ik heb geen gaatjes en de tandarts zie dat mijn tandvlees er gezond uitziet, dus het komt door te hard poetsen. Hoe moet ik dan poetsen??? Ik weet nu dat je niets aan teruggetrokken tandvleess kan doen, maar hoe voorkom ik dat het erger wordt??? Ik heb zelfs gehoord dat de tand los kan komen te liggen en je de tand kan verliezen?
Moet ik me hier nu zorgen over maken??? Als het echt te veel opgetrokken is, had de tandarts dan wat gezegd. De tandarts zie gisteren alleen dat het tandvlees inderdaad opgetrokken is.
Ik reken op jullie reacties, alvast bedankt
Nadia
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en maak je er maar niet teveel zorgen over...
:smt006 Geke
Nadia
Maak je er maar niet teveel zorgen over, gewoon met een zachte tandenborstel voorzichtig, maar wel goed schoonmaken, dan komt het wel goed en wordt het niet erger.
Zoals ik al zei ben ik vorige week bij de tandarts geweest en ze zei dus alleen dat mijn tandvlees inderdaad opgetrokken is. Wanneer gaat een tand dan echt loszitten??? Ik heb hier op de homepage gekijken bij opgetrokken tandvlees en je zou het kunnen vergelijken met de foto helemaal onderaan (waar ook uiteindelijk een chirurgische ingreep heeft plaatsgevonden). Moet ik me dan zorgen maken???
Alvast bedankt voor je antwoord.
Is het aan te raden om met tandpasta voor gevoelige tanden te poetsen, het is namelijk wel gevoelig daar af en toe??
Nadia
Re: Teruggetrokken tandvlees
Ik hoop dat het allemaal duidelijk is. Veel sterkte er mee en maak je niet teveel zorgen.
Bedankt voor al je advies.
Nadia