Teruggetrokken tandvlees

Author:
nadialife
Posted:
di, 07/12/2005 - 15:48
Hello,

Ik maak me een beetje zorgen, ik ben gisteren bij de tandarts geweest voor controle. Vlak voordat ik de tandarts bezocht maakte ik me al zorgen over de kies die naast mijn hoektand ligt. Het tandvlees ligt daar veel hoger dan bij de rest van mijn tanden. Ik heb geen gaatjes en de tandarts zie dat mijn tandvlees er gezond uitziet, dus het komt door te hard poetsen. Hoe moet ik dan poetsen??? Ik weet nu dat je niets aan teruggetrokken tandvleess kan doen, maar hoe voorkom ik dat het erger wordt??? Ik heb zelfs gehoord dat de tand los kan komen te liggen en je de tand kan verliezen?

Moet ik me hier nu zorgen over maken??? Als het echt te veel opgetrokken is, had de tandarts dan wat gezegd. De tandarts zie gisteren alleen dat het tandvlees inderdaad opgetrokken is.

Ik reken op jullie reacties, alvast bedankt

Nadia
Geke

Als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken, zelf heb ik dat op die plaats ook, ook waarschijnlijk doordat ik te hard ben gaan poetsen. Wat het beste helpt is gaan poetsen met een zachte tandenborstel, dat is genoeg om het goed schoon te krijgen en dan kan het tandvlees niet ver meer terugtrekken. Over losstaande tanden zou ik me geen zorgen maken, dat heb ik in de praktijk ook nog nooit meegemaakt, heel veel mensen hebben wel dat het tandvlees daar wat terugtrekt. Dan moet je echt wel heel erg hard poetsen. Dus gewoon poetsen (niet te hard drukken) met een zachte tandenborstel.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en maak je er maar niet teveel zorgen over...

:smt006 Geke
di, 07/12/2005 - 16:59 Permalink
Geke