pijn na trekken verstandskies

Author:
Lieftink
Posted:
do, 07/14/2005 - 11:15
Maandag is mijn verstandskies getrokken. Nu heb ik nog steeds erge pijn en ben net teruggeweest bij mijn tandarts, Hij zie dat ik een droge wond had ( geen stolsel aanwezig?) en heeft bruin spul (jodium?) in de wond gedaan. De pijn zou nu snel moeten verminderen. Heeft iemand hier ervaring mee. Is het erg als er geen stolsel aanwezig is en wat is de functie van het bruine spul. Lost dit vanzelf op of moet je dit nog laten verwijderen?
Geke

De wondgenezing verloopt wat langzamer als er geen stolsel aanwezig is en kan daardoor ook wat gevoeliger zijn. Ik weet zo niet precies wat het bruine spul is wat er in gedaan is, maar waarschijnlijk heeft het een reinigende en ontsmettende werking. Soms werkt het ook om met een soort plastic spuitje (monoject) de wond regelmatig uit te spoelen met waterstofperoxide. Mochten de klachten niet verminderen of als het erger wordt is het belangrijk om weer contact op te nemen met je tandarts. Dan zou je nog kunnen vragen naar zo'n spuitje. Het bruine spul zou ik als ik jou was eerst zo laten zitten. Ik denk dat het uiteindelijk met eten en drinken toch wel verdwijnt.

Veel sterkte en ik hoop dat de pijn snel minder wordt!!

:smt006 Geke
do, 07/14/2005 - 12:02 Permalink