Tandvlees is Te ROOD

Author:
nadda
Posted:
do, 07/14/2005 - 09:25
Beste lezer,

Sinds ik een prothese draag is mijn tandvlees (bovenste gedeelte, voor) ontstoken, het ziet er te rood uit. Van een tandarts kreeg ik te horen, om het tandvlees met een borsteltje te masseren. Het is erg irritant, zijn er geen andere manieren om van deze onsteking af te komen, bijv. medicijnen.

Gr.

Nadda
Geke

Eigenlijk niet echt. Het belangrijkste is goed schoonhouden, ook als je een prothese draagt is het belangrijk de slijmvliezen en het tandvlees goed mee te poetsen, dan verdwijnt de ontsteking vanzelf. Medicijnen helpen misschien wel tegen de ontsteking, maar als je stopt met de medicijnen en de oorzaak is niet verdwenen begint het gewoon weer opnieuw. De oorzaak is de plaque (bacterien) die op de mucosa zitten en moeten dus door middel van poetsen elke dag goed verwijderd worden. Het is dus ook belangrijk om als de ontsteking weg is hier mee door te gaan, het is namelijk veel beter voor de mondgezondheid.

Ik hoop dat het toch lukt om dit elke dag te doen, ook al geeft het een beetje een irritant gevoel. Sterkte ermee en ik hoop dat de ontsteking snel verdwenen is.

:smt006 Geke
do, 07/14/2005 - 09:29 Permalink
nadda

Maar het ergste van alles is, dat ik volgende week donderdag een brug laat plaatsen en ben bang dat het tandvlees zich in toekomst meer gaat ontsteken, maar dan is de brug al geplaatst.

Gr.

Nadda
do, 07/14/2005 - 09:32 Permalink
Geke

Alles in je mond kun je goed schoonhouden, ook onder de brug, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je het gewoon goed poetst en onder de brug goed schoonhoudt met ragertjes of speciale floss voor onder de brug, blijft je tandvlees daar gezond. Een brug wordt ook niet zomaar gemaakt als de tandarts er geen toekomst in ziet, doordat je tandvlees te ontstoken zou zijn. Dus maak je er maar niet teveel zorgen over en als het onduidelijk is hoe je het onder de brug goed schoon moet houden, kun je de tandarts ook nog om verdere uitleg vragen, vaak hebben ze daar foldertjes voor.

Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn kun je het altijd laten weten, veel succes en ik hoop dat de ontsteking snel verholpen is.

do, 07/14/2005 - 09:38 Permalink
nadda

Nou, ik hoop dat de tandarts in Marokko me daarmee kan geruststellen.
Ben van plan om volgende week in Marokko de brug te laten zetten, gezien lagere technicikosten.

Gr.

Nadda
do, 07/14/2005 - 11:07 Permalink
Geke

Hoe wordt dat gedaan dan met nazorg etc?? Heb je hier in Nederland wel gewoon een tandarts die de gezondheid in je mond in de gaten houdt? Want dat is vaak het nadeel van een brug laten plaatsen in Marokko, maar ook in andere landen. Ben je ook goed op de hoogte van de kwaliteit van het werk bij deze tandarts, want daar zit ook nogal wat verschil in vaak. En hoe zit het met garantie als er iets met de brug niet goed gaat of los gaat zitten, wordt dat in Nederland geregeld? Ik hoop dat het allemaal goed komt en als je je tandvlees goed schoon houdt hoeft je je daar verder geen zorgen over te maken.

do, 07/14/2005 - 12:08 Permalink
raphael

Tjee, dat je dat in Marokko laat doen.
Ik heb veel problemen gehad met mijn nieuwe brug, er is zelfs een hele nieuwe gemaakt, die was ook niet helemaal goed en is gerepareerd.
Al met al ben ik 5 maanden bezig geweest om een goed passende brug te krijgen.
Het heeft me heel wat bezoekjes aan de tandarts en de tandtechnicus gekost en Marokko is niet naast de deur.
do, 07/14/2005 - 18:02 Permalink