Help! Ik moet maandag voor het eerst naar de kaakchirurg voor behandeling. Ik mag (joepie) zelf kiezen welke kant ik eerst wil. Dus linksboven/onder of rechts. (ze worden dus alle 4 in 2 behandelingen verwijdert)
Bij de 1e afspraak zei de arts (gelukkig) dat ik makkelijke kiezen heb. (geloof omdat ze recht omhoog staan). Alleen de onderste 2 zijn niet helemaal doorgebroken. Is ook geen ruimte voor. Maar ze zei dus dat de bovenste er sowieso snel uit zijn.
Nou snap ik niet helemaal wat ik nou kan verwachten. Kan iemand mij vertellen wat ze in mijn geval waarschijnlijk zullen doen? Dus hoe de behandeling in zijn werk gaat etc.
Vind het doodeng in ieder geval!
Groetjes Kelly!
Bij de 1e afspraak zei de arts (gelukkig) dat ik makkelijke kiezen heb. (geloof omdat ze recht omhoog staan). Alleen de onderste 2 zijn niet helemaal doorgebroken. Is ook geen ruimte voor. Maar ze zei dus dat de bovenste er sowieso snel uit zijn.
Nou snap ik niet helemaal wat ik nou kan verwachten. Kan iemand mij vertellen wat ze in mijn geval waarschijnlijk zullen doen? Dus hoe de behandeling in zijn werk gaat etc.
Vind het doodeng in ieder geval!
Groetjes Kelly!
maak je maar niet teveel zorgen, dat is niet nodig, ik kan me voorstellen dat het heel eng is, omdat je het nog nooit meegemaakt hebt. Waarschijnlijk wordt er bij de kaakchirurg eerst een overzichtsrontgenfoto gemaakt zodat hij of zij precies kan zien hoe je kiezen staan en waar de zenuw loopt etc. Daarna worden je kiezen aan een kant verdoofd net als gewoon bij de tandarts met een gaatje (ik weet niet of je dat eerder gehad hebt). Vervolgens als het verdoofd is worden de kiezen er uitgehaald, dat is een beetje een vreemd gevoel, maar echt pijn doet het niet doordat het verdoofd is. De kaakchirurg doet dit heel vaak en heeft er heel veel ervaring mee. Maak je maar geen zorgen over die kies die nog niet helemaal doorgebroken is. Zelf had ik dat ook, bij mij is de ene kant door m'n tandarts gedaan, dat was heel vervelend. De andere kant is gelukkig door de kaakchirurg gedaan, die had ze er allebei in een paar seconden uit, ook al was er eentje niet helemaal doorgebroken. Als ze er uit zijn krijg je er een gaasje tussen en krijg je nog wat uitleg over wat je wel en niet mag doen en dan mag je weer naar huis. De eerste dagen kan je er nog wat pijn en last aan hebben, maar na een week moet dat wel zo'n beetje overgaan.
Heel veel sterkte en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is. Als je nog vragen hebt kun je het natuurlijk laten weten.
Groetjes Geke :smt006
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Zoals jij het allemaal verteld klinkt het minder eng. Het is ook vooral het niet weten 'hoe of wat' waardoor het zo spannend is.
Ik laat zeker even weten hoe het is verlopen. (was het maar achter de rug)
En ik ben denk ik met name angstig door al die 'horrorverhalen' die in omloop zijn!
Verdoving heb ik al wel eens gehad maar niet in mijn gehemelte. Maar dat overleef ik vast wel.
Het belangrijkste vind ik dat ik tijdens de behandeling geen pijn voel! Want dit is bij de (jeugd)tandarts weleens anders geweest.
En waar ik ook het meest tegenop zie, zijn de dagen na de behandeling. (door die enge verhalen over ontstekingen e.d.) Maar heb al een recept gekregen met brufen bruis 600 of zoiets. Schijnt wel lekker te werken tegen pijn.
Maar ben benieuwd hoe het zal gaan, hoop zoals jij zegt ook lekker snel!
In ieder geval bedankt!
Groetjes,
Kelly :smt006 :-?
Hoop dat ik hier over 24 uur kan neerzetten dat het allemaal meeviel!
Groetjes, Kelly
Ps: die verdovingen werken toch wel echt goed he? :)
Ik zal voor je duimen!!
Het is me echt 100% meegevallen! :D Zelfs met het weer van vandaag!
De verdoving in het gehemelte was ff vervelend maar zelfs die viel reuze mee. Wat ik wel ff naar vond was het gevoel alsof ik niet meer kon slikken en ademen. (werking verdoving) Maar toen ze eenmaal begonnen lette ik er niet meer op.
De daadwerkelijke behandeling was naar mijn idee binnen 2 minuten klaar! Echt ongelovelijk! Ik dacht dat ze er pas 1 uit hadden! Geloofde het gewoon niet, had helemaal niet gemerkt dat ze de bovenste er ook uit hadden gehaald! Ik vroeg nog...weten jullie het zeker? haha.
Was echt opgelucht. De Brufen bruis 600 doet ook goed z'n werk. Kreeg tussen de middag ff wat pijn, na uitwerken van verdoving. Toen Ibuprofen gepakt, en zojuist die bruispoeder voor de nacht.
Heb toen ik thuis was meteen ijs tegen de zwelling gebruikt, en je ziet er echt bijna niets van!
Dus ik durf nog niet te hard te juichen, maar het gaat echt prima! Het ziet er ook goed uit van de binnenkant. Je ziet haast niet dat er iets gebeurd is.
Geke, bedankt voor je uitleg en steun etc! Over 2 weken durf ik vol goede moed terug voor de andere kant!
Groetjes, Kelly :smt006
Heel veel succes over 2 weken!!
Is het normaal dat de pijn nog best hevig is na 2 dagen? (met name bij het wakker worden 's ochtends)
Groetjes!
Veel sterkte ermee, als je nog vragen hebt kun je het natuurlijk laten weten.
Ik heb vannacht overgegeven en vandaag ben ik ook wat ziekjes. Daardoor (of door die ongelovelijke hitte) is mijn hechting al bezweken. Ik voel en zie nu dus een behoorlijk gat onder. Boven zat geloof ik al geen hechting. Is dit normaal? Maakt dat niks uit en gaat het dan niet juist ontsteken?
Qua pijn gaat het juist beter. (lijkt wel doordat de hechting weg is)
Vast bedankt!!!
durf niet.
Misschien een schrale troost.... ik heb ruim een jaar geleden ook al een verwijsbrief gehad en die heb ik uiteindelijk weggegooid :oops:
Nu dus toch weer 1 gekregen en heb het advies maar opgevolgd. Zoals je al hebt kunnen lezen was de behandeling zelf hartstikke meegevallen. En ik was ook echt hééél bang. Nu denk ik echt... sjonge sjonge wat heb ik me 'aangesteld'. Het ging supersnel (en voelde niks, alleen wat duwen en kraken) en als je pijn krijgt (er na) is deze goed met pijnstilling te bestrijden!
Tuurlijk is het niet echt een pretje maar ik moet volgende week weer voor de andere kant en ben nu niet bang meer! Misschien nog een 'gezonde' spanning.
En van die horrorverhalen moet je je echt niks aantrekken want er zijn véél meer mensen bij wie het wél goed gaat, maar die hoor je natuurlijk niet!
Als je nog iets wilt vragen dan hoor ik 't wel. Maar gewoon gaan hoor! Uiteindelijk ben je blij dat je van die krengen af bent! Je hebt er toch niks aan en je krijgt er (meestal) alleen maar last van.
Bij mij ging het zo nu en dan ontsteken. En de pijn die je na de extractie hebt is beter te doen!!!
Groetjes en héél veel suc6,
Kelly
:smt006
Heb ik toevallig ook last van nu. Bijt steeds op het tandvlees wat over die kies heen ligt, is denk ik een beetje ontstoken.
Met mijn (behandelde) linkerkant gaat het erg goed. Geen pijn meer etc. Wel een diep gat onder. Daar komt ook steeds wat eten in. Heel vies, maar ik heb nog van eerdere ontstekingen een monoject liggen en die gebruik ik elke dag om alles eruit te spoelen. (met gewoon water)
Dat mag toch wel he??? (lijkt mij in elk geval beter dan alles te laten zitten, bah)
In ieder geval nog bedankt voor de reacties, en hopelijk maandag weer een positief verhaal!
Groetjes,
Kelly :smt006
Gefeliciteerd en heel veel sterkte maandag!!
Marjolijn...
Jullie horen nog wel hoe het afloopt!
Verdoving
Lijkt me namelijk erg vervelend. Ik heb ook al een maand een verwijskaart liggen...Zit gaatje in verstandskies...Tandarts zei dat ik geen jaren moest wachten maar paar maanden lijkt me geen probleem. Hij moet er tenslotte toch uit.
Meestal voelde ik niks van verdoven maar mijn tandarts heeft mij de vorige keer in mijn zenuw geprikt...
En ik ben nog aan het nadenken waar ik tegen die tijd aan kan denken om het minder eng te laten zijn. Dat de kaakchirurg dit dagelijks doet is meer een reden voor hem/haar om niet zenuwachtig te zijn dan voor mij. Ik heb er ook wel alle vertrouwen in dat het goed gaat, maar toch ook dat het heel vervelend en eng is.
Heel veel sterkte en maak je niet teveel zorgen over de verdoving in het gehemelte. Laat nog maar even weten hoe het allemaal afgelopen is. Sterkte en wel een afspraak maken, want hoe langer je vaak wacht hoe hoger de drempel wordt om een afspraak te maken.
:smt006 Geke
:smt006 Geke
Dank
dank voor jouw reactie! Het klinkt inderdaad heel logisch...maar bij mijn broertje hebben ze naar ik begreep gewoon twee spuiten per kies gegeven...
Maar ja, ik ben er van overtuigd dat ik achteraf, net als de meesten, zal zeggen dat het erg meeviel.
Mijn vorige verstandskies is mijn tandarts 5 kwartier mee bezig geweest omdat hij er niet uit kon zonder doorgezaagd te worden. Daar heb ik ook weinig van gevoeld en na afloop had ik helemaal nergens last van (niet eens pijnstillers hoeven nemen).
Ik maak me dus ook niet druk om de napijn maar meer om de behandelig...die lijkt me nog steeds erg akelig. Ik weet dat het niet minder afkelig wordt naarmate je langer wacht...maar toch...zo heb ik wat meer tijd om een strategie te bedenken waardoor het minder eng wordt...
Groet,
Maarten
Heel gemakkelijk gezegd, maar probeer je niet al te veel zorgen te maken. Vrijwel altijd maak je je vooraf veel meer zorgen dan uiteindelijk nodig bleek te zijn. Dus: maak die afspraak!
@ Kelly: sterkte morgen!
:smt006 Monique
Dit keer ging het iets minder prettig als de vorige keer. :cry:
Er was nu een studente die de verdovingen ging zetten, dit ging helemaal niet goed. Ze liep tig keer heen en weer, ze deed veel dingen niet goed (ze kreeg steeds instructies) en het deed véél meer pijn (en op een andere plek) dan de vorige keer. Tijdens dat ze de naald in mijn mond stak zei ze ineens iets over dat de naald niet goed zat of zoiets. Dus wéér opnieuw etc. De assistente werd gewoon zo nu en dan 'boos' op haar en zelfs de kaakchirurge kwam erbij en vroeg aan mij of ik liever wilde dat zij het afmaakte. (had naderhand best lang een blauwe onderlip en het duurde errug lang tot de verdoving op die plek was uitgewerkt)
Ik werd helemaal zenuwachtig van dat geklungel. Maar goed de behandeling zelf werd GELUKKIG weer door de kaakchirurge gedaan die tussendoor dingen aan die studente uitlegde. Het wrikken etc. aan de onderkies duurde nu wat langer maar die aan de bovenkant was er in letterlijk in 1 ruk uit! Maar dit ging al met al gelukkig weer redelijk snel en pijnloos.
Alleen..... had ze per ongeluk (tijdens de slachtpartij :smt002) een vulling in de kies ervoor eruit gegooid! GRRRR :x Dus ze zei meteen dat ik hiervoor naar de tandarts moest. Ze had er wel ff iets wits opgedaan. Is dit een noodvulling?
(ik liep na de behandeling gewoon met trillende benen weg, misschien toch de emoties van alles bij elkaar)
Denk je dat je van alles af bent... kan je nog naar de tandarts. (waar ik eerlijk gezegd ook over het algemeen wel bang voor ben) En die tandarts heeft natuurlijk weer vakantie na deze week!!! En ik kan pas komen als de wond genezen is. Maar ik moet zelf 24 juli op vakantie. Dus ik kon pas 10 augustus terecht want ze vertelden me dat je alleen voor noodgevallen terecht kon!
Heel vervelend, en gisteren toen ik mijn tanden voorzichtig poetste was het gelijk van YIKES!!! toen ik die kies raakte.
Baal er allemaal dus een beetje van. Dalijk heb ik er met mijn vakantie last van! als ik het gisteren al zo erg voelde met tandenpoetsen...
En daarnaast heb ik ook behoorlijke pijn aan de extractiewond. Snik.
Zelfs met slikken, had ik de vorige keer niet. Er lijkt ook wel een soort schaafwond te zitten aan het eind het gebit bij wang?/kaak?overgang.
Maar goed, ik heb het er dus weer op zitten! Daar ben ik wel blij om. En ik
hoop dat de genezing voorspoedig zal lopen, en dat die kies het ruim een maand overleeft zonder al te veel pijn!
Groetjes
Kelly :smt006
Veel sterkte ermee en maak je er niet teveel zorgen over, probeer die kies een beetje te ontzien, dan kan hij er weer bovenop komen.
I.v.m. de pijn etc aan de wonden, eet ik met links. Durf dat de 1e dagen ook nog niet met de andere kant. Dus ik kan ook nog niet voelen of het gevoelig is met kauwen (warm/koud)
Vanmorgen met het tandenpoetsen (voorzichtig natuurlijk) heb ik geen pijnscheut gevoeld dus misschien een goed teken.
Ik hoop dat die gevoeligheid inderdaad door de behandeling komt. Op zich best logisch natuurlijk als er zelfs een vulling uit is gegooid.
Verder heb ik veel meer pijn dan de vorige keer dus heb net maar i.p.v. gewone ibuprofen (400 mg), brufen bruis 600mg genomen. (wat goor zeg :)) Hoop dat 't helpt.
En nu maar hopen dat het allemaal tot rust komt etc. Nu ziet de hele rechterkant er nog behoorlijk gehavend uit. Ook een hechting in mijn wang, etc! Trekt behoorlijk.
Heel veel groetjes,
Kelly
ps: echt fijn dit forum, en dat jullie zo de moeite nemen om iedereen te helpen. Klasse :smt023
Gisteren 2 x op de spoedpoli geweest en vannacht bij de EHBO.
Heb dus nog MEGAveel pijn aan mijn kaak onder. ('s nachts liggen janken v.d. pijn) De vorige keer was dat allang weg dus ik kon gelukkig terecht op de spoedpoli. Daar heeft ze (mijn kaakchirurge) het helemaal uitgespoeld en een sterkere pijnstilling uitgeschreven --> ZALDIAR (tramadol) Want met de standaard ibuprofens etc red ik het niet. Slikte er 6 per dag plus verschillende paracetemols.
Ik dus 's middags meteen dat nieuwe medicijn ingenomen....werkt het gewoon niet. Pijn overheerst echt alles! Terwijl het volgens haar een 'paardenmiddel' is.
Ik dus 's avonds van narigheid weer naar de spoedpoli gebeld. Kon ik meteen langskomen. Daar heeft een andere chirurge gezegd dat ik al het zwaarste heb wat ze mogen geven en dat er normaal een sterke grote man mee plat gekregen kan worden. Zij heeft me als 'laatste' redmiddel een verdovend gaasje ingedaan wat er maandag weer uit moet. (na het nog 2 keer heel pijnlijk te hebben uitgespoeld)
En de helse pijn kwam volgens haar van het kaakbot. Schijnt heel doordringend te zijn. Ze denkt ook dat er misschien geen stolsteltje meer zit. De wond zelf ziet er verder redelijk uit.
Uurtje later (ook nog een IBu erbij genomen) trad er EINDELIJK wat verlichting op. Heerlijk was dat. Maar het mocht niet lang duren. Ongeveer 2 uur later kwam het weer in volle hevigheid opzetten.
Ik dus in bed om half 11 weer dat ZALDIAR ingenomen, om 12 uur in slaap gevallen. En ja hoor, wéér wakker om 2 uur 's nachts van de pijn. Meteen een Ibuprofen ingenomen en ik wilde weer proberen te slapen....
Niet lang daarna werd ik ineens helemaal gek..... mijn hart ging als een gek te keer, zo snel heb ik het nog nooit gehad, ik werd trillerig en zweterig en dacht echt dat ik doodging. Heb heus wel eens hartkloppingen gehad maar dit was nog veel enger. Ik dus trillend op mijn benen mijn vriend in paniek wakker gemaakt en gevraagd of hij mee wilde naar de eerste hulp. Was echt heel eng. (dokter had ook gekund, maar op dat moment dacht ik daar niet aan)
Eenmaal aangekomen was het al veel minder. (gelukkig maar ook wel een beetje een stom gevoel bij mezelf :oops: )
Ze hebben me toch even aan de monitor etc. gelegd en bloeddruk gemeten etc. Ikzelf vond het raar dat de onderdruk verschoot van 89 naar 61 maar dat maakte volgens de arts niet zo veel uit.
Hartslag vonden ze wel erg snel. (hadden ze het een kwartier eerder moeten voelen!) Waarschijnlijk door de pijn dachten ze. Ik dacht misschien dat het ook door de medicijnen kwam maar hun geloof ik niet.
Maar ik kon dus gewoon weer naar huis. Voelde me ook weer een stuk beter. Wat een gedoe zeg... Ze hebben me wel aangeraden om (nu vandaag dus) weer naar de kaakchirurg te bellen.
Maar ik heb zoiets van, ze zien me al aankomen...
Weet het even echt niet meer. Maar weet wel dat ik gek wordt v.d. pijn en niets helpt. (hooguit een uurtje) Moet wel sowieso bellen om een afspraak te maken voor maandag om dat gaasje te verwijderen.
Heeft iemand misschien nog een tip voor me?
En weet iemand of die vreselijke pijn waarschijnlijk echt uit het kaakbot komt? En hoe kan dat dan? (vorige keer kon ik allang zonder pijnstilling)
De wond ziet er trouwens inderdaad niet echt ontstoken uit. Zit t misschien dieper???
Hoop dat iemand me nog een beetje verder kan helpen? Tips tegen pijn zijn ook welkom wink:
Groetjes,
Kelly
:smt022 :
Heb nu andere pijnstillers gekregen, want die tramadol schijnt niet zo best te zijn. Volgens de kaakchirurge die ik vandaag en gisteravond had, ben ik niet de 1e die erdoor op de EHBO terecht kwam. Ze snapt ook niet dat ik dat meegekregen had.
En heb ook weer een nieuw verdovend gaasje gehad. En ook een slaapmiddel (oxazepam of zo). Want veel slaap heb ik de afgelopen week niet gehad.
Merk het aan mijn hele lichaam. En me hartslag zo hoog door de pijn etc.
Hoop echt dat het snel wat minder gaat worden zodat ik weer wat tot rust kan komen. Jezus, wat moet een mens soms een hoop pijn verdragen zeg... :smt022
Bij een klein percentage (2-5%) van de extracties van verstandskiezen, ontstaat er een ontsteking van de holte (alveole) waarin een tand of kies zat. Deze ontsteking wordt een alveolitis of dry socket genoemd.Bij alveolitis zal de dagen na het trekken, de wond steeds gevoeliger worden. De holte van de tand/kies is dan ook niet meer gevuld met een stolsel. Raadpleeg de behandelend arts en laat de wond bekijken.
Bij een normale wondgenezing speelt het bloedstolsel in de holte een belangrijke rol. Vanuit de wanden van de holte zijn bindweefselcellen in staat om in het stolsel te migreren. Langzaam (ongeveer 1 maand) wordt dit dan omgezet in jong bot, met daaroverheen tandvlees. Van groot belang is dan ook dit stolsel te laten zitten. Bijt na het trekken een half uur op een gaasje en spoel de eerste dagen niet te hard. Helaas is het bij jou toch ontstoken geraakt.
Het werkingsmechanisme waarom soms dit stolsel verdwijnt en een ontsteking ontstaat is niet helemaal opgehelderd. Er zijn in ieder geval meerdere oorzaken in het spel. Wel is bekend dat sommige factoren de kans hierop groter maken: Roken, gebruik van de pil, een al aanwezige ontsteking en des te moeilijker het trekken gaat, des te groter de kans op alveolitis.
Als eenmaal alveolitis is geconstateerd, is er weinig aan te doen. Deze vervelende ontsteking zal na 1 tot 2 weken vanzelf overgaan. Regelmatig uitspoelen van de holte met lauw (zout) water voorkomt dat er voedselresten in achterblijven en kan de genezing bespoedigen. Dit kan veelal makkelijk gedaan worden met een speciaal spuitje de monoject, welke veel praktijken in huis hebben. De behandelend arts kan pijnstillers voorschrijven om deze periode zo goed mogelijk door te komen.
In sommige gevallen wordt de monoject met een antimicrobieel middel gevuld zoals waterstofperoxyde 1,5% of chloorhexidine 0,12-0,2%. Het is ook mogelijk een gaasje met een desinfecterend middel in de holte te stoppen. Vervelend dat je nog steeds last hebt, maar als het goed is moet dit nu elke dag minder worden totdat de wond genezen is.
Heel erg veel sterkte!!
Dikke knuffel Monique
Op het moment gaat het m.b.v. de pijnstilling (iedere 4 uur afgewisseld 600 mg Ibuprofen/ 2 paracetamol codeine) redelijk. 's Ochtends is het meestal het hevigst. (de pijn) (Het is nu ook niet meer zo VRESELIJK als een paar dagen geleden)
Vanmiddag laat ik weer het zoveelste verdovende gaasje verwijderen.
Het valt me wel op dat iedere keer nadat ik dat heb laten doen, incl. uitspoelen dat de pijn in de uren er na steeds heviger wordt. Eergisteren werd dus ook weer het gaasje verwijdert en geen nieuwe erin gedaan. Om te kijken hoe het ging, maar toen werd de pijn weer steeds heftiger dus na een aantal uur (rond 6-en) hebben ze er toch maar weer 1 in gedaan. (toen kwam er ook een klein beetje pus uit volgens de dienstdoende, kan dat???) Toen is de pijn ong. 2 uur later (ong. 8 uur) even HEEL hevig geweest en na een uur zakte het weer.
Gisteren ging het de hele dag wel redelijk. Niet echt hoge pijnpieken gehad of zo. Heb het ook erg druk gehad met een 'naaste' die het erg moeilijk heeft. (met een heftig probleem) Dus moest me ook wel goed houden. ('t is allemaal wat he?)
Heb vannacht zonder oxazepam geslapen en merkte dat ik weer erg onrustig wakker werd vanmorgen. Zou dit aan de pijn liggen?
Zit nu echt te twijfelen of ik straks wel of geen nieuw gaasje moet nemen.
Het lijkt in ieder geval wel of het met gaasje een stuk beter gaat. (alleen de 1e uren niet) Ook durf ik dan beter te eten. Die korte tijd dat ik even geen gaasje had, durfde ik zelfs haast niet te drinken, deed gewoon pijn.
Het ergste van alles vind ik nog dat ik over 1,5 week op vakantie 'moet' naar Egypte. (2 weken) Maar door dit alles zie ik er zelfs tegenop. Ben zo bang dat ik dan nog pijn heb. (en had er altijd zo'n zin in)
Véél liefs!
Kelly
Hoera!!! :smt038
Er begint nu echt verbetering op te treden. Begin zelfs al te minderen met de pijnstillers! Heb ook geen verdovend gaasje meer nodig. De kaakchirurg zag dat er al wat slijmvlies begon te vormen op de ontstoken wanden??? (heb dus ook geen stolsel, vandaar dat t zo traag gaat, en natuurlijk door alveolitis)
Nu maar hopen dat dit het begin van het einde is!!!
Heb zelfs zo nu en dan pijnvrije momenten. Dus ik begin weer wat hoop te krijgen voor mijn vakantie volgende week zondag!
Alleen als ik het uitspoel met de monoject is het erg gevoelig, maar dat zal nog wel even duren. Na ong. een uur trekt dat langzaam weer weg.
In ieder geval bedankt voor jullie medeleven!!!
Groetjes,
(een al heel wal vrolijkere kelly :smt006 )
Hey
Hoe lang werkt normaal een ibuprofen 600 mg..
xxx liefs mij
Ik denk dat het sowieso ligt aan wat voor een pijn je hebt. Toen ik de 1e 2 verstandskiezen chirurgisch had laten verwijderen (wat wel goed is gegaan), werkte 600 mg toch zeker wel een uur of 5/6. Nu ik deze botontsteking (alveolitus) heb werkte het in het begin hélemaal niet. Pijn drong overal doorheen. Nu werkt het ongeveer 4 uur.
Maar bij een 'normale' of matige pijn denk ik dat het toch wel een uur of 6 hoort te werken. Nogmaals het ligt dus aan hoe erg je pijn is, en waar het vandaan komt.
Eigenlijk denk ik dat het sowieso bij iedereen kan verschillen. Hoe lang werkt het bij jou dan?
Groetjes!!!
Die Ibu 600 mg mag je zo'n 3 x per dag. Als het niet genoeg is kun je tussendoor ook paracetamol nemen.
Mijn voorbeeld (maar dit is wel alleen aan te raden bij hele hevige pijn):
Ik doe steeds iedere 4 uur 2 x paracetamol (met codeine), en na de volgende 4 uur weer een Ibu 600mg etc etc
Hoop dat je er iets aan hebt.
Re: Ibuprofen
Ik weet niet precies hoe lang die werkt.. bij mij..
Kep gevoel dat ie uur of 10 werkt of zo..
Sterkte kel,
xxx liefs mij