Ik heb een vraagje over mijn plaatje, dat ik sinds afgelopen donderdag heb.
Ik mis mijn 2 voortanden in mijn bovenkaak, en daarvoor draag ik nu dus een plaatje, dat het hele gedeelte van mijn verhemelte bedekt.
Nu vraag ik mij af of het normaal is dat er tussen het plaatje en mijn verhemelte een behoorlijke ruimte zit. Ook sluit het kunstmatige tandvlees niet helemaal correct aan op mijn eigen tandvlees. Het plaatje zit aan weerszijden met 2 beugeltjes vast aan 2 kiezen.
Zou u mij kunnen adviseren?
Ik mis mijn 2 voortanden in mijn bovenkaak, en daarvoor draag ik nu dus een plaatje, dat het hele gedeelte van mijn verhemelte bedekt.
Nu vraag ik mij af of het normaal is dat er tussen het plaatje en mijn verhemelte een behoorlijke ruimte zit. Ook sluit het kunstmatige tandvlees niet helemaal correct aan op mijn eigen tandvlees. Het plaatje zit aan weerszijden met 2 beugeltjes vast aan 2 kiezen.
Zou u mij kunnen adviseren?
Hij plakt dus als het ware tegen mijn gehemelte.
Joke
trouwens .. Als dit inderdaad het hele verhemelte is, lijkt me dat knap vervelend. Bij mij is het de helft en ik erger me al!
En nee Joek, het is geen frame
:)
Ik heb zelf ook een plaatje en dat voelt het beste aan wanneer deze helemaal tegen het gehemelte zit. Dan krijg je ook een vacuumwerking waardoor hij goed/beter blijft zitten.
Misschien moet je mond gewoon nog wennen aan het plaatje. Maar aan de andere kant is de vorm van het plaatje gebaseerd op de afdrukken die van jouw mond gemaakt zijn; het zou goed moeten aansluiten dus.
Ik snap dat het bot op den duur gaat slinken, of het tandvlees, waardoor er ruimte ontstaat, maar het is nú al zo.
En wat ik het vervelendste vind, is dat het niet aansluit op mijn tandvlees. Als ik lach zie je een duidelijke aftekening.
Ik zal morgen mijn tandarts maar eens bellen.
Bedankt voor de reakties.... :)