Hoi,
Ik heb een vraagje.Ik heb maandag mijn verstandskies linksonder laten wegsnijden. Op zich ging dat prima behalve dan het feit dat ik ben flauwgevallen vlak na de behandeling en volgens de behandeld arts bijna geen hartslag meer had en ze me onder koude dekens hebben moeten leggen.
Mijn eerste vraag is dus ook of dit een lichamelijke reactie kan zijn op de verdovingen want ik heb de behandeling niet als vervelend ervaren.
Mijn tweede,meer dringende vraag. Het is nu woensdag, mijn linkerwang is een klein beetje opgezet. Het ziet er van binnen wel goed uit, heb weinig pijn. Hij heeft de wond volledig gehecht omdat het tandvlees wat ontstoken was. Ik heb voor de ingreep goed gespoeld voor een week met waterstofperoxide en ik heb nu pijnstillers en een anti-biotica kuur om ontstekingen te voorkomen of tegen te gaan
Als ik naar het tandvlees kijk is het bij de hechting normaal en tegen de wang aan wittig van kleur. Niet geel, maar beetje licht, licht roze wittig. Is dit goed of duidt dit op een ontsteking..? Ik heb wel wat last van mijn kaak maar niet extreem. Mag ik uit voorzorg alweer spoelen of daar nog even mee wachten..?
Alvast bedankt voor het antwoord!!
groetjes
Lookee
Ik heb een vraagje.Ik heb maandag mijn verstandskies linksonder laten wegsnijden. Op zich ging dat prima behalve dan het feit dat ik ben flauwgevallen vlak na de behandeling en volgens de behandeld arts bijna geen hartslag meer had en ze me onder koude dekens hebben moeten leggen.
Mijn eerste vraag is dus ook of dit een lichamelijke reactie kan zijn op de verdovingen want ik heb de behandeling niet als vervelend ervaren.
Mijn tweede,meer dringende vraag. Het is nu woensdag, mijn linkerwang is een klein beetje opgezet. Het ziet er van binnen wel goed uit, heb weinig pijn. Hij heeft de wond volledig gehecht omdat het tandvlees wat ontstoken was. Ik heb voor de ingreep goed gespoeld voor een week met waterstofperoxide en ik heb nu pijnstillers en een anti-biotica kuur om ontstekingen te voorkomen of tegen te gaan
Als ik naar het tandvlees kijk is het bij de hechting normaal en tegen de wang aan wittig van kleur. Niet geel, maar beetje licht, licht roze wittig. Is dit goed of duidt dit op een ontsteking..? Ik heb wel wat last van mijn kaak maar niet extreem. Mag ik uit voorzorg alweer spoelen of daar nog even mee wachten..?
Alvast bedankt voor het antwoord!!
groetjes
Lookee
Verder als je wang dik wordt is het misschien toch heb beste om de tandarts er nog even naar te laten kijken, ik kan vanaf hier ook niet beoordelen of het goed geneest of dat er een ontsteking bij zit. Het kan zijn dat de wond nog even uitgespoeld moet worden, maar dat kan de tandarts denk ik het beste beoordelen. Wat spoelen met waterstofperoxide kan denk ik niet zoveel kwaad, maar het beste is denk ik toch om even langs de tandarts te gaan.
:smt006 Geke
Mijn wang zakt al weer aardig naar normaal en ik heb totaal geen pijn. Ja, heel soms alsof ik een dreun tegen mijn kaak aan heb gehad, dat je kaak dan na een tijdje nog wat gevoelig is. Maar ik heb al sinds gisterenmiddag geen pijnstiller nodig gehad. Ik kijk het dit weekend even aan, wordt mijn wang toch weer dik dan ga ik direct naar de tandarts
Ik ben nog nooit eerder flauwgevallen na die verdovingen bij de tandarts, sowieso nog niet eerder..?? Ik denk dat de verdoving een te hoge dosis had wellicht..??
Groetjes!
Lookee :D
Als je redelijk gespannen ligt, je spieren aanspant en dan met je benen naast de stoel gaat. Dan ontspant er een deel in je en de bloedvaten krijgen meer ruimte. de druk loopt terug in je koppie en je trekt zwart weg.
Da's niets anders dan heel snel op staan 's morgens.
Dus waarschijnlijk ook niet iets om ongerust over te zijn. De lage hartslag, of slecht te voelen pols zijn daaraan gerelateerd. Verdoving in hoge dosis zou je hart juist voorafgaand aan de behandeling sterk versnellen en onrustig maken.
Peter