Beste tandarts, ben een tijdje bij een tandarts bezig voor een porseleinen beugel voor de hele bovenkaak. ( dus alle boven tanden).
inmiddels heb ik de beugel ingekregen om te beoordelen.
maar ben eigenlijk niet tevreden omdat die toch meer weg heeft van een kunstgebit. de tanden zijn veel te dik en te groot en het lijkt alsof ik naar een paardebek in de spiegel kijk. het is ook erg prijzig.
ik weet nu niet wat ik hiermee moet. weigeren en hem een nieuwe laten maken? of zit ik hier nu aan vast? als ik die niks anders voor mij kan doen, bestaat de mogelijkheid dan om naar een andere tandarts te gaan?
ben erg benieuwd naar de reactie(s)...
inmiddels heb ik de beugel ingekregen om te beoordelen.
maar ben eigenlijk niet tevreden omdat die toch meer weg heeft van een kunstgebit. de tanden zijn veel te dik en te groot en het lijkt alsof ik naar een paardebek in de spiegel kijk. het is ook erg prijzig.
ik weet nu niet wat ik hiermee moet. weigeren en hem een nieuwe laten maken? of zit ik hier nu aan vast? als ik die niks anders voor mij kan doen, bestaat de mogelijkheid dan om naar een andere tandarts te gaan?
ben erg benieuwd naar de reactie(s)...
Als het om een brug gaat en je vindt het resultaat niet bevredigend, dan moet je dat tegen je tandarts zeggen en vervolgens samen naar een oplossing zoeken voor de zaken die jou niet aanstaan (schrijf het ook even voor jezelf op, dan vergeet je het in de stoel niet). Misschien kun je het geheel ook met de tandtechnicus van jouw tandarts overleggen, hij/zij zal uiteindelijk de brug moeten corrigeren, danwel een nieuwe brug maken.
Kortom gewoon terug naar de tandarts en samen met hem/haar overleggen.
Succes!
porseleinen beugel
ik was eerst bang dat de tanden zo dik moeten zijn voor de draagkracht of iets dergelijks, omdat het een volledige brug betreft.
Mijn vriendin heeft twee porseleinen voortanden en die zijn niet van echt te onderscheiden.
de andere vraag is dan ook: horen de tanden extra dik te zijn daarvoor?
en mag ik beter verwachten/eisen dan het is?
en is de brug al fijn afgewerkt voordat ik die in mijn mond krijg of moet dat normaal gesproken erna nog gebeuren.
dit is voor mij onbekend terrein, vandaar die vragen.
bvd. voor de reactie.
Er zijn wel situaties denkbaar waarbij niet het optimum aan tandweefsel weg te halen is, maar het lijkt me dat uw tandarts u daarvan voordat u aan de onderneming begon op de hoogte heeft gesteld.
Nogmaals schrijf op wat u niet accepteert aan uw huidige brug, ga met dit wensenlijstje terug naar de tandarts en overleg met hem, vraag of u met het geheel naar zijn tandtechnicus kunt gaan om met die persoon uw wensen te overleggen qua vorm/kleur/dikte. U hoeft niet accoord te gaan met te rechte tanden, wanneer u dat te onnatuurlijk vindt, ook hoeft u niet accoord te gaan met een kleur die niet natuurlijk over komt. De dikte van de brug kan ik hier niet over oordelen, dat zult u met de tandarts/tandtechnicus moeten overleggen, maar ga er vanuit dat ook de dikte natuurlijk over moet komen.
Persoonlijk maak ik altijd een foto van het gezicht en tanden plus een beginmodel, en vervolgens gaat de patient naar de tandtechnicus om zijn/haar wensen omtrend vorm, kleur te overleggen met degene die de brug gaat maken, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
De brug is in principe al fijn afgewerkt als hij bij u in de mond geplaatst wordt, er kan nog wel gecorrigeerd worden, zolang hij nog niet definitief gecementeerd is. Hou wel in de gaten dat er niet te vaak gerommeld wordt met de brug, het is niet zo dat er ongelimiteerd bijgebakken kan worden aan een brug, wanneer het een metaalporseleinbrug betreft kan er hooguit nog een keer of 3 opgebakken worden voor de metaalstructuur verzwakt.
Nauwkeurig uw wensen kenbaaar maken is dus heel belangrijk, u moet er immers mee over straat.
porseleinen beugel
bedankt voor de informatie. ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. :)
het gaat hier iid over een brug, net zo een als op het filmpje op deze site.