pijn na zenuw/wortelkanaalbehandeling

Author:
egypte
Posted:
do, 07/28/2005 - 15:08
Ik heb vorige week vrijdag plotseling een zenuw/wortelkanaalbehandeling ondergaan. De behandeling zelf deed geen pijn. Nu na ca. een week is er een steeds zeurende pijn, bij het eten heb ik geen last. Ik moet nog terug voor een endo. Nu komt het euvel ik ga volgende week met vakantie naar Egypte. Heeft iemand hier ervaring mee? Dus wel een zeurende pijn maar niet bij het eten.

:roll: :(
susanneh

Hoi,

De napijn kan volgens mij best wel een tijdje duren (heb er zelf 3 gehad, en bij de eerste 2 ook flinke napijn), weet niet of je ook pijnstillers neemt?

Je zou je tandarts kunnen bellen en vragen of hij de kies nog een keer wil spoelen met chloorhexidine, want het kan zijn dat er nog bacterien zitten.
Lijkt me anders best lastig om op vakantie te gaan, dus gewoon ff bellen.

Groetjes, Susanne
do, 07/28/2005 - 17:03 Permalink
trommel

pijn rondom de kies die een wkb heeft ondergaan is normaal. het is een zeurende pijn die niet echt erger wordt bij bepaalde dingen en soms doortrekt tot ver in gehemelte (daar zit je wortelpunt).

Is de pijn die je voelt niet afkomstig van het spannen van je kaakspieren (zie de topic over Overdag klemmen). Ik heb na een uurtje mond-open-bij-de-tandarts ook extra pijn.
vr, 07/29/2005 - 11:14 Permalink
Innge

Wou ook even reageren ik heb afgelopen tijd en woensdag jongsleden ook een wkb. gehad en volgens mij hoort die napijn er gewoon bij hoor, is volgens mij een kwestie van een paar weken en daarna moet de pijn gewoon afnemen. maar in iedergeval veel sterkte ermee. :)
vr, 07/29/2005 - 13:24 Permalink
egypte

Ben vandaag naar de tandarts terug gegaan. Hij denkt toch dat mijn wortelpunt is ontstoken (nadat hij getikt had op mijn kies). Hij stelde voor om het schoon te maken maar zei meteen dat hij niet kon garanderen dat de pijn wegtrekt. Ik moet tenslotte terug komen voor het vervolg van de endo. Aangezien ik volgende week met vakantie ga naar Egypte stelde hij voor het zo te laten en gaf mij een recept voor antibiotica. Na de vakantie maakt hij de kies weer open. Ik heb er uiteraard mee ingestemd. Ik heb nl. vaak veel meer last na de behandelingen dan ervoor. En echt het is een zéér goede tandarts daar lgt het niet aan.

Bedankt voor jullie reacties!!!

groet Cynthia :smt106 :smt102
vr, 07/29/2005 - 19:38 Permalink
bellahollanda

Bij mij hebben ze twee jaar lang niets kunnen vinden in een tand, na een wortelkanaalbehandeling en diverse foto's ben ik zelf maar naar een kaarchirurg gegaan en die vertelde me direct dat de wortelpunt ontstoken was. Deze heeft hij verwijdert. Maar helaas niet correct. na 2 maanden kreeg ik weer last maar toen was het al te laat, mijn bot om de tand heen was al weg en mijn tand hing vast aan de draad van beugel die ik ooit eens gehad had. Nu is het weer zo ver. De tandarts ziet niets op de foto. Toch heeft ze een kanaalbehandeling gedaan. En toen mijn tand open was zag ze dat dit toch ook echt wel nodig was...helaas trekt de pijn weer niet weg. Ik ben bang dat ik nu weer een wortelpunt moet laten verwijderen en dat ze het gewoon weer niet goed doen...

Egypte, Volgens mij kan je beter in Egypte naar de tandarts gaan, in cairo dan. Want hier in Nederland zijn bij mij en diverse andere mensen zo veel tandheelkundige fouten gemaakt en vaak alleen maar omdat de tandarts niet genoeg tijd neemt om te bestuderen wat er nu eigelijk aan de hand. Of gewoon omdat ze het niet kunnen zien. Tevens is het zo dat je op een grote foto die ze in het ziekenhuis bij kaarchirurgie kunnen maken de kanalen wortels en zenuwen beter kunnen zien. Als je :x :o last blijft houden zou ik als ik jou was, een verwijzing vragen om er daar eens naar te laten kijken.

Ik vetrek over een maand weer voor een maand naar Egypte en ik reken maar dat ik het daar laat doen...
za, 07/30/2005 - 13:07 Permalink
egypte

Beste Bellahollanda,

Ik vergeet te zeggen dat in mijn geval het voor de tandarts ook niet makkelijk is. Mijn wortels lopen helemaal krom bij mijn kiezen. De tandarts doet enorm zijn best en is op endo gebied een kei in z'n vak. Hij krijgt patienten van verschillende tandartsen toegewezen. Hij is ook nog eens enorm aardig en legt zaken goed uit.
:wink:

Ik moet begin september weer terug komen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Uiteraard zie ik toch alles met angst tegemoet. Ik ben en blijf veel te gespannen bij de tandarts. Ik hoop ook dat alles goed gaat in Egypte en dat door de warmte de bacterieen niet toenemen. :(

Groet Cynthia :smt006
za, 07/30/2005 - 18:27 Permalink