oorpijn na het trekken van een kies !!!!

Author:
majela
Posted:
zo, 07/31/2005 - 10:36
hallo mijn naam is majela.
ik heb afgelopen donderdag een kies laten trekken ( rechts onder ) gelukkig ging dit heel goed, alleen heb ik sinds gisteren enorme oorpijn ook aan de rechterkant.
ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, weet iemand misschien hoe dit kan en wat ik er tegen kan doen.
ik word er zo langzamerhand gek van!!!!!
dj

Weet je wat bruxisme is, ofwel (klemmen en knarsen)? Zoek er maar eens op! Misschien heeft het er iets mee te maken, misschien ook niet.

Edit: fout stukje weggehaald
zo, 07/31/2005 - 10:40 Permalink
majela

Weet je wat bruxisme is, ofwel (klemmen en knarsen)? Zoek er maar eens op! Misschien heeft het er iets mee te maken, misschien ook niet. Op zich zou je de oorpijn, als het er iets mee te maken hebt, eerder links verwachten maar ja..

ik zou willen dat het dat was, maar nee ik tandknars niet, tenminste dat denk ik, maar heb je er wel eens van gehoord dat je oorpijn kan krijgen na het trekken van en kies, hoe lang kan dit aanhouden en welke pijn stiller kan ik daar het beste voor nemen.
ik slik nu ibiprufen, maar mijn maag gaat goed opspelen.
is er misschien ook iets in een zetpil vorm??
zo, 07/31/2005 - 10:48 Permalink
dj

Ik zit ook eerder aan klemmen dan aan knarsen te denken. "Oorpijn" na trekken, twee voor de hand liggende redenen:

- er is toch wat beschadigd in de buurt van het oor, maar dat is dan in bovenkaak
- als mensen klemmen dus.... Daar kun je pijn van krijgen die voelt als oorzijn! Mensen zeggen heeeeel vaak, "nee dat kan het niet zijn" bij klemmen! Let er in ieder geval maar op. Een aanvullende tip: ook kauwen aan de pijn waar je oorpijn voelt.
Oh en wat ik eerder schreef klopt niet over links/rechts. Vaak zit het zo: mensen hebben een wond aan een kant, bv van een extractie (trekken). Dan gaan ze vooral aan de andere kant kauwen. Daarvan krijg je "oorpijn"aan de kant waar je niet kauwt! Wat jij hebt lijkt dus op klemmen/eenzijdig kauwen. Dat is wel een beetje te vergelijken..

Ja er zijn volgens mij wel pijnstillers in zetpilvorm. Hoelang het duurt, wat voor jou de beste pijnstiller is, tja dat is vanaf het forum niet te zeggen.

Als het aanhoudt cq te gek wordt natuurlijk de tandarts bellen!
zo, 07/31/2005 - 11:24 Permalink
majela

bedankt als dit te lang gaat duren ga ik eerst maar weer terug naar de tandarts, die heb ik trouwens al gebeld maar die vind het niet urgent genoeg om daar voor te moeten langskomen.
na mijn verhaal gedaan te hebben zei hij, je hebt geen ontsteking en het lijkt me niet nodig om hiervoor langs te komen.
maar morgen is het weer maandag en gaan we lekker even bij de eigen tandarts langs, eens kijken wat die er van vind
zo, 07/31/2005 - 14:11 Permalink
carabelli

Bij extracties kan het heel makkelijk gebeuren dat het kaakgewricht overbelast wordt door het ver open houden van de kaak, of dat de spieren een optater krijgen doordat je met je mond (te) ver open moet liggen.

Wat dj zegt klopt als een bus, veel mensen gaan dan vervolgens aan de andere kant kauwen dan waar de pijn zit, met als gevolg dat de klachten in stand blijven of zelfs erger worden.

De oplossing is dus proberen meer aan de rechterkant te gaan kauwen, je moet er wel rekening mee houden dat het wel even duurt voordat de klachten minder worden, reken in ieder geval op een weekje voordat je er echt iets van gaat merken.
zo, 07/31/2005 - 18:46 Permalink
majela

ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties, nee over is het nog niet maar ik begrijp nu beter waar d pijn vandaan komt.
ik ga toch maar weer proberen aan de rechterkant te kauwen, iets wat ik eng vind omdat daar ook de getrokken kies zit, maar ik hoop dat het helpt.
ma, 08/01/2005 - 10:03 Permalink
majela

even de laatste stand van zaken doorgeven, ik ben van mijn oorpijn af!!!
ik ben gewoon weer aan de rechterkanr gaan kauwen, ik vond het wel eng want stel je eens voor dat er iets in de wond zou komen.
eesrt deed het kauwen ook pijn in mijn oor, maar gewoon volhouden en na de maalijd merkte je eigenlijk meteen dat het beter werd.
ook gelijk maar weer op kauwgum kauwen en ja de pijn werd steeds minder.
nu is het helemaal over en wil jullie nogmals bedanken voor de tip
zo, 08/07/2005 - 10:11 Permalink