Ik heb misschien een stomme vraag, heb geen problemen met mijn gebit verder maar mijn enige probleempje is dat er meer tandvlees te zien is dan tand! als ik lach bijvoorbeeld, dat heb ik altijd heel erg gevonden heb ontzettend kleine tandjes wat ik erg jammer vind. Nu zie ik altijd bij extreme make over op tv dat dat zo heel mooi word gemaakt.
waar kan ik dat laten doen?
wat zijn daarvan de kosten (laat me alsjeblieft niet schrikken hihi)
ik hoop dat jullie kunnen antwoorden!
sil
waar kan ik dat laten doen?
wat zijn daarvan de kosten (laat me alsjeblieft niet schrikken hihi)
ik hoop dat jullie kunnen antwoorden!
sil
Succes ermee...
:smt006 Geke
Wanneer de te korte tanden echter het gevolg zijn van extreme slijtage dan moet er uitgebreid prothetisch ingegrepen worden met beetverhogingen en eventueel kronen en facings, maar uit je verhaal begrijp ik dat dat waarschijnlijk niet het geval is.
Het kan ook zijn dat je tanden van zichzelf vrij kort zijn, in zo'n geval kunnen kronen of facings een oplossing bieden, afhankelijk van hoe je tanden op elkaar staan.
Verder kan het zijn dat je erg veel tandvlees ziet, waardoor je tanden heel klein lijken, maar het eigenlijk niet zijn. Dit is een moeilijker op te lossen probleem, omdat er met tanden en tandvlees an sich niets mis is. Soms wordt dan wel besloten om het tandvlees lager aan de lip te zetten, waardoor bij het lachen de lip minder ver omhoog komt en zo de hoeveelheid zichtbaar tandvlees verminderd.
Als laatste is het mogelijk dat de tanden niet volledig uitgegroeid zijn, dat wil zeggen dat het glazuurdeel van de tanden wel langer IS, maar dat dit verborgen zit onder het tandvlees (en eventueel nog voor een deel in het bot).
Orthodontische extrusie (uitgroeien van de tanden) wordt in zo'n geval niet echt aangeraden omdat je dan heel snel en veel moet extruderen met alle risico's voor de tand zelf, bij te langzaam extruderen is de kans groot dat kaakbot en tandvlees voor een deel meegroeien, zodat er netto geen of weinig resultaat wordt geboekt.
Dit soort tandvleesbehandelingen worden over het algemeen door parodontologen uitgevoerd. Wanneer er alleen een teveel aan tandvlees zit is het een betrekkelijk kleine ingreep, omdat dan alleen het overstaande tandvlees wordt weggehaald, als er ook nog botsurplus moet worden weggehaald dan vindt een flap-operatie plaats.
Overigens wordt bij zo'n flap-operatie alleen het bot weggehaald dat nog over het glazuurl ligt, de wortel zal in dit specifieke geval nog wel helemaal in het bot blijven staan.
Omdat er meerdere redenen zijn waardoor jouw tanden korter zijn/lijken dan normaal is het heel belangrijk dat de juiste oorzaak hiervan wordt vastgesteld door de tandarts, alleen dan kun je een optimaal resultaat verwachten. De kosten hangen heel ook heel erg af van wat er in jouw geval moet gebeuren, het beste kun je daar een kostenbegroting voor laten maken.
waarschijnlijk bedoel je dat als je lacht er een groot gedeelte van het tandvlees te zien is. dit noemen ze volgens mijn tandards een gummiesmile.
ik heb hier zoveel last van gehad zowel lichamelijk (kon mijn mond niet goed sluiten door te lange tanden en kaak) als geestelijk (altijd gepest en uitgescholden voor haas konijn paardebek enz.)
dus heb ik besloten mij hieraan te laten behandelen doormiddel van kroonverlenging en een flapover operatie.
er is dus kaakbot bij mijn tanden weggehaald en het tandvlees is daar weer omheen gekrompen.
de hele behandeling is mij 200% meegevallen ik vond het uit laten snijden van mn verstands kies erger.
ik heb alle fotos in mijn bezit inclusief die van tijdens de operatie als je meer info wilt mooet je je mail adres hier maar achter laten
ik wens je veel succes en wie weet hoor ik van je.
met vriendelijke groet rilana
De meeste klachten die lees hierover gaan over mensen die TEVEEL tandvlees hebben, in mijn geval zit ik met te weinig tandvlees (geslonken) waardoor mijn voortanden vrij lang lijken. Ik zou graag willen weten of daar ook iets aan te doen valt ?! Ben 31 jaar en bijna klaar met een implantaatbehandeling (21). Ik heb mij hier altijd al aan gestoord, maar door de jaren heen met alle behandelingen is dat alleen maar erger geworden. Is hier een soort behandeling voor ?
Groet,
Jerry
Aangezien je bezig bent met een implantaatbehandeling, zou ik hier wel rekening mee houden als je iets aan je tandvlees wilt laten doen, zodat alles gelijk uit gaat komen en dat niet het tandvlees bij het implantaat verder terug zit dan bij je eigen tanden.