Na trekken verstandskies een hard stuk in wang/tandvlees

Author:
RelaXXinG
Posted:
do, 08/11/2005 - 13:46
Meer dan een week geleden is linksonder mijn verstandskies getrokken.
De kies lag horizontaal en moest in stukjes worden gebroken om er uit te kunnen worden gehaald. De behandeling duurde wat langer en er werd nog een keer bijverdoofd.

Nou zit er iets hards linksachterin. Het zit in de overgang van mijn wang tot waar kaakspieren zitten. Beetje moeilijk uit te leggen of het nu in mijn wang zit of dat dat stuk nog tandvlees is. Het stukje drukt wel een beetje tegen de zijkant aan van de wond. Het is verder ook wel irritant omdat het lijkt alsof er achterin iets tussen de kiezen en mijn wang zit.

Het doet geen pijn als ik er op druk, en de rest eromheen is volgens mij ook niet ontstoken ofzo. ziet er allemaal verder gezond uit.

Het is nu andehalve week geleden, ik spoel nog steeds regelmatig goed en maak gebruik van het spuitje om de wond schoon te houden.

wat zou dat hard stukje kunnen zijn, gaat dit vanzelf weg?
minique

Bedoel je een soort splinter? In dat geval: gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens met dat woord. Meestal geeft zo'n splinter geen problemen verder en lost het a.h.w. vanzelf op.

:smt006 Monique
do, 08/11/2005 - 18:16 Permalink
de digitale tandarts

kan van alles zijn: een splinter van de kies, een botsplinter of hard littekenweefsel...als je het echt zeker wilt weten dan moet je er naar laten kijken!
di, 08/16/2005 - 15:49 Permalink
humpy_dumpy

ik heb hetzelfde gehad na het verwijderen van 2 verstandskiezen door de kaakchirurg!

het bleek hard littekenweefsel te zijn, na enkele weken merkte ik het niet eens meer :D
maar het voelt in het begin idd erg vreemd!

sterkte ermee en hopelijk is het gevoel gauw verdwenen!
vr, 09/02/2005 - 11:00 Permalink