arghhh die rot verdovingen ook!

Author:
wendyw
Posted:
di, 07/05/2005 - 15:39
Vandaag zou eigenlijk de laatste afspraak bij mijn nieuwe TA zijn.
Bij 2 eerdere afspraken zijn mijn afgebroken kies en gaatjes moeiteloos en geheel pijnloos gevuld.
Wel moest vorige week bij 1 kies bijverdoofd worden, maar na een beetje bij te verdoven geen probleem en klaar niets meer gevoeld.
Vandaag moesten nog 2 gaatjes gevuld worden, rechts onder.
Wel nog in mijn achterhoofd dat ik vorige week och weer wat gevoeld heb, maar was goed bijverdoofd en de TA heeft niet stug doorgeboord, me op me gemak gesteld, gewacht. Dus echt bang ben ik daarna niet meer geworden.
Ben vandaag zelfs lachend en toch enigzins vrolijk de behandelkamer ingelopen, iets wat ik nooit had verwacht!
Vullen van het eerste gaatje weer geheel pijnloos, maar toen de 2e.............auwwwwwwwwwwww :cry:
Met als gevolg dat ik weer lag te trillen, te janken en te shaken in de stoel.
Uiteindelijk is er voor de laatste kies de maximale hoeveelheid verdoving ingespoten, maar de pijn bleef.
Nog meer verdoven kon en mocht niet meer en uiteindelijk heeft hij er een noodvullig ingeplaatst.
Maar nu moet ik volgende week terugkomen en gaat hij het weer proberen............maar nu durf ik dus weer niet meer.
Straks krijgt hij die kies weer niet verdoofd :cry:
Volgens mij kan het niet zo zijn dat het door de stress is gekomen dat de verdoving niet werkte, want dan had bij het vullen van het andere gaatje volgens mij hetzelfde moeten gebeuren.
Een ontsteking zit er ook niet
Wat kunnen naast stress en ontstekingen nog meer redenen zijn voor het niet werken van de maximale hoeveelheid verdovingsvloeistof, want snap er niets van + ben nu weer gewoon doodsbang om volgende week weer die kies te laten boren.
Hij heeft wel ongeveer 3 kwartier extra tijd ingepland en ik weet dat die nodvulling maar tijdelijk kan blijven zitten, maar ls het ff kan ging ik dus weer niet meer.
Ik weet het, ik moet wel, maar toch
HelpMe

Komt me zo bekend voor! :wink:

Bij mij is dit ook een paar keer op een rij gebeurt. Verdoven, werkt niet, meer verdoven, werkt niet.... kom de volgende week maar terug.
En dan een week lang niet kunnen slapen!

Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat die verdovingen bij mij niet helpen. Ben inmiddels onder narcose 1x geholpen. Is wel een erg dure oplossing. Want ik weet al dat ik over een half jaartje weer de pineut ben, en ze vergoeden dat niet.

Sterkte ermee. Misschien werkt het de volgende keer wel.
ma, 08/15/2005 - 16:18 Permalink
minique

Wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg opziet tegen volgende week. Jammergenoeg weet ik ook niet waardoor dit kan komen, behalve door ontsteking en het wel vaker op het forum genoemde stress. Maar ik wilde je even sterkte toewensen en probeer je niet al te veel zorgen te maken. Best kans dat het volgende week gewoon goed gaat. Alle andere keren is het wel goed gegaan!

:smt006 Monique
ma, 08/15/2005 - 18:35 Permalink
wendyw

Wat vervelend! Ik kan me voorstellen dat je nu heel erg opziet tegen volgende week. Jammergenoeg weet ik ook niet waardoor dit kan komen, behalve door ontsteking en het wel vaker op het forum genoemde stress. Maar ik wilde je even sterkte toewensen en probeer je niet al te veel zorgen te maken. Best kans dat het volgende week gewoon goed gaat. Alle andere keren is het wel goed gegaan!

:smt006 Monique

Beetje erg late reactie, ben al een tijdje niet meer online geweest.
Maar ook de tweede keer is verdoven niet gelukt.
Ik moest dus terug voor een derde keer voor diezelfde kies.
Vreemd is echter nog steeds dat er geen sparke was van een ontstekng.
Tandarts dacht ook niet dat het door de angst kwam, omdat de rest wel gewoon is gelukt met verdoven.
Ik weet wel dat ik met mijn onderste kiezen vaker het probleem heb gehad met verdovingen en dat mijn vorige tandarts ook moeite had om ze verdoofd te krijgen.
Hij zette echter gewoon door en mijn nieuwe tandarts heeft gelukkig engelen-geduld en is gewoon een schat!
Voor de derde keer had ik me al voorgenomen om hem maar door te laten gaan als het weer niet zou lukken.
In eerste instantie lukte het weer niet, bijverdoofd en toen kreeg ik een soort van stroomschok door die kies heen.
Denk mijn zenuw te pakken ofzo.
Toen was het echter wel eindelijk verdoofd.
Dus uiteindelijk is het nog wel gelukt :smt003
Helaas mag ik 20 oktober alweer terug naar de tandarts, omdat een oude vulling eruit aan het gaan is/ stukje afgebroken is.
Ik voelde in die kies al wel een tijdje een soort van druk, nu die vulling kapot is, is dat weg. Hij is er gelukkig alleen nog niet zover uit dat het pijn doet.
Maar komt helemaal goed.
Ben reuze blij met deze tandarts en nog steeds verschrikkelijk trots dat ik toch weer gegaan ben!
ma, 09/26/2005 - 21:00 Permalink