Hallo,
Ik ben ontzettend bang voor de tandarts. Het ligt niet aan de tandarts, want dat is een aardige peer. Als ik naar de tandarts moet, krijg ik hele heftige migraine aanvallen. Ik ben circa 3 jaar geleden voor het laatst geweest. Toen moest ik 6 keer naar de tandarts omdat ik daarvoor ook al een aantal jaren niet was geweest. Ik heb nu aardig wat gevoelige pijn bij mijn verstandkies, die vroeger is gevuld. De vulling is er volgens mij uit en er zit dus een gat. Ik heb momenteel een particuliere verzekering, maar geen dekking genomen voor de tandarts omdat ik dus nooit ga. Ik zou trouwens niet geaccepteerd worden door mijn ziekenfonds, omdat ze een tandartsverklaring vragen.
Als de pijn aanhoudt, moet ik toch naar de tandarts. Aangezien ik ongedekt ben, gaat me dat heel veel geld kosten.
Wat kan ik het beste doen?????
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg, Marco
Ik ben ontzettend bang voor de tandarts. Het ligt niet aan de tandarts, want dat is een aardige peer. Als ik naar de tandarts moet, krijg ik hele heftige migraine aanvallen. Ik ben circa 3 jaar geleden voor het laatst geweest. Toen moest ik 6 keer naar de tandarts omdat ik daarvoor ook al een aantal jaren niet was geweest. Ik heb nu aardig wat gevoelige pijn bij mijn verstandkies, die vroeger is gevuld. De vulling is er volgens mij uit en er zit dus een gat. Ik heb momenteel een particuliere verzekering, maar geen dekking genomen voor de tandarts omdat ik dus nooit ga. Ik zou trouwens niet geaccepteerd worden door mijn ziekenfonds, omdat ze een tandartsverklaring vragen.
Als de pijn aanhoudt, moet ik toch naar de tandarts. Aangezien ik ongedekt ben, gaat me dat heel veel geld kosten.
Wat kan ik het beste doen?????
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg, Marco
Ik ben ook al heel lang niet meer geweest, ook door angst, maar ik heb gister een intake gesprek gehad bij een nieuwe narcose tandarts in Zuid-Holland. Het is helemaal nieuw. Over 3 weken heb ik een definitieve afspraak.
Ik zou proberen om te kijken waar de kosten eventueel op uit zouden gaan komen. Nogmaals ik doe het ook in mijn broek maar ik wil zo graag weer eens lachen zonder dat ik me moet schamen..
Succes met je keuze!
NArcose is een lapmiddel om een grote stap in de behandeling te maken. Je moet vooraf (zou fijn zijn) en achteraf zeker weer naar de gewone tandarts om het bij te houden. Dus zorg naast die narcose ook voor een follow up plan want je kan niet je hele leven voor elk wiswasje onder narcose.
NB, veel verzekering laten de tandarts behandeling die onder narcose vallen wel gewoon op kosten van de patient komen. Want de narcose is 1 deel van de behandling, de tandarts een ander. En dat is ook terecht want die narcose is slechts een aanvulling geleverd in een verder normale wel-niet verzekerde behandeling.
Ten aanzien van "hmmm": Je verstandskies die doorgebroken is laten verwijderen kost nog geen 50 euro, dat heb je door niet aanvullend verzekerd te zijn in die jaren allang uitgespaard. Niet dat het dan ineens wel op de bank staat, maar de kosten zijn betrekkelijk overzichtelijk.
Dus als dat je wat gerust stelt zou ik de kies toch maar snel laten weghalen.
Peter
Groet Vervelend
(nu 8 jaar) WEL een aanvullende verzekering, maar dat was een pakket.
Dus Tandheelkunde en verpleging gecombineerd ofzo...
Heb jaren niets geclaimd, omdat ik ook niet ging, nu wel gegaan EN de
rekening opgestuurd; krijg ik per jaar maximaal EUR.341,- uitgekeerd...
Het is dat het om een pakket gaat, ander zou ik die dekking wel hebben
kunnen opzeggen: de extra premie die ik in die 8 jaar betaald heb is
MEER dan de uitkering van EUR.341,- van afgelopen jaar...
Mijn totale "opknapbeurt" zat excl. narcose (2x) ook op bijna 2 mille,
allemaal zelf betaald, gedeeltelijk op een doorlopend krediet...
Als het (voorlopig) alleen om die kies gaat, dan kun je ervoor kiezen
alleen DAT op te laten lossen en zoals Prondel ook al zegt;
dat is "tientjeswerk", dus als je bij wijze van spreken een
keer niet naar het café gaat is dat al te betalen ;-)
Hoe dan ook veel sterkte,
JAN
Heel erg bedankt voor jullie reactie
Allemaal erg bedankt voor jullie advies en steun. Mijn kiespijn is gelukkig over gegaan, maar dat ik er last van had zegt vast wel dat er iets niet lekker zit. ik ga binnenkort een afspraak maken met de tandarts. Sommige dingen in het leven zijn nou eenmaal heel erg klote en naar de tandarts is 1 van die dingen.
Groeten, Marco
Maar inderdaad, wat hierboven ook gezegd wordt, je krijgt maar zo weinig terug, en je hebt in al die jaren veel geld uitgespaard door niet verzekerd te zijn.
Gewoon gaan dus. De pijn wordt een keer zo erg dat het niet leuk meer is, en je gebit wordt er niet beter op.
Rekening
De kosten waren toen Fl 700,--, dat was heel veel voor mij in die tijd (zo ongeveer 16 jaar geleden). Ik mocht de tandarts in zes termijnen terug betalen, daarna moest ik weer op controle, maar was toen weer gesaneerd en toen werden de kosten weer door het ziekenfonds betaald.
Misschien wil jouw tandarts ook wel zo'n soort regeling treffen.
Groetjes Tandjetandje