valdisper

Author:
ole
Posted:
di, 08/16/2005 - 08:14
hallo?

even een vraagje mag ik valdisper gebruiken voor een behandeling bij de tandarts?
ben namenlijk een angsthaas en moet er twee boren en vullen nou ben ik niet zo bang voor het boren en vullen en de verdoving alleen dat ik stik en moet overgeven.
en dacht als ik nu iets neem voordat ik ga dat ik dan misschien wat rustiger word dat het dan meevalt.

Wie weet hier antwoord op? :smt006
Geke

Op internet kon ik weinig vinden over de werking van Valdisper, behalve dat het homeopatisch is en helpt ontspannen. Volgens mij kan het geen kwaad om dit voor de behandeling in te nemen, omdat het volgens mij geen invloed heeft op de werking van de verdoving. Als je er helemaal zeker van wilt zijn kun je het beste je tandarts nog even opbellen voor bevestiging, maar volgens mij kan het geen kwaad. Misschien dat iemand anders op het forum meer over dit middel weet, er zijn namelijk meer mensen die heel erg angstig voor de tandarts zijn.

Heel veel sterkte met de behandeling, laat nog maar even weten hoe het gegaan is.

:smt006 Geke
di, 08/16/2005 - 11:50 Permalink
scaredycat

Het middel heet eigenlijk Valdispert® (dus met een T aan het einde).
Ik gebruik het zelf niet, maar ben de naam ooit eerder tegengekomen.
Als je daarmee zoekt in Google krijg je o.a. de volgende hit:

http://www.consumed.nl/database/geneesmiddelen/med.php3?id=4208

Ik vind daar:

Valdispert® (zelfzorg): Mogelijke wisselwerkingen (= interacties) o.a.
Er zijn voor zover bekend bij gebruik volgens voorschrift geen wisselwerkingen van betekenis met andere medicijnen, voedsel, dranken of andere stoffen.

en

Valdispert® (zelfzorg): Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Dit middel heeft voor zover bekend bij gebruik volgens voorschrift geen bijwerkingen van betekenis.

Ik denk dus ook dat dit geen probleem moet zijn, maar raadplegen
van huisarts, tandarts en bijsluiter kan natuurlijk nooit kwaad...

Bijsluiters moet je sowieso altijd lezen, ook als je een medicijn al
eerder gebruikt hebt, omdat er altijd nieuwe dingen in kunnen staan
zoals een nieuwe formulering of nieuwe bekende bijwerkingen.

Sterkte,
JAN
di, 08/16/2005 - 13:15 Permalink