Hallo..
Ik heb een vraag , ik heb op 1 augustus een tand die afgebroken was en een kies omdat ik daar last van had laten trekken.
Ik had al een plaatje met 2 tanden die ik ooit verloren ben met een autoongeluk en daar heb ik dus een tand en een kies bij laten zetten.
Nu na 3 weken is de wond van de kies nog steeds niet dicht en heb ik al 3 weken pijn eraan .
De pijn was tot een paar dagen geleden heel hevig en ik kon echt niet zonder veel pijnstillers, nu zakt de pijn een beetje , maar de wond is nog steeds niet dicht?
is nog eg een groot gat.
Het trekken van de kies gaf wat problemen ten eerste de verdoving die niet goed werkte , en daarna brak de kies in stukkies en heeft ie hem met heel veel moeite en duw en trek werk eruit kunnen krijgen, was dat niet gelukt moest ik alsnog langs het ziekenhuis zei hij.
En dat voor iemand die al met veel angst en beven naar de tandarts gaat is het niet niks en heeft het mijn angst door die pijn die ik nu nog steeds heb alleen maar groter gemaakt.
Maar is het normaal dat de wond nog niet dcht is na 3 weken?
aan de buitenkant zit er ook een laptandvlees gewoon los?
Alvast bedankt
Groetjes Dana
Ik heb een vraag , ik heb op 1 augustus een tand die afgebroken was en een kies omdat ik daar last van had laten trekken.
Ik had al een plaatje met 2 tanden die ik ooit verloren ben met een autoongeluk en daar heb ik dus een tand en een kies bij laten zetten.
Nu na 3 weken is de wond van de kies nog steeds niet dicht en heb ik al 3 weken pijn eraan .
De pijn was tot een paar dagen geleden heel hevig en ik kon echt niet zonder veel pijnstillers, nu zakt de pijn een beetje , maar de wond is nog steeds niet dicht?
is nog eg een groot gat.
Het trekken van de kies gaf wat problemen ten eerste de verdoving die niet goed werkte , en daarna brak de kies in stukkies en heeft ie hem met heel veel moeite en duw en trek werk eruit kunnen krijgen, was dat niet gelukt moest ik alsnog langs het ziekenhuis zei hij.
En dat voor iemand die al met veel angst en beven naar de tandarts gaat is het niet niks en heeft het mijn angst door die pijn die ik nu nog steeds heb alleen maar groter gemaakt.
Maar is het normaal dat de wond nog niet dcht is na 3 weken?
aan de buitenkant zit er ook een laptandvlees gewoon los?
Alvast bedankt
Groetjes Dana
U beschrijft ook dat er een lap tandvlees los zit, na 3 weken is dit uitzonderlijk en is er alle reden om dit door de tandarts te laten controleren.
Als er sprake is van een alveolitis, dan zal de tandarts de extractiewond uitspoelen, u krijgt een spuitje mee zodat u dit thuis kunt herhalen tot de ontsteking over is. Voor volledige genezing van de wond moet u ongeveer 3/4 weken rekenen.
Met vriendelijke groet
Ik heb vanmorgen de tandarts gebeld en gevraagd of ik met spoed mocht komen , want de pijn is gewoon niet uittehouden , en ik krijg het aan mijn maag van al die pijnstillers.
Hij zat eigenlijk vol , maar mocht toch even komen als ik niet wilde wachten ( werd op een manier gezegd alsof ik me aanstelde !!!!!)
Nou ik ben dus gegaan en hij schrok er eigenlijk best zelf wel van .
Hij heeft me ook doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Ik kon vanmiddag nog gelijk terecht bij de kaakchrirurg gelukkig en die constateerde dat er nog wat in de wond zat.
Dus niet alles was eruit getrokken.
Hij heeft het allemaal verwijderd en goed schoongespoeld en dat lapje tandvlees zoals ik het noemde verwijderd.
Kwam echt veel troep uit ook nog kleine stukjes kies leek het wel.
Ik heb nu wel erg veel pijn , maar het is net of er wel een grote druk vanaf is.
en ik heb nu niet meer bij elke stap die ik zet een raar gevoel ik mijn oor en kaak, maar ja kan ook door de medicijnen komen die ik van hem gekregen heb zwaardere pijnstillers en ik heb een spuitje mee gekregen met een rare kromme punt en daar kan ik de wond vorozichtig mee spoelen met zoutwater.
Nou maar hopen dat ik er nu snel vanaf ben , heb er mijn buik van vol.
Tandarts zei wel dat het niet zo heel vaak voorkomt dat iemand zolang last er van heeft en dat ik gewoon pech heb gehad ( heb ik weer :-( )
Maar in iedergeval bedankt voro je antwoord nog
Groetjes Dana
Gelukkig is de wond nu schoon en kan het genezingsproces nu goed beginnen.
Succes! :smt006