11 Dagen geleden heeft mijn tandarts een kies bij me geboord en gevuld. Na 4 dagen hield ik klachten met bijten, warm en koud en ben daarom teruggegaan om te overleggen. Hij adviseerde me het nog even aan te zien en me te melden als het erger zou worden of hetzelfde zou blijven. In dat geval zal het een wortelkanaalbehandeling worden.
Ik ben nu een weer een week verder en weet niet goed wat te doen. Nadat de klachten in eerste instantie toe leken te nemen met ook uitstralende pijn, werden ze na een paar dagen duidelijk minder. Gisteren was echter weer een dag met wat meer last.
Mijn vraag; is het mogelijk dat na twee weken of misschien wel langer zulke klachten alsnog verdwijnen? Kijk, die wortelkanaalbehandeling laat ik echt wel doen als het moet, maar ik twijfel of voor mijn huidige klachten zo'n forse ingreep wel nodig is.
Ik weet het zelf even niet en zou dankbaar zijn voor advies!
Ik ben nu een weer een week verder en weet niet goed wat te doen. Nadat de klachten in eerste instantie toe leken te nemen met ook uitstralende pijn, werden ze na een paar dagen duidelijk minder. Gisteren was echter weer een dag met wat meer last.
Mijn vraag; is het mogelijk dat na twee weken of misschien wel langer zulke klachten alsnog verdwijnen? Kijk, die wortelkanaalbehandeling laat ik echt wel doen als het moet, maar ik twijfel of voor mijn huidige klachten zo'n forse ingreep wel nodig is.
Ik weet het zelf even niet en zou dankbaar zijn voor advies!
:smt006 Monique
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=150#150
Overigens kan het soms wel enkele maanden duren voordat een tand of kies weer hersteld is van gevoeligheid na vullen. Dat wil niet zeggen dat u zo lang hoeft te wachten, indien de pijn verergert/ continu wordt of verandert in een kloppende bonkende pijn, zou ik niet schromen om alsnog die kanaalbehandeling te laten uitvoeren.
Die warmte-, koude- en kauwklachten zijn best te verdragen en niet meer dan erg vervelend. Wat me wel wat zorgen baart is de uitstralende pijn die soms uit het niets even opspeelt. Ik lees iets soortgelijks ook nergens terug in andere topics over klachten door witte vullingen.
De eerste weken had ik er eigenlijk weinig last van. Af en toe een beetje een zeurderig gevoel, maar niet onoverkomelijk.
nu sinds een dag of 3 heb ik er veel meer last van. De pijn is continu zeurderig wat op zich nog wel te verdragen is, maar dan ineens is het een kwartier of zo heel erg waarbij het door mijn hele kaak uitstraalt naar mijn oor.
Vanmorgen toch de tandarts maar gebeld maar die is helaas met vakantie tot 5 september. Ik zit nu te twijfelen of ik een vervanger zal bellen of toch probeer met af en toe een pijnstiller het uit te zingen tot mijn eigen tandarts terug is.
Die uitstralende pijn die uit het niets komt, herken ik dus heel duidelijk. op de momenten dat het wel gaat, denk ik, ik wacht wel, maar in die minuten dat het echt weer begint, zou ik het liefst direct die kies eruit trekken :D
Inmiddels slik ik volop pijnstillers, helaas ben ik allergisch voor ibuprofen, maar de pijn wordt alsmaar erger :(
Misschien dat ik straks maar de weekendtandarts bel, dat is weer een andere.
Ik heb overigens 5 tandartsen moeten bellen alvorens er eentje plek had.