Rechts onderaan in mijn mond heb ik een wit plekje. Op die plek heb ik geen tand meer staan. Mijn tandarts raadde me aan dit plekje te laten nakijken op dienst stomatologie in ziekenhuis. Dit deed ze, niet omdat ze iets ernstigs verwachtte, maar om gerust te stellen.
Vandaag was ik dus op consultatie in ziekenhuis. Ze hebben een biopsie genomen en volgende week ken ik de uitslag. De tandarts aldaar beweert dat de witte plek wordt veroorzaakt door een slechte stand van mijn twee achterste tanden rechtsbovenaan. Die twee tanden moeten er nu uit en dat vind ik erg. Twee 'gezonde' tanden moeten getrokken worden. Mijn huistandarts heeft nooit opgemerkt dat die twee tanden de kwetsuur veroorzaken. Kan ik die bevindingen van de tandarts in ziekenhuis in vraag stellen? Ik vind het echt zonde dat twee gezonde tanden moeten opgeofferd worden.
Vandaag was ik dus op consultatie in ziekenhuis. Ze hebben een biopsie genomen en volgende week ken ik de uitslag. De tandarts aldaar beweert dat de witte plek wordt veroorzaakt door een slechte stand van mijn twee achterste tanden rechtsbovenaan. Die twee tanden moeten er nu uit en dat vind ik erg. Twee 'gezonde' tanden moeten getrokken worden. Mijn huistandarts heeft nooit opgemerkt dat die twee tanden de kwetsuur veroorzaken. Kan ik die bevindingen van de tandarts in ziekenhuis in vraag stellen? Ik vind het echt zonde dat twee gezonde tanden moeten opgeofferd worden.
Veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
:smt006 Geke
Ik heb eens goed gekeken in mijn mond en merk dat die twee bovenste tanden rechtsboven een beetje contact maken met het tandvlees onderaan rechts. Die tanden zijn reeds hele tijd geleden verwijderd. De tandchirurg zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik ga een afspraak maken met mijn tandars om de tanden te laten verwijderen nadat ik de uitslag van de biopsie heb. Het is zonde natuurlijk dat mijn twee tanden misschien zullen moeten verwijderd worden, maar ja, dan is het ook maar zo. Nogmaals bedankt voor je antwoord en ik hou je op de hoogte.
Groetjes,
Karel