Hallo,
ik heb een niet alledaags tandartsprobleem.
Ik was waarschijnlijk de meest angstige patient die op deze aardbol rondloopt.
Heb zowat alles doorstaan in een paar maand. Trekken, afslijpen, kronen, bruggen, wkb,...
Het resultaat mag er zijn...
Het grote probleem is; ik ben een beetje verzot geworden op mijn tandartse en kan nu niet meer weer gaan voor volgend jaar ....?! :P
ik heb een niet alledaags tandartsprobleem.
Ik was waarschijnlijk de meest angstige patient die op deze aardbol rondloopt.
Heb zowat alles doorstaan in een paar maand. Trekken, afslijpen, kronen, bruggen, wkb,...
Het resultaat mag er zijn...
Het grote probleem is; ik ben een beetje verzot geworden op mijn tandartse en kan nu niet meer weer gaan voor volgend jaar ....?! :P
Een relatie tussen patient en hulpverlener word o.h.a. als not-done beschouwd..
Maar ja ikzelf ben inmiddels zelf ( 5 jaar) met een (licht) angstige patiente getrouwd.
Ikzelf vindt relaties tussen met name hulpverleners uit de psychologische sector niet kunnen, maar tandarts - patient en ook andere medische sectoren vind ik anders liggen. De meeste ophef komt meestal pas als er een relatie op een verkeerde manier stukloopt, en 1 van de 2 gaat natrappen..
En nog belangrijker: is het van 2 kanten? zo neen laten gaan en doorleven, of misschien zelfs andere tandarts zoeken?
Een collega van mij heeft het bij de hand gehad dat hij zelf er niets in zag, maar het legde wel druk op hem ook in de behandeling van betreffende patiente...
Moeilijk moeilijk moeilijk...
je hoeft mijn tekst niet ernstig te nemen hoor.
Wat wel waar is, is dat ik één van de meest angstige patiênten ben die er rondliepen. Sinds mijn jeugd mijn tanden niet echt verzorgd. Ouders die ook bang waren van de tandarts...
Tot het echt niet meer aan te zien was.
Wat ik met mijn verhaaltje wilde vertellen is; mensen zoek een tandarts waar je je goed bij voelt. Iemand die je gerust kan stellen, die naar je luistert...
En ja, ik vind het spijtig dat ik nu zo lang moet wachten om terug te gaan. Alhoewel, het heeft me veel geld gekost al die behandelingen :wink:
Blij dat alles toch weer goed gekomen is. En bedenk: de financiele pijn vergeet je het snelst!