Wat voor verschijnsel was dit

Author:
knak
Posted:
vr, 08/26/2005 - 23:37
Vandaag op mijn werk zat ik een beetje met mijn kaak te bewegen totdat ik een rare smaak in mijn mond kreeg

Ik heb mijn 4 verstandskiezen laten trekken waarvan 3 diep ,horizontaal,embedded in het bot

Sinds gisteren is mijn wang op gaan zetten, ongeveer 2 weken na de behandeling en vandaag was het dus erger geworden.
Daar waar de verstandskies zat,de gum, was opgezollen en op een bepaalde plek op mijn wang drukken voelde niet echt prettig ; een soort uitgerekte ovaalvormige pijnlijke bobbel voelde ik erdoorheen

De smaak in mn mond was smerig en het vocht wat eruit kwam was een beetje geel met heel weinig bloed

Wat was dit precies?

Ik heb onmiddelijk mijn mond met van dat ontsmettings-medicijn gespoeld en een paracetamol ingenomen.
De bobbel/pijn is 7 uur later flink afgenomen

Was dit een voorbode van een ontsteking?
Op internet wordt gespoken over Inflammation , huid wat schade heeft opgelopen dat geirriteerd is en op gaat zwellen
of.... ?

Vind het raar dat dit 2 weken na de ingreep op komt zetten
Het einige nare tot nu toe was de opgezwollen kaak na de operatie, en nu komt dit ineens

Groet,...
Geke

Het lijkt op een abces, dat is een afgesloten holte met vocht/pus die zich vormt waar een ontsteking zit. Het kan zijn dat er vuil in de wond is gaan zitten en de wond is gaan sluiten. Als het vuil ingesloten wordt kan het gaan ontsteken, dit zou dus de oorzaak kunnen zijn geweest. Verder geef je aan dat er gelig vocht uit kwam, wat een vieze smaak gaf. Ik denk dat het abces door het drukken kapot is gegaan of zelf een weg naar buiten heeft gevormd, waardoor het vocht weg kon en ook de druk er van af was, waardoor de pijn minder wordt. Het is goed dat je het ontsmet hebt, maar voor de zekerheid kun je er misschien nog een tandarts of kaakchirurg naar laten kijken. Als het nodig is kan hij of zij de wond nog goed uitspoelen of eventueel nog een foto maken om te controlleren of er niks meer is achtergebleven in de wond, wat de problemen kan veroorzaken.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat de ontsteking snel weer verdwenen is, want ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is.

:smt006 Geke
za, 08/27/2005 - 18:20 Permalink
knak

Sinds gisteren is het de beurt voor de andere kant van mn onderkaak ; precies htzelfde, : dik opgezette wang, soort verdikking/bobbel die ik door mn wang heen voel

Op de plek waar de verstandskies gezeten heeft een flinke verdikking en lastig kunnen praten

En dit 2 weken na de ingreep...

Hoop dat het normaal is!
Ik bijf gewoon poetsen en met die flessen mondwater bezig zijn
Hoop dat het snel goed komt :(
ma, 08/29/2005 - 09:12 Permalink
knak

Ik keek daarstrax in de spiegel net, zette een heel klein beetje druk op daar waar het dik was en zag zo geel vocht uit het gebied komen

Gelijk de anitbacterial mouthrinse erbij gepakt en spoelen maar

Het is practisch hetzelfde als afgelopen vrijdag alleen nu is het de andere kant dus naar de arts ga ik niet, hoop dat het net als de andere kant helemaal wegtrekt wat het geval is geweest

Zit nu op het werk en heb net paracetamol tegen inflammation ingenomen en hoop dat dit samen met de colgate rinse voldoende is
ma, 08/29/2005 - 11:13 Permalink
dj

Hoihoi.

Het id allemaal kort geleden. Het normale devies in deze termijn is: de eerste dag voorzichtig met poelen, daarna steeds meer als normaal spoelen, eten en drinken.

Echt wat ik denk dat nu voor de meeste mensen in jouw geval het beste is: ga wat anders doen als het kan. Ga niet teveel aan die wond zitten denken. Rust is goed voor de wond.

Is er nou echt pijn of tja weet ik het wat .... bellen.

Wat dat vocht was, ehmm, moet ik nog even denken/formuleren...
wo, 08/31/2005 - 01:37 Permalink
carabelli

En om je tijd wat nuttig te besteden zou ik gewoon toch mn licht ns opsteken voor een echt goede tandarts daar, voor het geval dat het toch niet oke blijkt te zijn. Want als het fout gaat heb niet zo'n zin om goed te gaan zoeken (laat staan om het vliegtuig richting bangkok te nemen) met eventueel alle gevolgen van dien.

Gewoon een praktisch adviesje voor het geval dat

groetjes
wo, 08/31/2005 - 12:04 Permalink
knak

Via via heb ik een 'goede' clinic weten te vinden in deze stad waar ik me begeef...

Ben er gisteren met een wang die bijna de grond aanraakte langsgeweest voor checkup en die man vertelde me dat het opgehoopt vocht/bloed was maar verder niets ernstigs, dus geen infectie oid.

Ik heb antibiotica, paracetamol tegen zwelling en pijnstillers gekregen
De zwelling is nu zeker 75% afgenomen , alleen heb ik wel last van mijn keel nu, slikken gaat lastig en het openen van de mond lukt gewoon niet;kramp in de kaak

De arts vertelde mij dat hij het heel erg vreemd vond dat ik ongeveer 8 dagen na de extractie van de verstandskiezen al gelijk een beugel gekregen heb, omdat de gum eigenlijk wekenlang rust zou moeten hebben

Mja... Het is nu een stuk beter dus... ik denk dat het ergste leed geleden is

De consulting en checkup heeft me 200 rupees gekost (1 EUR = 45 rs) redelijk goedkoop! , ik ga denk ik niet meer naar Bangkok speciaal voor deze kleine routine checkups en aangezien deze vriendelijke man ook adresjes weet voor mijn Damon 3 beugel behandelingen vind ik het wel best.
do, 09/01/2005 - 12:20 Permalink
knak

...ik zou eigenlijk ook graag willen weten of, ik zomaar van orthodontist kan veranderen...

Mijn arts in Bangkok weet precies hoe of wat,.. daar heb ik immers al die tests en afdrukken van gebit, foto's en al die andere behandelingen moeten doorstaan

Kan ik zomaar een andere ortho het werk laten doen zonder de gegevens die ze in Bangkok hebben?
do, 09/01/2005 - 12:31 Permalink