pijn na vulling

Author:
harry2004
Posted:
do, 09/01/2005 - 12:29
Het is vast al eerder besproken maar ik kan niets vinden. 6 weken geleden zijn er 3 amalgaan vullingen vervangen door composiet. Weken lang deed het pijn als ik een (wat stevige) boterham at. Dat wordt nu wat minder (6 weken ) maar ik moet nog steeds heel voorzichtif kauwen.

Is dat wel normaal? Vroeger heb ik nooit langer dan 1 dag pijn gehad als er een amalgaan vulling opnieuw was gemaakt.
Als het normaal is dat de pijn langzaam maar zeker afneemt, hoe komt dat dan? Worden de zenuwen minder gevoelig?
minique

Over napijn na witte (composiet) vullingen is al heel vaak geschreven op het forum. Dit ontstaat door krimp tijdens het uitharden. De klachten verdwijnen geleidelijk, maar soms kan dat wel enkele maanden duren.

:smt006 Monique
do, 09/01/2005 - 17:40 Permalink
alscho28

kunnen ondertussen de gesprekken gegroepeerd worden? volgens mij worden de laatste tijd steeds meer dingen herhaald...

sommige dingen zijn wel belangrijk...zoals over angsten praten en wat er gedaan wordt, maar heel veel onderwerpen komen ook vaak terug.
do, 09/01/2005 - 18:01 Permalink
minique

Het is duidelijk dat de zoekfunctie te weinig wordt gebruikt. Het is een terugkerend 'probleem', waarover ook al in het algemene gedeelte is geschreven: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4105 maar waar we als moderatorteam nog geen passende oplossing voor hebben gevonden, behalve dan te blijven herhalen dat er een zoekfunctie bestaat en dat die vaak al het gewenste antwoord opleveren.

:smt006 Monique
do, 09/01/2005 - 18:15 Permalink