Probleempje

Author:
Missbine
Posted:
do, 09/01/2005 - 21:06
Hoi allemaal.

Hier weer even een bezoekje van een oude bekende.
Sommigen van jullie kennen me waarschijnlijk nog wel.........
Maar nu even iets anders, mijn beste vriendin heeft ook een probleem met de tandarts en omdat ze het thuis niet durft te bespreken nog heeft ze gevraagd of ik even een bericht voor haar wil posten.
Thuis maakt iedereen namelijk gebruik van de computer en dus zouden ze er dan gelijk achter kunnen komen.

Hier komt het berichtje van me beste vriendin en dan hoop ik op wat reacties van jullie kant met misschien wat tips.

Liefs Sabine

Ok, weet niet goed waar te beginnen, maar doe het toch maar.
Ik ben Inge, 21 jaar.
Ik ben al meer dan 4 jaar niet naar de tandarts geweest vanwege financiele problemen thuis.
Nu voel ik de gaatjes in m'n tanden en kiezen, een zeurende pijn. Maar ik was altijd al panisch voor de tandarts, en nu dus al helemaal. Ik ga niet meer in die stoel, of ik moet al volledig onder narcose. Ik trek nog liever m'n haren uit m'n hoofd dan naar de tandarts. Maar m'n gebit wordt slechter en slechter. En op een gegeven moment zal het toch te zien zijn. En ik wil niet altijd vrijgezel blijven. Flink probleem dus.

Groetjes Inge
:smt006
Missbine

Hoi Inge en Sabine! Tuurlijk kennen we je nog! Woont je vriendin bij jou in de buurt Sabine?

Hoi DJ

Me vriendin woont niet heel erg in de buurt.
Met het openbaar vervoer is het anderhalf uur reizen.
Maar mocht ze ergens naar een tandarts kunnen dan ben ik zeker van plan mee te gaan ook.
Dat vind ze heel fijn als ik dat zou willen en uiteraard doe ik dat.

Liefs Sabine
vr, 09/02/2005 - 12:34 Permalink
dj

Ok. Bij jou in de buurt weet ik namelijk nog wel een heel erg schattig CBT Sabine. Die doen niet aan narcose, maar hééél misschien durft Inge ze eerst eens alléén te laten kijken. Wachttijden en bureaucratie zijn ook beperkt. En wat je niet aan narcose besteed, kun je aan iets anders uitgeven...
vr, 09/02/2005 - 20:36 Permalink
Missbine

Het is voor mij al een hele stap geweest om iets op dit forum (te laten) zetten.
Ik zou toch graag eerst nog wat willen sparen. Ik werk 10 tot 15 uur in de week, ik heb niet veel te makken dus. In termijnen zou best een goede optie zijn, maar toch heb ik zo'n gevoel dat ik toch wat meer geld nodig heb. Ik ben anders bang dezelfde kant als me pa op te gaan. Ik zou nooit, maar dan ook nooit in het rood willen staan. En verder is het ook zo een enorme stap om te zetten. Ik weet niet of ik het al aandurf.
Ik heb dus veel gaatjes, maar ook een vulling uit m'n kies. Heb ik al eens eerder gehad en toen ging ik nog wel naar de tandarts. Toen heeft die vent me bij een zenuw gezeten volgens mij, ik dacht dat ik door de grond ging. Ik heb ook een paar maand niet kunnen kauwen met die kies.
De angst zit gewoon heel erg diep. Terwijl ik aan de andere kant natuurlijk wel een goed gebit wil.
Het blijft toch erg lastig voor me.

Gr Inge
vr, 09/09/2005 - 17:55 Permalink
dj

Dat zijn dingen die we haast allemaal wel begrijpen hier. En het is ook hartstikke goed dat je er in ieder geval over praat/schrijft!

Er is niks mis met sparen, maar in de tussentijd wordt je gebit er in ieder geval niet beter op. Als je nu verzekerd bent, is het misschien toch een goed idee daar nog wat uit te halen. Hoe het volgens jaar zit is maar afwachten natuurlijk..

Mijn idee is: haal zo snel mogelijk een verwijzing naar een angsttandarts bij de huisarts. Dan zit je nog helemaal nergens aan vast! Maak dan een afspraak ergens, echt apart om alléén te laten kijken. Niets doen, alléén kijken. Daarna pas eens verder zien.
Eigenlijk maakt het niet uit waar je dat doet, in Kerkrade, bij een CBT, of bij een gewone tandarts, het gaat eerst om kijken wat er moet gebeuren.. Er zijn best gewone tandartsen die heel lief en geduldig zijn, je moet wel even goed navraag doen. Het scheelt ook weer in de reiskosten, als je een toffe tandarts echt om de hoek vindt.

Vertel maar iemand waar je woont als je dat een goed idee lijkt, een van de forumleden die je vertrouwt (en even openbaar zetten wie je hebt gepm'ed). Dan kunnen wij eens navraag doen.

Zet hem op he!
vr, 09/09/2005 - 19:11 Permalink
minique

Zeker in dit deel van het forum begrijpen we je allemaal wel. De meesten hebben zelf met zo'n bijltje gehakt... Ik vind het al erg dapper van je dat je toch iets op het forum hebt durven zetten! Toch een hele overwinning en daar mag je zelf ook best trots op zijn!!!

En om nog even wat toe te voegen aan DJ's woorden: als je weet wat er moet gebeuren, kun je met de tandarts overleggen wat eigenlijk niet kan wachten en wat nog wel kan wachten, zodat je de kosten enigszins kunt spreiden.

:smt006 Monique
vr, 09/09/2005 - 19:18 Permalink