help!!een kunstgebit

Author:
conall
Posted:
ma, 08/29/2005 - 13:47
hallo
ik heb dit forum al 1000 maal gelezen.Pas geleden heb ik de grote stap genomen door te bellen naar kerkrade.Ik heb van jongs af aan een heel slecht gebit doordat ik geen glazuurlaag heb.Ik heb mijn gebit al 2 maal helemaaal op laten knappen,maar helaas is het elke keer maar van korte duur.Nu heb ik voor 7 september een narcose afspraak staan waarbij ze alles eruit gaan halen en dus meteen een gebit in krijg.nu vraag ik me af hoe het zit met napijn?????en kan ik gewoon alles weer doen of ben je echt een paar dagen beroerd ofzo????Heb op de dag zelf wel iemand in huis voor de kinderen maar op donderdag en vrijdag niet.De kinderen zijn ook nog vrij klein,bijna 2 en bijna1,dus die moet ik veel dragen enzo!!!!Hoe hebben jullie dit gedaan of hoe zouden jullie dit doen????
groetjes tanja :smt006
minique

Wat ik zo heb gelezen op dit forum, valt het meestal best wel mee, qua napijn en beroerd zijn e.d. Vooral Madje is heel trouw geweest in het beschrijven van zijn ervaringen na het trekken en met een (gedeeltelijke) prothese (dacht ik). Je leest het hele verhaal hier: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4054&highlight=

Maar ik hoop dat er nog mensen reageren die het zelf hebben meegemaakt en je erover vertellen!

Sterkte in ieder geval!

:smt006 Monique
ma, 08/29/2005 - 18:25 Permalink
dpatricia

ik heb op 18 augustus mijn bovengebit laten trekken in kerkade. ik had ook een slecht gebit en elke keer als ik het liet maken brak er weer iets af .ik ben echt bang voor de tandarts dus wou ik het onder narcose ik was nog het meest bang voor de napijn maar je maakt je alleen maar bang ik heb niet eens pijn gehad ik voelde het wel maar het deed niet zeer.toen ik bij kwam zeiden tegen mij vriend dat ze onder de kies ook hadden gedaan, ik moest daar een kies laten trekken en een wortelkanaalbehandeling laten doen toen we thuis kwamen zei hij dat tegen mij ik zei: dat is niet waar ze hebben die wkb niet gedaan dat voel ik toch ,3dagen later kwam ik er pas achter dat ze onder de kies eruit hadden gehaald en ik had het niet eens gevoeld dus pijn had ik niet.ik heb mezelf ook alleen maar bang gemaakt en het viel echt mee. ze waren daar echt vriendelijk,het is nu een weekje geleden en kan alweer gewoon eten ik moet wel alles in stukjes snijden.en praten gaat ook beter ik kon eigenlijk al gelijk best goed praten maar je slist met sommige woorden. ik heb een zoontje van 3jaar (ben zelf 26)en die is heel druk maar ik kon de verzorging al wel gelijk aan ik moest het wel wat rustiger doen als normaal maar het ging goed hoor,als ik teveel dingen ging doen begon het een beetje te kloppen dus moest ik even rustiger aan doen. alles is meegevallen ik heb er geen spijt van en had het veel eerder moeten doen. ik hoop dat ik je een beetje heb gerust gesteld, als je nog iets wil weten vraag het maar ik hoor het wel en veel succes
ma, 08/29/2005 - 23:02 Permalink
madje

De napijn valt wel mee. Heb maar amper pijnstillers gebruikt.
Een tip die ik gehad heb. Zorg dat je hoofd altijd boven je hart ligt bij het bukken. Voor de rest heb ik denk ik meer last gehad van de angst tevoren dan van napijn.
za, 09/03/2005 - 18:31 Permalink
gemma

las net je berichtje nu je het achter de rug hebt,viel mee he de stap nemen was angstiger. ik kan je wel een advies geven wat mij heeft geholpen rond de derde en vijfde dag is de zwelling van je tandvlees op zijn hoogtepunt . maak een washandje nat en doe dit in een plasticzakje in de diepvries en doe drie keer per dag het koelen dit is goed voor de zwelling het verlicht. ikzelf heb ze ook pas laten trekken boven en onder het is best wennen en eten moet je echt dan opnieuw leren wat ik persoonlijk het moeilijkst vond kleine hapjes en macaroni wat je zo kan afslikken was mijn favoriet groetjes en tot lezens :smt006 :smt006
vr, 09/09/2005 - 08:14 Permalink
minique

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is!

Overigens, over dat koelen: ik heb begrepen dat koelen alleen de 1e 24 uur zin heeft tegen zwelling, daarna niet meer. Dat wil trouwens niet zeggen dat het dan geen verlichting meer geeft.

:smt006 Monique
vr, 09/09/2005 - 19:03 Permalink
conall

hallo,
nou we zijn nu een paar dagen verder.op woensdag ochtend is alles getrokken.heb het een beetje gekoeld die dag.heb op uur en tijd pijnstillers genomen.tot nu toe eet ik enkel nog maar pudding.mijn kaken zijn nu nogal opgezwollen en dat irriteerd nogal.ik heb er geen spijt van maar ik ben wel eerlijk als ik zeg dat het toch redelijk wat pijn doet.maar dat zal elke dag wel weer beter worden.
vr, 09/09/2005 - 19:59 Permalink