heb gisteren de narcose behandeling gehad in kerkrade.ik heb nu een kunstgebit gekregen,maar aan de voorkant zit er niks boven de tanden.dus de voortanden boven en onder staan tegen mijn eigen tandvlees aan.ik dacht dat er boven mijn voortanden ook nep tandvlees zou zitten????
Bij veel kunstgebitten loopt inderdaad de kunststofrand van de prothese door tot de omslagplooi van de bovenlip, soms wordt ook gekozen voor een opengeslepen front, hierbij staan de prothese tanden direct op het eigen tandvlees.
Soms kan dat een fraaier resultaat geven, zeker als de oorspronkelijke tandvleesvorm (boogjes) nog aanwezig is zoals vlak na trekken. In een later stadium als het tandvlees vlak is geworden, is het meestal minder fraai en ook omdat de prothese door het missen van die rand minder houvast heeft, wordt dan vaker gekozen voor de andere variant.
Uw kaak zal de komende maanden tot een jaar aan veel veranderingen onderhevig zijn, als bijv. over een jaar ween nieuwe prothese gemaakt wordt kunt u dan besluiten of u een opengeslepen front wilt houden of over gaat naar de variant met de doorlopende kunststof rand.
Met vriendelijke groet.
raar kunstgebit???
Succes!
:smt006 Monique
:smt006 Monique