HELP een enorm pijnlijke tand

Author:
bangmeisje
Posted:
wo, 09/14/2005 - 15:48
Hallo,

Ik heb al een paar dagen een enorm pijnlijke tand (het is niet een kies, maar net de andere kant op van mijn hoektand). Het doet enorm veel pijn! En ik weet niet wat ik moet doen en hoe het komt:
* Ik kan niet op/in iets hards bijten
* Ik hoor gewoon mijn hart kloppen in mijn tand (klinkt raar maar toch voelt het zo)
* Zeer gevoelig voor koud en warm (net het gevoel of het continu koud op mijn tand hou of dat je een gaatje vult zonder verdoving 24/7)
* Daarnaast steekt de pijn van die tand ook andere tanden aan (oa mijn hoektand die eraan verboden is behoorlijk er)
* En aanraken van deze tand is te pijnlijk en ben ook bang dat die elk moment eruit kan vallen

Het is ps wel een tand die al (wel een lange tijd geleden) gevuld is. Maar toch ben ik bang dat het komt door een nieuw gaatje misschien (maar er is geen gat te zien (teminste ik zie het niet)) of dat mijn wortel ontstoken is, maar is dat wel mogelijk? Dan zouden die andere tanden toch niet gevoelig moeten zijn?

Wie weet misschien wat het kan zijn???? Ik ben echt heel bang voor iets erg, want ik heb heel veel problemen met mijn tanden sinds ik klein ben al en naar de tandarts gaan vind ik echt mega eng.... Dus als je misschien weet wat het kan zijn.... vertel het mij...

Een heeeeel erg bangmeisje
minique

Als je zoveel last hebt, toch maar even bellen, hoor voor een afspraak tussendoor!
Het klinkt mij alsof de tand/kies ontstoken en is en die pijn kan je wel degelijk voelen in een heel andere kies. Zo had ik ooit de 1e kies na de hoektand die ontstoken was en ik had steeds maar last van die hoektand...

Ik begrijp je angst ook heel goed, maar rond blijven lopen met zoveel pijn en stress is ook geen pretje. Dan kun je soms maar beter even door de zure appel heen bijten en toch maar bellen!

:smt006 Monique
wo, 09/14/2005 - 16:08 Permalink