Hallo,
Ik heb sinds eergisteren pijn in een kies, deze doet pijn bij druk (eten) en onderdruk. Ik kan alleen voorlopig moeilijk naar de tandarts aangezien ik in het buitenland zit (kan wel maar kost wat moeite en geld)
Ik kom maandag weer terug in Nederland, is het verstandig om zo lang te wachten? Of kan je zonder gevaar op zenuw infectie wel een paar dagen rondlopen met deze pijn. Let wel alleen bij druk (dus eten) of als ik ergens op zuig doet het behoorlijk pijn.
Ik heb sinds eergisteren pijn in een kies, deze doet pijn bij druk (eten) en onderdruk. Ik kan alleen voorlopig moeilijk naar de tandarts aangezien ik in het buitenland zit (kan wel maar kost wat moeite en geld)
Ik kom maandag weer terug in Nederland, is het verstandig om zo lang te wachten? Of kan je zonder gevaar op zenuw infectie wel een paar dagen rondlopen met deze pijn. Let wel alleen bij druk (dus eten) of als ik ergens op zuig doet het behoorlijk pijn.
Heel veel sterkte en ik hoop dat de pijn wat minder wordt, is erg vervelend als je in het buitenland zit.
:smt006 Geke
Ik heb ook een lichte verhoging 38C maar die had ik al voordat ik die pijn kreeg. Ik had eigenlijk totaal geen last van die kies. Ik had meer last van de rechterkant van mijn gezicht, niet direct een kies maar meer algemeen.
Heel veel sterkte en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
:smt006 Geke
Er volgt een update.
Fotos genomen gekeken, en conclusie twee rotte vullingen, bij eentje ook stuk tank weg, hoe dat kan mag joost weten want naar mijn weten is er niks afgebroken de laatste tijd. Hij wist niet zeker ofdat de lichte koorts daarvan kwam, voor de zekerheid doxicline of iets dergelijks (peniciline achtig).
Ik moest wel meteen naar de tandarts naar terugkomst (kan ik meteen kennis met haar maken), was ik al van plan wordt weer fijn pijn leiden....misschien dit keer maar verdoving.....
Bedankt voor de tips en hulp nu hoop ik dat het niet veel erger wordt, trouwens wel mega vreemd bij het eten voel ik pijn, tandarts erop tikken, peuteren voel niks....
Voel me nog steeds licht koortsig maar heb niet direct een verhoging. Ik wacht nog even met de antibiotica, wil niet in het vliegtuig zitten en plots allergisch blijken te zijn voor dat spul :o
Vraag dan wellicht in één moeite door maandag wat de tandarts van die antibiotica vindt. In NL worden die terughoudend voorgeschreven, niet dat ik de NL gezondheidszorg nou speciaal zo goed vind maar het hoe antibiotica worden toegepast dat is hier m.i. wel relatief goed.
Hoe meer je ze gebruikt, hoe meer kans je hebt dat ze op een zeker moment niet meer werken. Als je ze niet nodig hebt: niet gebruiken.
Ik ben voor ze zekerheid maar begonnen met de penicilline, nu hopen dat ik niet allergisch ben (al ben ik eigenlijk voor niks allergisch tot nu toe)
Jetlag mhja, dat is een factor. Kijk, als je echt forse en vrij plotseling opkomende klachten hebt: er is zoiets als een weekendtandarts. Die 's nachts uit hun bed bellen (@ tandartsen: ik wist niet dat dat kon) is ook weer zoiets maar de weekenddienst overdag bellen, tja, met acute problemen..
Ik heb het drie keer gedaan, twee keer was er zelfs niets te zien. Ik had wél flinke klachten en daarom geen onvertogen woord van de tandartsen: acute klachten is bellen is komen.
Als je nou alles afwegende morgen bij aankomst denkt: misschien is dit spoedeisend, bel dan en leg ze uit wat er aan de hand is, wellicht dat ze zeggen: kom nu langs.
Betreft kuur, zal ik zeker doen.
Bij de 2e kan ik nu woensdag langskomen, brrr...ik ben eigenlijk niet bang voor de tandarts maar prettig is anders vooral sinds laatste keer een vullig problemen gaf er behoorlijk wat geboort werd, misschien nu maar met verdoving, al denk ik dat 1 kies de zenuw nu wel dood is gezien ik geen warm koud pijn meer heb ik die kies (had ik eerst wel erg hevig). Ook nog eens fijne jetlag dus wordt lekker spacen daar morgen.
Ben benieuwd wat de tandarts er van vindt morgen. Hopelijk geen zenuwbehandeling, dit ook gezien de kosten.
Is het mogelijk me naar een kaakchirurg door te laten verwijzen welke kosten welke vergoed worden door de verzekering???
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel een witte vullig kost tov een almagaan?
Volgens mij zit er geen verschil in wat de witte vulling of de amalgaamvulling zelf kost, behalve dan dat bij een witte vulling (dacht ik) nog een tarief voor etsen komt.
:smt006 Monique
Weet iemand trouwens ofdat het normaal is dat bij een verdoving je na afloop nog al rillerig kan zijn??? Heb ik namelijk de keren dat ik er eentje had nogal last van. Krijg je trouwens bij het boren een lichtere verdoving??? Ik heb weinig zin om de halve dag zonder gevoel in mij mond rond te lopen voor het vullen van een paar gaten.
Lichtere verdoving dan bij ???
Rillerig na afloop ken ik niet, ook niet uit verhalen, geloof ik. Behalve als het van zenuwen is. :smt002
Nu zijn trouwens beide probleem kiezen aan de bovenkant....eentje achterin (naast verstandkies) en andere voorin (achter snijtand) vandaar ook mijn vraag naar een witte vulling.
Ik zie het zo wel, moet over ca 10 min weg :-?
Gelukkig ben ik niet bang voor de tandarts, nee echt niet.... :roll: :-?
Ik kan het mis hebben, maar dacht dat het dezelfde verdoving is, alleen krijg je bij trekken iets meer rondom de kies (ook om het tandvlees goed te verdoven).
Ik heb zelf altijd minder last van de verdovingen boven dan onder, en zoals ik al schreef: voorin merk je er gewoon meer van dat-ie er zit dan achterin.
Nee, nee, niet bang? :smt002
Eigenlijk vind ik dat als je bang bent, je gewoon altijd om verdoving moet vragen. Hoe vervelend het na afloop ook is, het is vaak wel de manier om iets rustiger in de stoel te liggen.
Enige wat die gedaan heeft is tikken en foto's maken. Ok hij heeft ondekt dat ik ook een lichte ontsteking aan een van onderkiezen heb, maar een foto (2) van mijn boven kiezen (waar ik volgens de amerikaanse tandarts een gat had) zijn niet gelukt. Ook heb ik hier de meeste pijn. Ook kon hij me niet meteen behandelen, erg lekker.
Trouwens de onsteking zit buiten aan mijn wortel (zijkant) en dan wil die een wortel kanaal behandeling doen? Die is toch alleen voor problemen binnen in je kies????
Nu ga ik maar een andere tandarts bellen en dit keer er op staan dat die me dus wel wilt zien, aangezien een andere tandarts zij dat die voor mij geen plaats had. Zo niet dan ga ik wel naar de eerste hulp toe en dan mogen ze me daar verder helpen. Ik dacht dat een tandarts je altijd moest helpen als je klachten had, het is tenminste een arts.
Een voordeel aan dit alles, ik eet wel minder waardoor ik tenminste een beetje afval :wink:
Misschien stel ik me wel een beetje aan betreft de pijn maar erg prettig is het niet...
En wat moet hij behandelen als hij op dit moment geen gaatjes ziet? Die ene kies met ontsteking waar je nu geen last van hebt? Daar kan je toch gewoon een afspraak voor maken?
Hoe is het trouwens met je koorts/algehele malaise, waar je in een andere topic over schreef? Ik heb nog steeds zoiets van 'zou het daar niet vandaan komen?'
Met dat de ontsteking aan de buitenkant van je wortel zit, bedoel je denk ik dat er een wortelpuntontsteking zit. In dat geval wordt er toch altijd eerst een wortelkanaalbehandeling gedaan, omdat dat de 'haard' is voor de ontsteking rond de wortelpunt.
Heb je trouwens al eens aan knarsen/klemmen gedacht als mogelijke oorzaak voor je pijnklachten?
De ontsteking (een donkere vlek/lijn op de foto) zit aan de zijkant van de wortel. Maar goed ik ben geen expert in het intreperteren van x-ray fotos
Over de klachten in mij andere topic, koorts en koorts gevoel is sinds ik antibiotica slik voor het grootste gedeel weg. Pijn is iets minder, en varieert al is die wel continu aanwezig.
Ik heb ook zeker gedacht aan klemmen, vooral nu ik meer links eet heb ik hier ook meer pijn dus kan een spier/geirriteerde zenuw zijn, maar ik wil eigenlijk eerst dat een tandarts andere oorzaken uitsluit.
Ook hij zag een onsteking en ik heb inderdaad een wortelkanaal behandeling nodig, maar hij vondt twee maanden wachten een beetje lang daarvoor dus kan ik daar volgende week voor terecht.
Ook hij zag een gat in een kies links achter boven in, en die heeft die meteen gevuld. Iets wat ik nu nog steeds behoorlijk voel nu de verdoving is uitgewerkt.
Nu nog even wachten tot volgende week dat alles gedaan kan worden en hopen dat de klachten een stuk minder worden.
Kan zeggen dat deze tweede tandarts een stuk beter is dan de eerste die ik vanochtend had, heb medelijden met de vrouw die naar mij was vanochtend die wel geboord moest worden.....
Je trekt hier wel heel gemakkelijk een conclusie hoor!
Trouwens monique je had gelijk met de verdoving, de verdoving in de bovenkaak was zeer lokaal, mijn wang lippen en tong bleven gewoon functioneel en geen vreemde gewaardwordingen daar.