De tandarts heeft bij mij een zenuwonsteking geconstateerd en heb een afspraak volgende week voor behandeling. Nu zit de zenuw onsteking aan de onderkaak en die doet ook het meeste pijn, een doffe uitstralende pijn die mij redelijk doet stuiteren en ook pijnstillers helpen niet al te best, maar goed de pijn lijkt ook een beetje van de achterkant van mijn bovenkaak te komen, kan ik ook daar een ontsteking hebben of kan het ook zo zijn dat de pijn van de onderkaak doortrekt naar mijn bovenkaak en oor???
En is het normaal dat een zenuwonsteking zoveel pijn doet???
En is het normaal dat een zenuwonsteking zoveel pijn doet???
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van de pijn af bent.
:smt006 Geke
Heel veel sterkte en ik hoop dat de pijn snel verholpen is.
Ik slik al antibiotica maar ik voel met toch weer een beetje koorstig worden ik heb echter geen koorts dus ik vermoed dat dat het gevolg is van de pijn.
Voor zover ik weet heb ik geen fritsel of zoiets. Ook heb ik geen gaatje in die kies, alla ik zal de tandarts even bellen al voel ik me niet echt optimaal nu...brrr...je kunt er goed broert van zijn van zo'n kies.
Hij kan het alleen niet afmaken wel jammer, ik hoop dat de tijdelijke vulling gewoon goed is. Maar goed zolang die ontstoken meuk maar weg is dan kan ik beginnen met het herstel. De boel afmaken lijkt mij niet al te erg en er moeten toch nog wat andere gaten gevuld worden ook. Kan die dan meteen doen. Is het trouwens bezwaarlijk als die het niet in 1 keer afmaakt???
Groet
Matthias.
Heel veel sterkte straks en mooi dat je meteen terecht kon. Laat nog maar even weten hoe het afgelopen is.
Er zat inderdaad een abces onder/naast mijn kies een behoorlijke ook zo te zien op de foto (nadat de tandarts hem had aangewezen zag ik hem ook).
Dus boren, en vijlen en met een tissue achtig iets erin om dat alles te verwijderen. Kan niet zeggen dat het geheel pijnloos was (er zat blijkbaar nog levend zenuw materiaal) maar de pijn ervoor was ook erg dus no pain no gain zal ik maar zeggen.
Er zit nu een tijdelijke vulling in en ja ja daar heb ik natuurlijk ook een vraagje over. Ik weet nu waarom het wit is (CaOH) en korrelig alleen blijft dit wel goed zitten??? Dit is gewoonweg eigenlijk kalk? Maar dat wordt toch zacht met water? Of zit er wat extra bij waardoor het een soort cement wordt? Ik vindt het er nogal broos uitzien. Dus ben ik bang dat het makelijk los laat.
Maandag terug en dan gaat die de rubber staafjes meten en erin zetten.
Nu snel even pijnstiller halen bij de apotheek voordat de verdoving is uitgewerkt.
Bedankt voor alle adviezen en tips in iedergeval, dit alles hier heeft het voor mij een stuk duidelijker gemaakt en ook wat angst weggenomen voor het bezoek. Ook de tandarts zelf heeft trouwens hier een steentje aan bijgedragen.
Nu maar duimen dat de pijn wegblijft :)
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.