Ik heb op één plaats tussen twee tanden teveel gestokerd en nu is daar op het tandvlees een wondje.
Je kan echt zien dat er een stukje tandvlees weg is, dat het open ligt.
Het doet geen pijn en het is niet ontstoken. Het bloedt ook niet.
Groeit dit vanzelf terug dicht? Kan ik hier iets op aanbrengen zodat het sneller geneest en niet ontsteekt?
Is het het beste dat ik op die plaats niet meer interdentaal reinig totdat het genezen is?
Je kan echt zien dat er een stukje tandvlees weg is, dat het open ligt.
Het doet geen pijn en het is niet ontstoken. Het bloedt ook niet.
Groeit dit vanzelf terug dicht? Kan ik hier iets op aanbrengen zodat het sneller geneest en niet ontsteekt?
Is het het beste dat ik op die plaats niet meer interdentaal reinig totdat het genezen is?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.
:smt006 Geke
Er is echt een stukje vlees uit. Het is tussen de tanden en loopt door tot vooraan.
Het bovenste laagje van het tandvlees is er op die plek dus af. Het is dus ook donkerder dan het omliggende tandvlees. Het ziet er echt uit zoals een wondje op een vinger of zo.
Groeit dit niet meer dicht? Is dat niet zoals vel, dat groeit toch ook weer dicht?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.
Als ik ergens anders op mijn lichaam een wondje heb, maak ik het schoon, ik ontstmet het en dan doe ik er een pleister op totdat het genezen is.
Aangezien er geen pleister bestaat voor tandvlees, ben ik best wel bang dat ik het alleen maar erger ga maken als ik eraan kom met floss of stoker of rager.
Veel sterkte ermee en maak je niet teveel zorgen erover.
Het tandvlees wat weg is zal waarschijnlijk niet meer terugkomen, maar om erger te voorkomen, adviseer ik u toch door te gaan met stokeren.
Met vriendelijke groet.
Het wondje bevindt zich op het tandvlees voor de kies. Het is dus heel erg zichtbaar.
U zegt dat het tandvlees niet terugkomt, maar groeit het wondje terug dicht? Nu is het echt een scheurtje in het tandvlees, de bovenste laag is weg. Ik vind dat heel lelijk.