Moet het even kwijt, maar het probleem is dat ik dat bij niemand kan, ik las dit forum en dit leek me wel wat. Want ik ben namelijk ontzettend bang voor de tandarts maar niemand die dat weet, en ook nooit iemand zal het weten, want bang zijn voor de tandarts past niet bij mij, ik kan altijd alles aan, tenminste, dat denkt men!
ben denk ik al zes jaar niet meer bij de tandarts geweest en heb nu de stap genomen om een afspraak te maken bij een angsttandarts. Dit was een enorme overwinning en ik heb nog vaak de neiging om even af te bellen. Sindsdien speelt het steeds door mijn hoofd, en de afspraak heb ik volgende week woensdag. Ik weet dat ik moet gaan, krijg steeds vaker pijn die niet meer met paracetamolletjes op te lossen zijn en ik zou er ook niet aan moeten denken om met een jongen te gaan zoenen. Hte ziet er van voren nog prima uit hoor, maar ik heb het idee dat het achter vol ontstekingen zit.
Hoe dan ook, ik moet gaan 6 oktober, maar wil toch even kwijt dat ik nu al zwetend op mijn stoel zit terwijl ik alleen dit forum al lees. Help hoe overleef ik dit.... :-?
ben denk ik al zes jaar niet meer bij de tandarts geweest en heb nu de stap genomen om een afspraak te maken bij een angsttandarts. Dit was een enorme overwinning en ik heb nog vaak de neiging om even af te bellen. Sindsdien speelt het steeds door mijn hoofd, en de afspraak heb ik volgende week woensdag. Ik weet dat ik moet gaan, krijg steeds vaker pijn die niet meer met paracetamolletjes op te lossen zijn en ik zou er ook niet aan moeten denken om met een jongen te gaan zoenen. Hte ziet er van voren nog prima uit hoor, maar ik heb het idee dat het achter vol ontstekingen zit.
Hoe dan ook, ik moet gaan 6 oktober, maar wil toch even kwijt dat ik nu al zwetend op mijn stoel zit terwijl ik alleen dit forum al lees. Help hoe overleef ik dit.... :-?
Hoe je je er doorheen moet slaan is niet zomaar te zeggen. Er is geen pasklaar antwoord dat voor iedereen werkt. Soms weet je ook gewoon niet hoe je je ergens doorheen hebt geslagen, maar dat is 'gewoon' toch gelukt. Probeer afleiding te zoeken en ontspanning te vinden in de dagen voor de afspraak. Maak een briefje met alles wat je wilt zeggen tegen of vragen aan de tandarts, dat kan heel goed werken als geheugensteuntje als je daar zit en het even niet meer weet.
Verder kun je in de stoel je aandacht richten op je ademhaling (goed naar je buik!), ontspanningsoefeningen kunnen doen, je focussen op andere, leuke dingen, een walkman met je lievelingsmuziek opzetten, etc.
Heel veel sterkte toegewenst!!!
:smt006 Monique
dank je, en ik zit al de hele middag op het forum rond te snuffelen, en eigeniljk doet me dat wel goed. Ik vind eigenlijk niet een slechte ervaring. en soms bekruipt me even het gevoel dat het straks heerlijk zal zijn niet meer met die pijn te leven, maar waar ik idd ook erg bang voor ben... mijn gebit tonen aan de tandarts, ik schaam me eigenlijk werkelijk waar rot. heb mezelf toch een beetje verwaarloosd de afgelopen tijd. maar goed ook dat hoort erbij, en bedankt voor de tips he
liefs angsthaasje1
Ik begrijp je angst ook heel erg goed, ben zelf ook geruime tijd niet naar de tandarts gegaan, totdat de pijn erg ondraagelijk werd, en ook niet meer op te lossen was met paracetamols enz
Nu ben ik bij een hele goede tandart geweest, en hij heeft mij over mijn angst heen geholpen en heb ik mij druk om niets gemaakt
ga er gewoon heen, ook al zou je eerst alleen maar op die stoel durven plaats te nemen, dat is ook al een hele grote stap voor jezelf.
Heel veel succes
Groetjes
Jane
Jane
Oh, en zou je liever niet meer willen quoten (tenzij het voor de duidelijkheid handiger is), klik liever op 'nieuw antwoord'.
:smt006 Monique