noodvulling eruit...

Author:
berend_
Posted:
zo, 09/25/2005 - 18:12
Hallo,

Onlangs heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad (afgelopen donderdag, tweede schoonmaak). Nu is de noodvulling eruit gevallen en proef ik voortdurend het ontsmettingsspul... Ik wil morgen direct naar de tandarts, moet ik in de tussentijd iets doen (afdekken ergens mee bijv.)?

Groet,

Berend
Geke

Je kunt er eigenlijk zelf op het moment niks aan doen. Het is heel erg jammer dat de noodvulling eruit gevallen is. Heeft de tandarts de wortelkanalen al definitief gevuld of zit er in de wortelkanalen ook nog een tijdelijke vulling. Want als de kanalen al met rubberen stiftjes gevuld zijn is het nu waarschijnlijk gaan lekken en zou in principe de wortelkanaalbehandeling opnieuw moeten gebeuren, omdat het nu in open contact staat met je mondholte. Als het tijdelijk gevuld is, is het iets minder erg, maar is het ook belangrijk dat je inderdaad morgen meteen naar de tandarts gaat. Dan kan hij of zij de kanalen weer helemaal goed ontsmetten en er als er tijd voor is een definitieve vulling in maken of het nog een keer tijdelijk afsluiten.

Heel veel sterkte ermee en laat nog maar even weten hoe het afgelopen is. Mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk ook altijd laten weten.

:smt006 Geke
zo, 09/25/2005 - 18:44 Permalink
berend_

bedankt voor je reactie!

Ben vanmiddag langs de tandarts geweest, die vertelde me dat de noodvulling er nog in zat (zo ook het watje). Het bovenste laagje van de vulling was er af gevallen, de rest zat er nog in. Dat ik de hele nacht het ontsmettingsmiddel heb geproefd had volgens de tandarts te maken met het feit dat de vulling ook een beetje doordrenkt was met het spul. Mijn kies is nu afgedekt met een of ander cement laagje.

Nou, dat scheelde dus allemaal weer! :lol:
ma, 09/26/2005 - 19:05 Permalink