kies geboort nu meer pijn dan ervoor

Author:
malea
Posted:
di, 09/27/2005 - 11:44
na controlefoto's tijdens de controle bleek dat ik onder een vulling tusen mijn kiezen een gaatje had hmm niet fijn dus.
aan gezien ik als de dood ben voor die stoel heb ik met pijn en moeite een afspraak gemaakt.afgelopen donderdag moest het gebeuren en na 50 minuten in de stoel te hebben gelegen was het klaar.
de tandarts vertelde me toen dat ik zeker een week last zou kunnen en ik dus ook gerust pijnstillers kon slikken omdat de vulling bijna op de zenuw lag omdat het gaatje al zo diep zat en dat als het dan niet over was ik dan aan extractie moest denken, neeeeeeeeeee nog enger.
maar nu heb ik de 1e 2 -3 dagen hele maal geen last gehad.
maar sinds zondag avond is de pijn toch behoorlijk ik slik 2000 mg brufen.
maar wat moet ik nou moet ik nu al bellen of moet ik echt afwachten tot donderdag of het dan minder word??
carabelli

Napijn bij witte vullingen is een bekend fenomeen, echter de pijn moet niet ondragelijk worden of in de loop van de tijd erger worden. Wanneer de pijn continu is en er behoorlijke pijnstilling nodig is om de pijn dragelijk te houden lijkt het er toch op dat de tandzenuw toch het onderspit delft.

Mocht de pijn uit te houden zijn, wacht dan als het kan nog even tot donderdag, misschien neemt de pijn nog af. Als de pijn erger wordt of als pijnstilling niet meer voldoende werkt gewoon contact opnemen met de tandarts voor een spoedbehandeling. Waarschijnlijk zal dan wel een wortelkanaalbehandeling plaats moeten vinden helaas.

Met vriendelijke groet
di, 09/27/2005 - 14:01 Permalink
malea

heb ik toch net gebeld met de tandarts.
en als of het nog niet erg genoeg is allemaal moet ik ook nog naar een andere tandarts mijn eigen tandarts is er niet :(
voor iemand die als de dod is voor de tandarts heb ik net zitten huilen als een klein kind omdat ik met zoveel pijn ook nog eens mezelf moet overgeven aan een andere tandarts morgen

ik laat het nog wel weten hoe het wasbedankt voor het antwoord
di, 09/27/2005 - 15:06 Permalink
malea

nou 10:00 uur had ik een afspraak, na geen oog dicht te hebben gedaan vannacht, ging ik er met knikkende knieën naar binnen.
eerst een foto maken en alvast een verdoving er in huilend zat ik in de wachtkamer genant maar kon er niks aan doen.
10:15 weer naar binnen conclusie een vette ontsteking onder de vulling de keuze was trekken of toch een wkb allebei niet echt goedkoop .
wkb gaf geen garantie dat ik de kies kan houden maar kan wel. dus toch maar daarvoor gekozen toen begonnen met boren 3 keer bij verdoofd omdat ik het nog voelde en nu zit ik weer thuis op de bank met een verdoofde mond en nu maar duimen dat ik geen last meer krijg.
vol angst maar toch ook dankbaarheid dat het hopelijk opgelost is.
wo, 09/28/2005 - 11:12 Permalink
carabelli

Wel een gedoe voor je malea....het zijn over het algemeen ook niet de meest fijne behandelingen, zeker niet als je al veel pijn hebt..

Wel heel erg goed van je dat je toch gegaan bent en voor het behoud van je kies hebt gekozen, een goede wortelkanaalbehandeling geeft een goede kans dat het element behouden kan blijven en is goedkoper dan dat je na een extractie het defect weer opgevuld wilt hebben.

Hou wel rekening met wat napijn de komende dagen, deze kun je het beste onderdrukken met gewone pijnstillers (bijv ibuprofen of paracetamol). Deze napijn kan een paar dagen duren maar moet wel gradueel minder worden.

In ieder geval veel sterkte gewenst met de genezing :smt006
wo, 09/28/2005 - 12:52 Permalink